Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Decathlon Fiets

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 08 aug 2006 13:47

Vaak is dat het geval, daar zijn genoeg discussie's over geweest en hangt volledig af van de "goodwill" van de FM.
Ik ben zelf van mening als je ervoor betaalt, dit geen belemmering zou mogen zijn.

MtB
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

maartenmunneke
Forum-lid

maartenmunneke 08 aug 2006 15:21

Discussies hierover op dit forum? Heb even gezocht maar kan niets vinden. Iemand beter in zoeken dan ik?
Bianchi Alloy Pro 7000, carbon voorvork, Campagnolo Veloce, Rood/Wit

peterr.
Forum-lid

peterr. 09 aug 2006 13:55

Ik heb onlangs een Decathlon fiets aangeschaft, en eerlijk gezegd verbaas ik me een beetje over de commentaren hier.
Decathlon werkt voor hun frames samen met Dedacciai, niet de eerste de beste. Voor hun vorken vind je dikwijls spullen van Time terug
Het balhoofd is 1 1/8, standaard. De headset van Cane Creek. Het stuur is 31.8 oversize, de zadelpen 27.2. Het bracket is een Exo van Truvativ, met standaard afmeting brackethuls en draad.
Inderdaad, de wielset die bij mij werd bijgeleverd heeft geen Chris King naven, maar de wielen wegen 1650 gram het paar, toch niet onmiddellijk zwaargewichten. Mét platte aero spaken. Ze zijn comfortabel om me te rijden, en voorlopig ben ik er met mijn 95 kg nog niet doorgezakt.
Ik vind dat je ongeacht je beurs veel fiets voor je centjes krijgt bij Deca.
Het enige 'nadeel' dat ik er tot hiertoe aan kan vinden is dat er, tenminste bij mijn fiets 'Decathlon' op staat. En niet Seven, Merlin, Moots of Titus.
De fiets werd ook afgeleverd met alles correct afgesteld. Ik heb kosteloos het zadel en de stuurpen alsook de pedalen kunnen omwisselen.
Tot dusver ben ik er erg tevreden van.
Peter R.

Plaats reactie