Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 21 mei 2010 22:05

havana schreef:Zeer opvallend in alle dopingbetekenissen (Kohl, Jaksche, Landis) is hoe vaak ze gewoon gebruiken zonder gepakt te worden.
Dat is wel een interessante bemerking, en vooral iets waar bij mij de zure (na)smaak blijft hangen. Stel dat hij jarenlang gebruikt heeft, en maakt voor de goede orde even niet uit wat op welk moment, hoe kon hij dan op die ene keer na, nooit betrapt worden? Big shame voor al die anti-dopinginstanties zou je dan zo zeggen. Of was het geluk?
Wat bij mij ook blijft wringen zijn die (grove) "onhandigheden" in het dopinglab Chatenay Malabry op basis waarvan hij steeds zijn onschuld probeerde aan te tonen, en dus maar een jarenlange en geldverslindende procedure begon. Had het dopinglab haar werk destijds zorgvuldig(er) gedaan, was wellicht vier jaar getouwtrek voorkomen geweest...

Volgens mij had hij nu trouwens beter ook zijn waffel gehouden, en weer 'vrolijk' verder moeten gaan fietsen, of in 2006 direct moeten bekennen en al dat geld dat hij aan gerechtskosten spendeerde in zijn zak moeten steken (wat wellicht ook wel een aardig rennerspensioentje geweest was). Maar nee, er moet uit wraak doldriest om zich heen worden geslagen.
Aan al die beschuldigingen van een leugenaar heb ik trouwens niet zo veel. Sneu in elk geval voor die mensen die er nu bij betrokken worden: hoe nu moet je ongefundeerde beschuldigingen weerleggen met de wetenschap dat de puur op sensatie beluste media alles voor waar aannemen? Of komt ie nu straks ook met een voor iedereen in te zien dossier waaruit dit allemaal zou moeten blijken?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 mei 2010 23:16

In een rechtbank zijn getuigenissen ook van waarde! en was er al niet eerder ook een getuigenis van zijn knecht Andreu en nog iemand? Ook leugenaars natuurlijk. En zijn contacten met dopingdokter ferrari. En de "bewijzen" van de positieve epo-test in 1999 die door de UCI vakkundig "niet onderzocht" werd? en verleden jaar de voorkeursbehandeling van astana bij dopingcontroles? En het sponsoren van LA van een dopingapparaat van de UCI? enz...
Geen bewijzen maar toch allemaal maar "rare boel".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

janom
Forum-lid

janom 22 mei 2010 17:09

denk dat Landis nu de waarheid heeft gesproken...

Hij probeerde te chanteren.....dat geloof ik ook...
maar niet om valse bekentenissen te doen...

Hij heeft gewoon gedreigd met de waarheid naar buiten te komen!!!
en dat heeft ie gedaan!!

Eea zal waarschijnlijk met een sisser aflopen!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 22 mei 2010 18:21

Of we krijgen zoiets als met de telecom-ploeg van een jaar of 2 geleden? Enige verschil met nu is dat de beschuldigden nog bijna allemaal in functie zijn. Dat maakt een collectief meaculpa natuurlijk wat lastiger. Armstrong zal zijn imperium (Livestrong, Trek etc.) niet graag zien instorten.....

Ooit zal hij ook gaan praten......ooit.......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 23 mei 2010 13:02

paulusR3 schreef:Of we krijgen zoiets als met de telecom-ploeg van een jaar of 2 geleden? Enige verschil met nu is dat de beschuldigden nog bijna allemaal in functie zijn. Dat maakt een collectief meaculpa natuurlijk wat lastiger. Armstrong zal zijn imperium (Livestrong, Trek etc.) niet graag zien instorten.....

Ooit zal hij ook gaan praten......ooit.......

Significant verschil met het verleden (voor wat bekend is) is de chantage die door Landis blijkbaar binnen het milieu gepleegd wordt. Dit is een nieuw facet. Als dit waar zou zijn, dan zou je de lijn kunnen doortrekken (voor wat, hoort wat) en zouden uitslagen eventueel ook afgeperst kunnen zijn.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 23 mei 2010 13:09

De emails van Landis etc. zijn openbaar gemaakt door RadioShack:

http://www.livestrong.com/teamradioshac ... legations/

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2010 18:46

Ik ga ze niet eens lezen. Ik begin mij er pas druk over te maken als er keiharde zaken boven water komen. Er is al zoveel dopinggezwets geweest wat niet klopte en vooral stemmingmakerij was.
(bijv Meneer Ram, waar blijven uw NL gebruikers????)
Less is bore

tdmarc
Forum-lid

tdmarc 24 mei 2010 14:04

Ik kan in de emails van Landis de door Radioshack benoemde chantage en bedreigingen niet ontdekken.
...Only dead Fish go with the Flow...

eelcoz

eelcoz 24 mei 2010 21:36

Daniel1975 schreef:Ik ga ze niet eens lezen. Ik begin mij er pas druk over te maken als er keiharde zaken boven water komen. Er is al zoveel dopinggezwets geweest wat niet klopte en vooral stemmingmakerij was.
(bijv Meneer Ram, waar blijven uw NL gebruikers????)

Meneer Ram komt wel weer boven water als er weer wat geruchten verspreid moeten worden die hem en z'n instantie wat publiciteit opleveren. Dat is namelijk hun core-business.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 25 mei 2010 01:06

‘Landis was gedwongen in het geheim en vaak 's nachts de fiets te pakken voor een training.’ (wiki)
Zou het zo dan allemaal begonnen zijn? Vraag ik me dan af. Toch een vreemde snuiter deze Landis.
Tijdens de TdF 2006 wordt hij er in een bergetappe genadeloos afgereden om de volgende dag het hele peloton op een halve dag te fietsen. Te vuur en te zwaard bevecht hij doping beschuldigingen, schrijft boeken waarom hij nooit dope genomen heeft, hacked mails, komt uit de kast en stelt dat hij al jaren pakte en zegt te weten dat iedereen pakt, chanteert ex-collega’s in actie plus een ex-teamleider aan wie hij eerst vroeg of hij met ze samen kon werken en gooit nog een emmer stront over de UCI (deze opsomming pretendeert niet volledig te zijn).
Hier hebben psychologen hun handen vol aan lijkt mij.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 mei 2010 10:28

de boef van parma schreef:‘Tijdens de TdF 2006 wordt hij er in een bergetappe genadeloos afgereden om de volgende dag het hele peloton op een halve dag te fietsen.

toch een bemerking: in de bewuste bergetappe waar hij er genadeloos afgereden is, zal hij toch ook niet zonder doping gereden hebben?
Waarom zou hij dan 's anderendaags wel baat gehad hebben bij doping en de dag er voor niet?
Als hij bij de ploeg van armstrong reed, reed hij toch ook heel sterk en dus volgens uw visie ook gedopeerd wschlk en toch is hij nooit betrapt tijdens die periode?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 mei 2010 10:43

Het valt juist zo op dat een hele stoet renners gepakt is nadat ze de ploeg van Bruyneel/Armstrong verlieten en bij een andere werkgever aan de slag gingen. Ik kan hier twee kanten mee op: of ze wilden uit de schaduw van "The Boss" en gingen als kopmannen bij andere ploegen aan de doping om te kunnen winnen, of bij Bruyneel/Armstrong waren zij gedekt door een zéér goed georganiseerd dopinggebruik die effectief controles omzeilden wat bij hun nieuwe ploegen minder goed in elkaar stak. Ik vrees dat het laatste het geval was.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie