Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km
Vandaag woon - werkverkeer Papendal - Amsterdam via de provinciale wegen: Ede, Scherpenzeel, Zeist, Lage Vuursche, Hilversum, 's Gravenland, Weesp en daarna via het A'R kanaal. Prachtig weer, beetje vreemde wind (draaide alle kanten op maar veel tegen) maar kracht 2 dus viel mee.
Omdat het eerste half uur lekker ging maar gas blijven geven en dacht: zie wel waar het schip strand. Toen herinnerde ik me dit draadje en dacht: ben benieuwd. Viel me mee dat ik maar door kon blijven gaan, heerlijk gevoel.
Nergens gestopt en in de dorpjes was het rustig kon daar ook redelijk de gang erin houden. Vlak voor de molen (brouwerij het IJ) de klok ingedrukt op 90km. daarna uitgefietst naar huis. Netto tijd: 2u 44 (bruto 2u45) = 32.9 km/u gemiddeld.
Hartslag hele tijd tussen de 150 en 160 (166 is omslagpunt) dus zware D2 training (maar voelde als D3)
Ben blijkbaar weer hersteld van de inspanningen van de Tour Transalp.
Ik blijf het kicken blijven dit soort ritjes .
Omdat het eerste half uur lekker ging maar gas blijven geven en dacht: zie wel waar het schip strand. Toen herinnerde ik me dit draadje en dacht: ben benieuwd. Viel me mee dat ik maar door kon blijven gaan, heerlijk gevoel.
Nergens gestopt en in de dorpjes was het rustig kon daar ook redelijk de gang erin houden. Vlak voor de molen (brouwerij het IJ) de klok ingedrukt op 90km. daarna uitgefietst naar huis. Netto tijd: 2u 44 (bruto 2u45) = 32.9 km/u gemiddeld.
Hartslag hele tijd tussen de 150 en 160 (166 is omslagpunt) dus zware D2 training (maar voelde als D3)
Ben blijkbaar weer hersteld van de inspanningen van de Tour Transalp.
Ik blijf het kicken blijven dit soort ritjes .
Afgelopen week gemiddeld 33 km/u gefietst over 62 km alleen, weinig wind en vlak (constant tussen 34 en 38 km/u). Hartslag gemiddeld: 134 (omslagpunt 150 en max. 168).
Als ik een uur lang maximaal fiets haal ik 275 Watt gemiddeld (3,7 W/kg)
Ik ben 53 jr. en fiets 6000 km/u. 1,84 m en 75 kg.
Fiets: Cervelo R3 (7,5 kg) met ZIPP 404 wielen en Vittoria Open Corsa CX banden.
Ter vergelijking:
Marmotte 2006 174 km (5000 hoogtemeters) 9.30 u
Dolomieten Marathon 2007 138 km (4000 hm) 6.52 u
GF Eddy Merkcx 168 km (meer dan 3000 hm) 6.42 u
Steven Rooks Classic 152 km (2000 hm) gemiddeld 27 km/u
Sean Kelly 186 km (3220 hm) gemiddeld 25,2 km/u
Hopelijk hebben jullie nu wat vergelijkingsmateriaal.
Als ik een uur lang maximaal fiets haal ik 275 Watt gemiddeld (3,7 W/kg)
Ik ben 53 jr. en fiets 6000 km/u. 1,84 m en 75 kg.
Fiets: Cervelo R3 (7,5 kg) met ZIPP 404 wielen en Vittoria Open Corsa CX banden.
Ter vergelijking:
Marmotte 2006 174 km (5000 hoogtemeters) 9.30 u
Dolomieten Marathon 2007 138 km (4000 hm) 6.52 u
GF Eddy Merkcx 168 km (meer dan 3000 hm) 6.42 u
Steven Rooks Classic 152 km (2000 hm) gemiddeld 27 km/u
Sean Kelly 186 km (3220 hm) gemiddeld 25,2 km/u
Hopelijk hebben jullie nu wat vergelijkingsmateriaal.
Met een triple kom je overal
Gisteren weer een leuk persoonlijk recordje voor in de plakboeken. Na twee weken fietsvakantie in de Alpen ben ik blijkbaar goed in vorm. Na 90 kilometer stond mijn gemiddelde teller op 31.4 km/h (met gemiddeld 128 hartslagen per min.). Mijn hartslag is sinds de vakantie aan de lage kant (misschien toch wat voordeel van twee weken camping op 1000 meter hoogte?). Na 100 km 31.3, na 140 km uiteindelijk 30.9 km/uur gemiddeld. Er stond redelijk veel wind, ik had alleen het geluk de wind steeds van opzij te hebben. De laatste lange solotocht van 150 km ging trouwens in 28.3 gemiddeld. Ik dacht nooit meer dan 30 te kunnen rijden over 100 plus. Maar goed. Broer was onder de indruk... (broerlief houdt niet van solorijden; hij was ondanks mijn goede lichamelijke toestand nog een tandje te snel bergop in de Alpen, mega irritant, maar dat is wielrennen he).
Oh ja: Delden, Zenderen, Weerselo, Ootmarsum, Springendal, Vasse, Vriezenveen, Daarle, Hellendoorn, Nijverdalseberg, Holten, Hengevelde, St. Isodorushoeve en weer Delden.
Oh ja: Delden, Zenderen, Weerselo, Ootmarsum, Springendal, Vasse, Vriezenveen, Daarle, Hellendoorn, Nijverdalseberg, Holten, Hengevelde, St. Isodorushoeve en weer Delden.
Ik ben 14 jaar en ook net een maand begonnen. heb er nu 700 kilometer op zitten ik ga over een tijdje wetstrijden rijden. Maar moet dan denk ik nog wel even oefenen.
30km ; 34/35
60km ; 33.5/32
90km ; 33.5/32
ik fiets alleen in friesland dus het is hier aardig plat. Ik hoef geen heuvels op alleen de wind is m'n hinder. Ik fiets altijd alleen. M'n fiets is een (merida road lite 903 27 full tiagra)
30km ; 34/35
60km ; 33.5/32
90km ; 33.5/32
ik fiets alleen in friesland dus het is hier aardig plat. Ik hoef geen heuvels op alleen de wind is m'n hinder. Ik fiets altijd alleen. M'n fiets is een (merida road lite 903 27 full tiagra)
-
- Forum-lid
Dit jaar serieus gefietst op, om en over de Mont Ventoux (en omstreken), Corrèze (flinke heuvels) en Lot-et-Garonne (glooiend). Conditie is flink bijgeschaafd bij terugkomst. Gisteren haastig rondje van 32 km in 35,3 km/u (gemiddelde hartslag 145 (maximum 192)). Flinke wind, maar zelden tegen moet ik bekennen. Mijn laatste tocht voor mijn Franse uitstapjes van 114km ging in 28 km/u, maar ik ga morgen een poging wagen eens boven de 30 uit te komen. Nooit gedacht dat wat reliëf zo veel trainingswinst zou opleveren! Overigens Mont Ventoux in 1:41:20 gefietst - start pleintje Bedoin. Geen toptijd, maar voor een recreant en debutant was ik zeer tevreden! Nu 74kg bij 1.80, maar ik word nog steeds lichter. Nieuwe doelen, nieuwe motivatie en nog meer fietsen! Overigens is mijn fietsterrein provincie Groningen, Oost-Friesland, Drenthe en hoekje Duitsland - enkel een geselende wind dus.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
[quote="richard-w"]Ik ben 14 jaar en ook net een maand begonnen. heb er nu 700 kilometer op zitten ik ga over een tijdje wetstrijden rijden. Maar moet dan denk ik nog wel even oefenen.
30km ; 34/35
60km ; 33.5/32
90km ; 33.5/32
ik fiets alleen in friesland dus het is hier aardig plat. Ik hoef geen heuvels op alleen de wind is m'n hinder. Ik fiets altijd alleen. M'n fiets is een (merida road lite 903 27 full tiagra)[/quote]
Volgens mij is hier een nieuw talent gespot!
Die snelheden zijn niet mis!
30km ; 34/35
60km ; 33.5/32
90km ; 33.5/32
ik fiets alleen in friesland dus het is hier aardig plat. Ik hoef geen heuvels op alleen de wind is m'n hinder. Ik fiets altijd alleen. M'n fiets is een (merida road lite 903 27 full tiagra)[/quote]
Volgens mij is hier een nieuw talent gespot!
Die snelheden zijn niet mis!
http://home.hccnet.nl/oege.hiddema" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Overigens niet mis Tripletje. Petje af. Hoop als ik tegen die leeftijd loop ook zulke cijfers kan overleggen!
@Richard-w: je bent gescout door de grote Hiddema!
@Richard-w: je bent gescout door de grote Hiddema!
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
-
- Forum-lid
30 km 29,7
50 km 28,9
verder nog niet verder gereden dan 55 km
50 km 28,9
verder nog niet verder gereden dan 55 km
Tengusa 3K fullcarbon
Nog wat 'records' gebroken afgelopen seizoen:
010 km: 38,4 km/u (tijdrit - Amstelveen)
041 km: 37,0 km/u (NK tijdrijden vrije renners - Texel)
123 km: 31,7 km/u (MTR - Monstertijdrit - Flevoland)
gemiddelden tijdens trainingen zijn - iemand gaf dat aan - minder van belang. De MTR ging de eerste 82 km/u nog met 33 km/u. Ik moet voor volgend jaar dus ook wat aan de inhoud gaan doen.
Anyway, deze draad maakt eens te meer duidelijk dat: het moeilijk is om cijfers met elkaar te vergelijken, prestaties relatief zijn, gemiddelde snelheden geen maatstaf zijn binnen de fietssport (gelukkig maar). Als je echt wilt weten waar je (kwa snelheid) staat moet je af en toe een tijdrit fietsen. En dan kom je mensen als Couldhart tegen die je dan enorm hard voorbij scheuren...
010 km: 38,4 km/u (tijdrit - Amstelveen)
041 km: 37,0 km/u (NK tijdrijden vrije renners - Texel)
123 km: 31,7 km/u (MTR - Monstertijdrit - Flevoland)
gemiddelden tijdens trainingen zijn - iemand gaf dat aan - minder van belang. De MTR ging de eerste 82 km/u nog met 33 km/u. Ik moet voor volgend jaar dus ook wat aan de inhoud gaan doen.
Anyway, deze draad maakt eens te meer duidelijk dat: het moeilijk is om cijfers met elkaar te vergelijken, prestaties relatief zijn, gemiddelde snelheden geen maatstaf zijn binnen de fietssport (gelukkig maar). Als je echt wilt weten waar je (kwa snelheid) staat moet je af en toe een tijdrit fietsen. En dan kom je mensen als Couldhart tegen die je dan enorm hard voorbij scheuren...
Zo, trap het topic maar eens de hoogte in, want er is bij mij namelijk een vraag ontstaan:
Hoe bepalen jullie je gemiddelde snelheid? Nemen jullie de gereden afstand gedeeld door de totale rittijd (dus incl. stoplichten e.d. ?) of pakken jullie de gemiddelde snelheid die jullie fietscomputer aangeeft?
Zeker op de kortere ritjes kunnen een paar stoplichten invloed hebben op de gemiddelde snelheid. Mijn fietscomputer (sigma BC1600) pakt echter de gemiddelde snelheid van de daadwerkelijk gereden meters en neemt dus niet de tijd mee die ik stilgestaan heb bij een stoplicht. Op die manier kan er een verschilletje komen tussen het daadwerkelijk gemiddelde en het gereden gemiddelde.
Kortom, welke van de twee te pakken?
Hoe bepalen jullie je gemiddelde snelheid? Nemen jullie de gereden afstand gedeeld door de totale rittijd (dus incl. stoplichten e.d. ?) of pakken jullie de gemiddelde snelheid die jullie fietscomputer aangeeft?
Zeker op de kortere ritjes kunnen een paar stoplichten invloed hebben op de gemiddelde snelheid. Mijn fietscomputer (sigma BC1600) pakt echter de gemiddelde snelheid van de daadwerkelijk gereden meters en neemt dus niet de tijd mee die ik stilgestaan heb bij een stoplicht. Op die manier kan er een verschilletje komen tussen het daadwerkelijk gemiddelde en het gereden gemiddelde.
Kortom, welke van de twee te pakken?
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL