Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 02 mar 2007 01:17

Heb de laatste paar dagen van alles en nog wat besteld. Fietsboeken aangaande training en praktische tips, schoonmaakmiddelen, nieuwe buitenbanden (buitenbanden ververvang ik van de zomer pas als ze sleets beginnen worden), ...
Voor mijn Sensa heb ik twee nieuwe bidonhouders gekocht. Mijn eerste keus viel op de elite patao... en die zijn het ook geworden (eerste keus=beste keus zeggen ze wel eens). Carbon, uiteraard
Volgende week breng ik mijn racefiets weg voor een onderhoudsbeurt. Het stuur gaat dan tevens omlaag. Eindelijk zullen jullie natuurlijk zeggen. Ik denk dat ik de twee onderste spacers laat zitten (ca. 2 cm). Of is dat volgens jullie een te grote overgang (van ca. 10 naar 2)? Ben nu overigens al wel aardig aan de zithouding gewend.
Ik zal wel nadat de onderhoudsbeurt achter de rug is en ik de bidonhouders gemonteerd heb, een foto maken. 
@Wouter. Mooie fiets! Veel fietskilometers en plezier ermee!

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 02 mar 2007 08:46

Hallo Jan. Groot gelijk voor wat betreft je bidonhouders. Gewoon doen, anders krijg je vast spijt. Het omlaag brengen van je stuur, zou ik persoonlijk gedurende het begin van het seizoen in kleinere stappen doen. Kun je makkelijk zelf. Ik ben zelf ook geen geen techneut, maar als je een keer meekijkt met je fm, kun je het zelf. Ik vrees anders dat zo'n grote overgang een zware belasting voor je rug en nek kan gaan betekenen. Ben benieuwd naar de foto's. Ik ben zelf ook nog wat aan het 'pimpen' aan mijn fiets (zadel, stuur, bidonhouders, buitenblad) zal binnenkort ook nog wat foto's plaatsen.
 

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 03 mar 2007 15:43

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 27 Februari 2007[wrijft de slaap uit zijn ogen] Tadaa! Een paar niet al te goede foto's met mijn mobiel. Zal deze week even de camera van m'n vriendin lenen.

Frame: Sensa MG05
Groep: Ultegra
Wielen: 32 spaaks ultegra naaf (zwaar maar sterk)
Zadel: arione
Zadelpen: Ritchey WCS
Stuur+pen: ritchey comp (wordt nog WCS)
Voorvork: mijn oude vork, intersens met alu schacht.

Plaatje:
http://img291.imageshack.us/img291/8882 ... 1tg0.jpgZo, op de foto lijkt de zit vrij diep of zie ik dat verkeerd? Ga je alleen voor knallen of ben je zo lenig??

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 03 mar 2007 17:12

Ik ben zo lenig... Het lijkt erger dan het is op de foto. Het frame is wel wat aan de kleine kant. Heb er nu een stuurpen van 120mm op staan, dat werkt beter. Voor mijn gevoel kan het stuur nog wel wat omlaag, maar dat gaat stapje voor stapje, ik heb er geen haast mee.

Ik heb gisteren mijn eerste fatsoenlijke rit op de fiets gemaakt, +/- 65 kilometer tussen de Groningse klei. Ik dacht altijd dat het een contradictio in termini was; carbon is comfortabeler en stijver, maar het lijkt te kloppen. Heeft iemand de stijfheidswaarden van de Intersens Superlite? Ik kon het nummer van fiets waarin dat frame getest werd niet meer vinden.
Ik heb iig de meeste 'blauwe bordjes-sprints' (bebouwde kom borden) gewonnen en mijn benen konden nog na 65 kilometer volle bak, terwijl ik zelf bijna lag te kotsen. Voorheen ws dat andersom: de beentjes hadden er geen zin meer in, terwijl het hoofd nog wel wilde. Het lijkt dus of ik door het comfort van het frame iets frisser blijf. Maar dat kan natuurlijk ook tussen de oortjes zitten als je op zo'n kartonnen ros zit.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 03 mar 2007 17:43

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 02 Maart 2007


Hallo Jan. Groot gelijk voor wat betreft je bidonhouders. Gewoon doen, anders krijg je vast spijt. Het omlaag brengen van je stuur, zou ik persoonlijk gedurende het begin van het seizoen in kleinere stappen doen. Kun je makkelijk zelf. Ik ben zelf ook geen geen techneut, maar als je een keer meekijkt met je fm, kun je het zelf. Ik vrees anders dat zo'n grote overgang een zware belasting voor je rug en nek kan gaan betekenen. Ben benieuwd naar de foto's. Ik ben zelf ook nog wat aan het 'pimpen' aan mijn fiets (zadel, stuur, bidonhouders, buitenblad) zal binnenkort ook nog wat foto's plaatsen.


Hallo intersantos. Dank voor je reactie. ventuele problemen met m'n rug, daar zit ik niet op te wachten. Misschien een goed idee om de helft, ca. 5/6 spacers te verwijderen? En dan eventueel in het najaar wederom een kleine onderhoudsbeurt en dan 2,3 spacers verwijderen... ik ga - hoe gemakkelijk het ook moge zijn - er liever niet mee klooien. Ik zal iedergeval eens meekijken bij mijn fm, tenminste als onderhoud en stuur verlagen op één dag gedaan kan worden. 

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 03 mar 2007 20:36

Vandaag "mijn" Intersense RC660 Superlite Triple besteld!!!
Kan niet wachten tot hij er is!!!

ricardinho
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:39

ricardinho 04 mar 2007 13:10

Waar heb je 'm gekocht?

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 05 mar 2007 22:25

Quoten: Origineel geplaatst door Ricardinho op 04 Maart 2007

Waar heb je 'm gekocht?

Wheels in Utrecht. Ik vond de zaak er niet super uitzien, maar las hier dat mensen er goede ervaringen mee hebben en ik werd goed geholpen.

ricardinho
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:39

ricardinho 05 mar 2007 23:46

Daar ben ik ook goed geholpen, mijn nieuwe RC440 kan daar elk moment klaar staan... :D

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 08 mar 2007 17:06

Wat kleine updates voor het komende seizoen:
Zwart buitenblad en nieuwe bidonhouders:

Nieuwe Arione met zilveren streep:

Nieuw FSA K-wing carbon stuur:

Nog een paar andere wielen, en ik moet er weer even tegen kunnen.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 08 mar 2007 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door Tri-biker op 08 Maart 2007

Is er iemand die ervaring heeft met deze fiets of iemand kent die hem heeft?

Nee, geen persoonlijke ervaring met deze fiets, wel met Intersens. Gewoon veel en goeie fiets voor je geld. Zou wel kijken voor een betere vork en HS33 remmen als optie voor deze fiets.

Plaats reactie