Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 mei 2010 13:34

Moustache schreef:Landis is inderdaad gewoon een phatologisch leugenaar. Net zoals Joran van der Sloot en Maria Mosterd. Dit is gewoon een psychische aandoening en moet hij voor behandeld worden.

Ja inderdaad! Een beetje Dave Zabriski lopen beschuldigen!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 mei 2010 13:42

dirk jan schreef:UCI site

haha wat een held die landis:
"By way of information, the UCI would like to point out that Lance Armstrong did not participate in the 2002 Tour of Switzerland. "

hoe kan hij dan betrapt zijn in die ronden en daarna afgekocht hebben. Pff als je zo'n verhaal wil schrijven, check dan eerst even de uitslagen.

Jammer, gemiste kans van de UCI.
Landis doelde op de door Armstrong gewonnen Tour de Suisse van 2001.

Maar voor de rest vind ik dit hele gedoe alleen maar stemmingmakerij.

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 21 mei 2010 13:46

Lijkt me sterk toen reed hij niet voor US postal. en in zijn stukken schrijft hij echt 2002.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 mei 2010 14:06

Ik zou de stukken dan nog maar eens doorlezen.;)

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 21 mei 2010 14:15

"2002: I was instructed on how to use Testosterone patches by Johan Bruyneel
during the During the Dauphine Libere in June, after which I flew on a
helicopter with Mr Armstrong from the finish, I believe Grenoble, to San
Mauritz Switzerland at which point I was personally handed a box of 2.5 mg
patches in front of his wife who witnessed the exchange. About a week
later, Dr Ferrari performed an extraction of half a liter of blood to be
transfused back into me during the Tour de France. Mr Armstrong was not
witness to the extraction but he and I had lengthy discussions about it on
our training rides during which time he also explained to me the evolution
of EPO testing and how transfusions were now necessary due to the
inconvenience of the new test. He also divulged to me at that time that in
the first year that the EPO test was used he had been told by Mr Ferrari,
who had access to the new test, that he should not use EPO anymore but he
did not believe Mr Farrari and contin
ued to use it. He later, while winning the Tour de Swiss, the month before
the Tour de France, tested positive for EPO at which point he and Mr
Bruyneel flew to the UCI headquarters and made a financial agreement with
Mr. Vrubrugen to keep the positive test hidden.
Daar staat volgens mij 2002. en daarnaast nogmaals reed hij in 2001 niet voor US-postal maar voor Mercury Cycling Team (wikipedia) dus dat haalt de stelling als nog onderuit.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 mei 2010 14:46

dirk jan schreef:while winning the Tour de Swiss

En dit was in 2001, in 2002 deed LA niet mee en won Alex Zülle.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 mei 2010 14:50

NuSport schreef:Landis beschuldigt Verbruggen
Uitgegeven: 20 mei 2010 16:18
Laatst gewijzigd: 20 mei 2010 21:45

NEW YORK - De Amerikaanse wielrenner Floyd Landis heeft in de e-mails die hij heeft rondgestuurd met de bekentenis over zijn dopingverleden ook stevig uitgehaald naar Hein Verbruggen.

© ANP

De voormalige voorzitter van de internationale wielrenunie zou tegen betaling een positieve dopingtest van Lance Armstrong geheim hebben gehouden. De veelvoudig Tour-winnaar zou in 2001 betrapt zijn op het gebruik van epo.

Akkoordje

Landis beschuldigt Verbruggen, al verbastert hij diens naam, ervan het met ploegleider Johan Bruyneel op een financieel akkoordje te hebben gegooid om dat 'nieuws' uit de publiciteit te houden.

Armstrong had negen jaar geleden vlak voor het begin van de Ronde van Zwitserland van de Italiaanse sportarts Ferrari te horen hebben gekregen dat er een epotest was ontwikkeld en hij beter kon stoppen met dat prestatiebevorderend middel.

Epo

''Lance geloofde dat niet en bleef epo gebruiken'', schrijft Landis. ''In de Ronde van Zwitserland, een maand voor de Tour de France, testte hij positief. Hij vloog met Johan Bruyneel naar het UCI-hoofdkwartier en bereikte daar een financieel akkoord met Mr. Verbrugen (sic) om de test geheim te houden.''

Verbruggen was donderdag niet bereikbaar voor commentaar. De UCI gaf nog wel een verklaring uit ter verdediging van zijn oud-voorman. De bond verwees daarin de verdachtmaking over omkoping door Bruyneel en Armstrong naar het rijk der fabelen en noemde die kwetsend voor de eer en goede naam van Verbruggen.

Geschokt

''We zijn diep geschokt door de lading van zijn statement. Die trekt de integriteit van mensen in twijfel die zich juist altijd hebben ingezet voor de strijd tegen doping. De UCI hecht eraan te benadrukken dat ze absoluut nooit een positieve test heeft veranderd of onder de pet gehouden.''

© ANP

Maar je hebt gelijk dat Landis pas in 2002 bij LA ging rijden.
Mijn punt is dat de UCI niet goed heeft gelezen wat Landis heeft gezegd.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 mei 2010 15:39

Mwoa... tja Verbruggen is een doortrapt, zichzelf fêterende, narcistische bobo dus die is bij voorbaat al verdacht :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 21 mei 2010 16:15

Moustache schreef:Landis is inderdaad gewoon een phatologisch leugenaar. Net zoals Joran van der Sloot en Maria Mosterd. Dit is gewoon een psychische aandoening en moet hij voor behandeld worden.

Hij is niet de enige hoor! Als al die leugenaars zouden worden opgenomen dan zaten die klinieken overvol.
Zoals ik eerder schreef is er maar 1 afdoende oplossing: Levenslang schorsen !
Ik hoop dat sponsors zich direct terugtrekken als er een renner van een door hen gesponsorde ploeg betrapt is op doping.
Die zielige bedriegers die zich beroepscoureurs noemen hebben geen moraal.
Ze zouden eens moeten beseffen dat indien IEDEREEN clean zou rijden alleen de gemiddelde snelheid zou zakken met enige km/u. So what?
Dan zijn alle renners weer gelijk en moeten elkaar bestrijden met hun natuurlijke gaven. Nu zullen er best wel enkele renners rondrijden de wel clean rijden , maar wat kunnen die klaarmaken tegen die dopeys? Het is een ziekte die met wortel en tak uitgeroeid moet worden.
Landis was er één, maar ik vertrouw er geen één . Die lieden liegen alsof het gedrukt staat. Zielig !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

lancefan.
Forum-lid

lancefan. 21 mei 2010 17:18

ach ja wij willen toch allemaal dat ze zo hard mogelijk over 4 bergen fietsen en dat gaat niet op een boterham pindakaas he! zolang het verantwoord is vind ik dat men niet zo moet zeuren. Die Landis is gewoon een gefrustreerde oud renner die nu andere renners erbij gaat betrekken. Jammer voor hem ik had best sympathie voor hem nu niet meer. Natuurlijk gebruikt iedereen iets, want voedingssuplementen zijn ook niet natuurlijk, dus ja.

Maar ik denk dat doping van alle tijden is, geloof maar niet dat Merckx, Hinault en Indurain hun 5 tour overwinningen behaalde op een boterham pindakaas, dream on, onmogelijk, trouwens Merckx is volgens mij ook ooit betrapt en schijnt toch de grootste renner ooit te zijn. Lance is nooit betrapt dus of hij wel of niet gebruikt (of heeft gebruikt) hij blijft voor mij de grootste wielrenner aller tijden en zeker de slimste als hij nooit betrapt is en wel zou gebruiken. Alleen jammer dat er altijd over gelogen moet worden, zeg gewoon allemaal, ja we gebruiken iets want anders kunnen we nooit zo hard 6 uur lang over bergen rijden !!

fizik
Forum-lid

fizik 21 mei 2010 19:59

Lance Fan. schreef:ach ja wij willen toch allemaal dat ze zo hard mogelijk over 4 bergen fietsen en dat gaat niet op een boterham pindakaas he!
Dat is toch flauwekul. Wij rijden toch zeker ook zo hard mogelijk over 4 bergen. Als je veel traint, rij je er harder over heen. Het is allemaal echt wel te doen op een boterham met pindakaas en een flesje extran. De renners maken de koers.

trippleplayer
Forum-lid

trippleplayer 21 mei 2010 21:48

Natuurlijk is het te doen op boterhammen met pindakaas, maar je wilt ook winnen, dus ga je meer doen.
De wil om te winnen is zo groot bij Armstrong, Bruyneel, etc dat ze compleet in hun eigen wereldje leven. Alles proberen, en naar de buitenwereld toe liegen dat ze barsten. Landis heeft misschien enkele zaken overdreven, maar de kern van de zaak is duidelijk: iedereen gebruikt.

Plaats reactie