Reed gisteren bij het inrijden voor de koers lek met mn Conti Sprinter achtertube op een minuscuul steentje (zo'n steentje wat je bij een draadband na afloop vd rit eruit peutert en waarmee je dus gerust een hele training/koers mee door kunt rijden).Het was pas de tweede keer dat ik met deze tube (en uberhaupt met tubes) reed en pas de eerste keer dat ik dit seizoen lekreed (ik rijdt bijna nooit lek, voor een groot deel dankzij mn gewicht). Ben dus een beetje het vertrouwen in deze tube verloren, maar weet niet of dat terecht is, of dat het gewoon pure pech was....
Mij werd over de Conti Sprinter verteld dat het een goede betaalbare koerstube is (redelijke rolweerstand, goede lekbestendigheid en goede grip) en dat hij een betaalbaar alternatief biedt tov de Conti Competition (hij kwam er in een bandentest in Tour ook goed uit).
Mijn vraag dus: Wat zijn jullie ervaringen met de Sprinter (goed/slecht) of weet iemand misschien redelijk betaalbare tube met niet al teveel rolweerstand, maar belangrijker, een goede lekbestendigheid?
Alvast bedankt voor jullie suggesties,
David
Goede, betaalbare koerstube?
specifiek voor koersen zijn Tufo's wel geschikt (en niet overdreven duur). Nadeel is dat ze extreem veel druk nodig hebben om goed te rollen en dat is voor training weer niet optimaal, lekbestendigheid is vanaf de 215 gewoon zeer goed. Gevuld met sealant kun je gewoon je wedstrijd uirijden en kan de tube er makkelijk nog een maandje omliggen.
Verder is er zeer veel rommel op de markt (ritchey race slick en de goedkopere Bontragers spannen de kroon).
Conti competition is goed maar gevoelig voor sneetjes in het loopvlak, zelfe geldt voor de vittoria evo's.
Veloflex rolt verreweg het beste maar de slijtage en prijs zijn enorm en je rijdt snel lek, dus enkel voor droog weer.
Verder is er zeer veel rommel op de markt (ritchey race slick en de goedkopere Bontragers spannen de kroon).
Conti competition is goed maar gevoelig voor sneetjes in het loopvlak, zelfe geldt voor de vittoria evo's.
Veloflex rolt verreweg het beste maar de slijtage en prijs zijn enorm en je rijdt snel lek, dus enkel voor droog weer.
En vredestein? Of dugast?
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
schwalbe stelvio tube zijn ook goed en niet al te duur (iets meer dan betere draadband)
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Juli 2006
Ben je nog niet wakker ofzo? Er staat goed betaalbare tube en jij komt met Dugast aanzetten .
Conti competition lijkt me ook nog wel redelijk betaalbaar want die heb je ook voor een goede 40 euro per stuk.
Was nog niet goed wakker, in feite was ik vers uit men bedje...
En de prijs van Dugast ligt toch zo hoog niet? Aangezien je de juiste mensen kent voort de juiste prijzen..
greets
Ben je nog niet wakker ofzo? Er staat goed betaalbare tube en jij komt met Dugast aanzetten .
Conti competition lijkt me ook nog wel redelijk betaalbaar want die heb je ook voor een goede 40 euro per stuk.
Was nog niet goed wakker, in feite was ik vers uit men bedje...
En de prijs van Dugast ligt toch zo hoog niet? Aangezien je de juiste mensen kent voort de juiste prijzen..
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>