Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km
[quote]Ik stel voor dat dit topic verder weer gewoon gebruikt wordt door mensen om aan te geven hoe hard ze fietsen op 'reguliere' racefietsen. Er is vast wel een topic (te starten) over sigaren en ongestroomlijnde ligfietsen.[Corniel/quote]
Je heb gelijk Corniel het was een beetje flauw van mij om in dit topic in te breken. Ook mijn excuses aan de threadstarter.
Maar ik hoop dat er serieus iemand is die denkt naar aanleiding van het lijstje met uurrecords per leeftijd, dat kan ik ook!
Ik had zelf ook nooit gedacht als brave beeldschermwerker en fietsforens op een kale fiets boven de 50 te fietsen.
Gegroet, ik zal in dit topic verder niet reageren.
Gr Gert-Jan
Je heb gelijk Corniel het was een beetje flauw van mij om in dit topic in te breken. Ook mijn excuses aan de threadstarter.
Maar ik hoop dat er serieus iemand is die denkt naar aanleiding van het lijstje met uurrecords per leeftijd, dat kan ik ook!
Ik had zelf ook nooit gedacht als brave beeldschermwerker en fietsforens op een kale fiets boven de 50 te fietsen.
Gegroet, ik zal in dit topic verder niet reageren.
Gr Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.
-
- Forum-lid
Nou ja, 380 watt is een aardig vermogen gedurende een uur. Dan kun je op een UCI fiets met wat training ook wel 40+km rijden.
Hallo,
Ik ben 17 jaar en ben nu een half jaar aan het wielrennen. Dit zijn mijn gemiddelden:
30 km= 34-35 km per uut
60 km= 33-34 km/uur
90 km= 33-33.5 km/uur
Zijn dit hoge gemiddelden, of is dit normaal. Ik wil binnekort wedstrijden gaan doen want me conditie is erg goed aan het worden
gr. Aart
Ik ben 17 jaar en ben nu een half jaar aan het wielrennen. Dit zijn mijn gemiddelden:
30 km= 34-35 km per uut
60 km= 33-34 km/uur
90 km= 33-33.5 km/uur
Zijn dit hoge gemiddelden, of is dit normaal. Ik wil binnekort wedstrijden gaan doen want me conditie is erg goed aan het worden
gr. Aart
De benen moeten het doen.
@Aart1992: Dat ligt aan hoe je meet, hoe het parcours is dat je berijdt, en hoe diep je gaat om die gemiddelden te halen. Niets zinnigs van te zeggen.
Als je wedstrijden wilt rijden moet je dat vooral doen.
Als je wedstrijden wilt rijden moet je dat vooral doen.
[quote="Aart1992"]Hallo,
30 km= 34-35 km per uut
60 km= 33-34 km/uur
90 km= 33-33.5 km/uur
gr. Aart[/quote]
Geen verkeerde gemiddeldes, maar let wel dat je je niet gaat opbranden, want het (weg)seizoen is zo goed als op zijn einde. Als je zo verder blijft trainen ben je opgebrand voordat je goed en wel begint aan het seizoen. Dus let daar goed op.
30 km= 34-35 km per uut
60 km= 33-34 km/uur
90 km= 33-33.5 km/uur
gr. Aart[/quote]
Geen verkeerde gemiddeldes, maar let wel dat je je niet gaat opbranden, want het (weg)seizoen is zo goed als op zijn einde. Als je zo verder blijft trainen ben je opgebrand voordat je goed en wel begint aan het seizoen. Dus let daar goed op.
-
- Forum-lid
[quote="Aart1992"]Hallo,
30 km= 34-35 km per uut
60 km= 33-34 km/uur
90 km= 33-33.5 km/uur
gr. Aart[/quote]
Beste Aart,
het beste advies wat ik jou kan geven is om je aan te sluiten bij een wielervereniging. Naast het conditionele aspect zijn er nog wat meer factoren welke van belang zijn als je wedstrijden fietst.
Een trainer en ploeggenoten kunnen jou veel leren en ook advies geven wanneer je wedstrijden mag en kunt gaan rijden.
succes!
30 km= 34-35 km per uut
60 km= 33-34 km/uur
90 km= 33-33.5 km/uur
gr. Aart[/quote]
Beste Aart,
het beste advies wat ik jou kan geven is om je aan te sluiten bij een wielervereniging. Naast het conditionele aspect zijn er nog wat meer factoren welke van belang zijn als je wedstrijden fietst.
Een trainer en ploeggenoten kunnen jou veel leren en ook advies geven wanneer je wedstrijden mag en kunt gaan rijden.
succes!
-
- Forum-lid
[quote="Aart1992"]dank jullie wel alle bij voor reactie en tips.
Maar wanneer begint het wegseizoen weer?
Want tot die tijd blijf ik voor mijn zelf trainen.
Gr.aart[/quote]
Verschilt is nog bezig voor sommigen.. In maart? beginnen de wedstrijden weer, maar er zijn overal en altijd uitzonderingen. Het fietsen gaat altijd door namelijk
Opzich is dit juist een goed moment om alvast bij een vereniging te gaan trainen.. ze krijgen namelijk eerst rust periode waar jij al direct veel kan leren en daarna beginnen ze met de opbouw voor het komende wegseizoen.
Als je pas in maart aan komt zetten dan mis je de gehele voorbereiding. Rond deze tijd zullen er toch niet heel veel trainingen meer zijn dus kun je daarnaast nog genoeg zelf rommelen
Maar wanneer begint het wegseizoen weer?
Want tot die tijd blijf ik voor mijn zelf trainen.
Gr.aart[/quote]
Verschilt is nog bezig voor sommigen.. In maart? beginnen de wedstrijden weer, maar er zijn overal en altijd uitzonderingen. Het fietsen gaat altijd door namelijk
Opzich is dit juist een goed moment om alvast bij een vereniging te gaan trainen.. ze krijgen namelijk eerst rust periode waar jij al direct veel kan leren en daarna beginnen ze met de opbouw voor het komende wegseizoen.
Als je pas in maart aan komt zetten dan mis je de gehele voorbereiding. Rond deze tijd zullen er toch niet heel veel trainingen meer zijn dus kun je daarnaast nog genoeg zelf rommelen
Je mag gerust voor jezelf blijven trainen, maar ga niet veel op intentensiteit trainen, breekt je later echt op.
Wanneer begint het wegseizoen. Mijn eerste wedstrijd zal eind februari zijn. Ik ben dit seizoen iets eerder gestopt, waardoor ik weer begin met fietsen eind oktober. En dan ga ik alleen maar extensief trainen, dus veel km's maken. Vanaf januari ga ik denken aan mijn snelheid (met hier en daar al een trainingswedstrijd).
Let wel op dat fietsen meer is dan hard fietsen, daarom is het belangrijk bij een club te fietsen waar je het een en ander leert.
Wanneer begint het wegseizoen. Mijn eerste wedstrijd zal eind februari zijn. Ik ben dit seizoen iets eerder gestopt, waardoor ik weer begin met fietsen eind oktober. En dan ga ik alleen maar extensief trainen, dus veel km's maken. Vanaf januari ga ik denken aan mijn snelheid (met hier en daar al een trainingswedstrijd).
Let wel op dat fietsen meer is dan hard fietsen, daarom is het belangrijk bij een club te fietsen waar je het een en ander leert.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Vandaag mijn uurrecord (op een verkeersluwe ronde) verbroken. In een uur 40,25 kilometer. Jammer was wel dat ik een keer echt af moest remmen, omdat er een gezin met kleine kinderen op het fietspad reed. Bij mijn standaarduitrusting hoort naast de gebruikelijke tijdritgadgets ook een fietsbel. Maar hoe je ook belt, mensen houden nou eenmaal geen rekening (en begrijpelijk) met fietsers die 40+ rijden. Maar ja, ik woon nou eenmaal niet in flevoland.