Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welke fiets voor iemand van 85kg

giph
Forum-lid

giph 26 jul 2006 14:01

Hallo,

Ik heb in het forum rond geneust. Kwam er achter dat je met 85kg een redelijk stijf frame nodig hebt, om een beetje fijn te fietsen. Mijn vraag is nu; Welke merken hebben een goede stijfheid van het frame, voor mijn gewicht??

vriendelijke groet, Bart

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 jul 2006 14:06

Lees nog es wat meer topics door, want deze vraag komt heel veel voorbij.
Een stukje tekst, nog geen week oud, geschreven door Eric E
De duitse merken (o.a. Canyon, Cube, Red bull, Stevens) schijnen fantastische kaders te maken, die zeer stijf zijn en goede rijeigenschappen hebben, maar die frames hebben niet de uitstraling van de Italiaanse merken vinden velen (waaronder ik). Maar ook de Amerikanen hebben zeer goede (en kleurrijke) kaders en aan een Cannondale, Scott (half amerikaans/half zwitsers) of Specialized doe je geen miskoop!
Conclusie; voor € 1500 kan je een fantastisch frame kopen! Denk dat je gewoon het net eens af moet struinen bij alle merken (zie fiets.nl voor lijst met links naar alle merken) en dan moet kijken wat je mooi vind. Daarna kan je hier op het forum nog vragen naar ervaringen over deze frames.
Als je door de bomen het bos niet meer ziet, is het misschien handig je eerst te concentreren op alleen het uiterlijk van die fiets, aangezien je dat toch ook wel belangrijk vind. Dan valt er al genoeg af, en kan je daarna kijken naar de kwaliteiten van die frames (kunnen genoeg mensen op het forum je bij helpen). Als je toch voor modern en kleurrijk wil gaan...kijk eens bij BMC (fietsen van het Phonak team) of Wilier (Lampre en Cofidis rijden hiermee). Dat schiet me nu even te binnen...mischien zijn er mede forummers die hierop kunnen aanvullen!
(c) Eric E
Probeer je startpost ook eens wat verder uit werken:
0) Leeftijd, gewicht, bouw, sportverleden
1) Wat is je budget
2) Heb je nu al een fiets en zo ja welke
3) Wat voor soort fietser ben je (toeren, wedstrijden, weekendfietser, toerist, vakantie-fietser of iets anders)
4) Heb je voorkeur voor bepaalde merken of afmontage
5) Wat heb je zelf al uitgevonden, ben je al langsgewees bij fietsenmakers, heb je al iets op het oog?
6) Hoeveel KM wil je gaan maken en hoeveel KM maak je nu
7) Wat wil je met je fiets gaan doen (bergen?)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 aug 2006 18:04

Mavic Cosmos duurzame wielen? Ken bijna niemand die daar tevreden mee is. Zwabberwielen zijn het, hoor ik.

sect
Forum-lid

sect 02 aug 2006 20:42

Boven de 90kg, kunnen dan ook deze relatief goedkopen velgen worden gemonteerd:
Mavic Aksium
Iemand ervaring mee?

sect
Forum-lid

sect 02 aug 2006 21:00

(vergeten te melden)
------- en de Bontrager SSR ?

Plaats reactie