Quoten: Origineel geplaatst door CorNelo op 06 September 2006
Fiets
Buizen
Bouwwijze
Framemaat
Gewicht vork
Gewicht Frame
Torsiestijfheid gemiddeld
Vorkstijdheid
Bracketstijfheid
Stevens Aspin
7005 alu
Tig
58
550
1505
106,2
69,9
57,1
Stevens SCF
carbon
lijm
58
400
1185
100,4
64,5
39,2
Hoe moet ik deze cijfers lezen ? Hoe lager hoe beter ? Komt de Aspin hier slecht weg of zijn dit normale getallen voor een alu frame?
Thanks,
Eindelijke binnen Stevens SCF2
-
- Forum-lid
Ook die van mij is binnen,
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
Heel mooie fiets, alleen vind ik die trippel niet zo mooi. Welke wielen zijn dat?
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 18 Januari 2007
Ook die van mij is binnen
Lang gewacht, toch gekomen...
Hij's prachtig Riddler, veel plezier ermee!
Wat zijn dat voor wielen trouwens?
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 19 Januari 2007
Heel mooie fiets, alleen vind ik die trippel niet zo mooi. Welke wielen zijn dat?
Trippels zijn in eerste instantie ook niet bedoeld om mooi te zijn Pietalala, maar zorgen ervoor dat je zonder zorgen overal en altijd kunt fietsen, op het vlakke of in de bergen. Erg handig dus zo'n extra tandwieltje voor
Ook die van mij is binnen
Lang gewacht, toch gekomen...
Hij's prachtig Riddler, veel plezier ermee!
Wat zijn dat voor wielen trouwens?
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 19 Januari 2007
Trippels zijn in eerste instantie ook niet bedoeld om mooi te zijn Pietalala, maar zorgen ervoor dat je zonder zorgen overal en altijd kunt fietsen, op het vlakke of in de bergen. Erg handig dus zo'n extra tandwieltje voor
Ik heb het idee dat Stevens ook eindelijk de Nederlandse bestellingen heeft afgeleverd. De mijne heb ik vorige week opgehaald. Ik ben er erg blij mee en ik heb na een paar tochtjes het idee dat deze fiets qua maat (62 cm) beter bij me past dan mijn vorige fiets van 60 cm. Niet zo gestrekt op de fiets en geen rugklachten meer.
wel jammer van het witte stuurlint. enneh voor wat betreft de leveringsproblemen, mijn dealer vertelde me dat het onzin is wat er her en der geroepen wordt. als je aan het begin van het seizoen (feb/mrt) besteld heb je het frame met 2 weken....in sept-nov bestellen is dikke pech dan is de voorraad gewoon aan het opraken..MTB's zijn dan weer volop voorradig
Ziet er erg mooi uit. Ook ik heb voor de Stevens SCF2 gekozen, echter na 4 maanden en 2800km is er in het frame een beurse plek met open breuk ontstaan aan de zijkant van de voorste bidonhouder. Iets om in de gaten te houden, laat me weten hoe je gaat. Ik ben nu veel minder overtuigd van de kwaliteit van het Stevens carboon.