Dat is wel een interessante bemerking, en vooral iets waar bij mij de zure (na)smaak blijft hangen. Stel dat hij jarenlang gebruikt heeft, en maakt voor de goede orde even niet uit wat op welk moment, hoe kon hij dan op die ene keer na, nooit betrapt worden? Big shame voor al die anti-dopinginstanties zou je dan zo zeggen. Of was het geluk?havana schreef:Zeer opvallend in alle dopingbetekenissen (Kohl, Jaksche, Landis) is hoe vaak ze gewoon gebruiken zonder gepakt te worden.
Wat bij mij ook blijft wringen zijn die (grove) "onhandigheden" in het dopinglab Chatenay Malabry op basis waarvan hij steeds zijn onschuld probeerde aan te tonen, en dus maar een jarenlange en geldverslindende procedure begon. Had het dopinglab haar werk destijds zorgvuldig(er) gedaan, was wellicht vier jaar getouwtrek voorkomen geweest...
Volgens mij had hij nu trouwens beter ook zijn waffel gehouden, en weer 'vrolijk' verder moeten gaan fietsen, of in 2006 direct moeten bekennen en al dat geld dat hij aan gerechtskosten spendeerde in zijn zak moeten steken (wat wellicht ook wel een aardig rennerspensioentje geweest was). Maar nee, er moet uit wraak doldriest om zich heen worden geslagen.
Aan al die beschuldigingen van een leugenaar heb ik trouwens niet zo veel. Sneu in elk geval voor die mensen die er nu bij betrokken worden: hoe nu moet je ongefundeerde beschuldigingen weerleggen met de wetenschap dat de puur op sensatie beluste media alles voor waar aannemen? Of komt ie nu straks ook met een voor iedereen in te zien dossier waaruit dit allemaal zou moeten blijken?