Intersens site
Ik ben geen RC 400 eigenaar maar wel een meervoudig Intersens eigenaar . Waar je op moet letten bij deze fiets.... naar mijn idee op dezelfde dingen als bij elke racefiets. Er zijn geen speciale dingen aan deze fiets.
Je hebt hem al gekocht, dus het heeft geen nut om te zeggen ja had beter dit of beter dat kunnen kiezen (als optie).
Wat ik zo op je foto zie is dat je stuur wel behoorlijk hoog staat. Er zitten een flink aantal vulringen onder je stuurpen. Normaal gesproken zijn dit er 3 of 4 van die kleine. Waar je dus misschien op kunt letten is dat je zo geen speling op je balhoofd krijgt. Verder is het gewoon een fiets met goede prijs / kwaliteit verhouding!
Je hebt hem al gekocht, dus het heeft geen nut om te zeggen ja had beter dit of beter dat kunnen kiezen (als optie).
Wat ik zo op je foto zie is dat je stuur wel behoorlijk hoog staat. Er zitten een flink aantal vulringen onder je stuurpen. Normaal gesproken zijn dit er 3 of 4 van die kleine. Waar je dus misschien op kunt letten is dat je zo geen speling op je balhoofd krijgt. Verder is het gewoon een fiets met goede prijs / kwaliteit verhouding!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Hallo,
Ik ga voor de eerste keer een racefiets kopen, maar ik twijfel nog sterk tussen de bovenstaande fietsen.
Ze zitten beide rond de €1200, als ik ze gelijkwaardig af laat monteren.
Dit houdt in:
Bij de Intersens een carbon vork, R 540 pedalen en 3x10 groep.
Dat is dus 1097+45+38+36=€1216,-.
Maar dan wel in blauw/zilver.
De Gazelle heeft dit allemaal al, behalve dat hij voor en achter afgemonteerd is met Ultegra (dus beter).
Deze komt op €1199,-.
Een verschil van zo'n €17,- in mijn voordeel.
Maar hij heeft de verschrikkelijke kleur okergeel.
Dit is dus mijn dilemma: of een iets duurdere met iets minder "kwaliteit", maar wel de mooiste kleur.
Of ik neem degene met de beste papieren en de lelijke kleur.
Ik heb intussen wel een mailtje gedaan naar Gazelle, of die kleur toch anders kan, maar daar verwacht ik weinig heil van.
Wat denken jullie hiervan?
O ja, weet iemand hoeveel een 3x10 Ultegra-groep kost?
Als ik die bij de Intersens in de plaats van de 105 neem, komen de kosten mischien niet zo hoog te liggen.
Als dat tenminste mogelijk is?
Afijn, ik wacht wel op de reacties.
Alhoewel die een beetje bevooroordeeld zullen zijn verwacht ik.
De groeten,
Johnnie
Ik ga voor de eerste keer een racefiets kopen, maar ik twijfel nog sterk tussen de bovenstaande fietsen.
Ze zitten beide rond de €1200, als ik ze gelijkwaardig af laat monteren.
Dit houdt in:
Bij de Intersens een carbon vork, R 540 pedalen en 3x10 groep.
Dat is dus 1097+45+38+36=€1216,-.
Maar dan wel in blauw/zilver.
De Gazelle heeft dit allemaal al, behalve dat hij voor en achter afgemonteerd is met Ultegra (dus beter).
Deze komt op €1199,-.
Een verschil van zo'n €17,- in mijn voordeel.
Maar hij heeft de verschrikkelijke kleur okergeel.
Dit is dus mijn dilemma: of een iets duurdere met iets minder "kwaliteit", maar wel de mooiste kleur.
Of ik neem degene met de beste papieren en de lelijke kleur.
Ik heb intussen wel een mailtje gedaan naar Gazelle, of die kleur toch anders kan, maar daar verwacht ik weinig heil van.
Wat denken jullie hiervan?
O ja, weet iemand hoeveel een 3x10 Ultegra-groep kost?
Als ik die bij de Intersens in de plaats van de 105 neem, komen de kosten mischien niet zo hoog te liggen.
Als dat tenminste mogelijk is?
Afijn, ik wacht wel op de reacties.
Alhoewel die een beetje bevooroordeeld zullen zijn verwacht ik.
De groeten,
Johnnie
Hallo Johnnie,
Ik zou persoonlijk voor de Intersens gaan. Ik neem aan dat je er een paar jaar mee wilt karren, dus waarom dan een fiets nemen die weliswaar kwalitatief iets beter is, maar met een (in jouw ogen) oerlelijke kleur?
Is die Gazelle niet in een andere kleur leverbaar?
Overigens, zo hier en daar informeren lijkt me zeer wel de moeite waard: op deze site vond ik, als ik mij niet vergis, dezelfde fiets voor een prijs van 849 euro, exclusief de opties die jij vermeldde. In een 'gewone' winkel, waar mijn voorkeur naar uit gaat, zou ze wel iets duurder zijn.
Ik zou persoonlijk voor de Intersens gaan. Ik neem aan dat je er een paar jaar mee wilt karren, dus waarom dan een fiets nemen die weliswaar kwalitatief iets beter is, maar met een (in jouw ogen) oerlelijke kleur?
Is die Gazelle niet in een andere kleur leverbaar?
Overigens, zo hier en daar informeren lijkt me zeer wel de moeite waard: op deze site vond ik, als ik mij niet vergis, dezelfde fiets voor een prijs van 849 euro, exclusief de opties die jij vermeldde. In een 'gewone' winkel, waar mijn voorkeur naar uit gaat, zou ze wel iets duurder zijn.
Hoi Jan,
Op internet staan idd goedkopere, maar ik haal hem bij een dealer in de buurt.
Die heeft mij een prijslijst meegegeven.
En aangezien ik via een fietsplan van mijn werkgever de fiets aanschaf, vallen de kosten nogal mee.
Wat betreft de kleur: ik heb nog geen antwoord van gazelle (die heb ik zo'n uur geleden verstuurd en ik neem aan dat ik vanavond geen reactie meer krijg).
Op internet staan idd goedkopere, maar ik haal hem bij een dealer in de buurt.
Die heeft mij een prijslijst meegegeven.
En aangezien ik via een fietsplan van mijn werkgever de fiets aanschaf, vallen de kosten nogal mee.
Wat betreft de kleur: ik heb nog geen antwoord van gazelle (die heb ik zo'n uur geleden verstuurd en ik neem aan dat ik vanavond geen reactie meer krijg).
Ik heb zojuist bericht gehad van Gazelle: helaas is het niet mogelijk om de fiets in een andere kleur te verkrijgen.
Dat was natuurlijk wel te denken.
Ik moest maar een paar weken wachten op het model van 2008.
Die had waarschijlijk een andere kleur.
Dat was natuurlijk wel te denken.
Ik moest maar een paar weken wachten op het model van 2008.
Die had waarschijlijk een andere kleur.
Dit vind ik altijd een mooie uitspraak! Wel lekker voor de fietsenmaker als je er zo over denkt. Dat je je fiets via het fietsplan koopt wil nog niet zeggen dat ie niks meer kost! Je hebt weliswaar een belasting voordeel, maar bij een fiets van 1200 euro kost je die fiets nog steeds ruim 800 euro! Boven de 749 of 999 euro heb je geen belasting voordeel meer dus alles boven dat bedrag moet zowieso uit je eigen knip betalen.johnnie schreef:Hoi Jan,
Op internet staan idd goedkopere, maar ik haal hem bij een dealer in de buurt.
Die heeft mij een prijslijst meegegeven.
En aangezien ik via een fietsplan van mijn werkgever de fiets aanschaf, vallen de kosten nogal mee.
Daarnaast heeft het fietsplan volgens mij nog het nadeel dat je bruto loon omlaag gaat. Mocht je werkeloos of ziek worden dan wordt je uitkering ook op je lagere bruto loon berekend!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Timo002 schreef:Daarnaast heeft het fietsplan volgens mij nog het nadeel dat je bruto loon omlaag gaat. Mocht je werkeloos of ziek worden dan wordt je uitkering ook op je lagere bruto loon berekend!
Verschilt per bedrijf hoor, de betalingsafhandeling.
Mijn fietsplan-fiets was overigens uiteindelijk ruim 50% goedkoper vergeleken met de adviesprijs, dus..
KukeleKupers schreef: Mijn fietsplan-fiets was overigens uiteindelijk ruim 50% goedkoper vergeleken met de adviesprijs, dus..
Als ie 52% goedkoper was verdien jij gewoon heel veel geld
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
@ Timo
De FM heeft daar volgens mij verder geen voor- of nadelen mee.
Dat ie niets kost, heb je mij niet zien schrijven.
Inderdaad is het boven de €749 voor eigen rekening.
Daar heb ik al rekening mee gehouden.
Ook krijg je nog 3 jaar lang de mogelijkheid om voor zo'n €80,- uit te geven aan accecoires.
Dit gaat dan ook van je brutoloon af.
Maar wat je over eventuele uitkeringen schrijft is wel om over na te denken.
Ik geloof dat ik het ook van mijn snipperdagen af kan laten schrijven.
Ik zal eens informeren op het werk hoe dit zit.
By the way, de V4 is niet meer verkrijgbaar bij de FM.
Maar hij had nog wel een Batavus Competition in de aanbieding.
van €1599,- voor €1099,-.
Dus ik denk dat ik maar eens toe ga happen.
De FM heeft daar volgens mij verder geen voor- of nadelen mee.
Dat ie niets kost, heb je mij niet zien schrijven.
Inderdaad is het boven de €749 voor eigen rekening.
Daar heb ik al rekening mee gehouden.
Ook krijg je nog 3 jaar lang de mogelijkheid om voor zo'n €80,- uit te geven aan accecoires.
Dit gaat dan ook van je brutoloon af.
Maar wat je over eventuele uitkeringen schrijft is wel om over na te denken.
Ik geloof dat ik het ook van mijn snipperdagen af kan laten schrijven.
Ik zal eens informeren op het werk hoe dit zit.
By the way, de V4 is niet meer verkrijgbaar bij de FM.
Maar hij had nog wel een Batavus Competition in de aanbieding.
van €1599,- voor €1099,-.
Dus ik denk dat ik maar eens toe ga happen.
Het is een Batavus Competition geworden.
Mijn FM kon die nog bij Batavus regelen van €1599 voor €1099.
Lijkt me geen slechte deal.
Ik weet dat Batavus geen racemerk is.
Maar ja, dat is alleen maar een frame.
De rest is toch goed afgemonteerd met Ultegra enz.
Zie hier de specs:
http://www.batavus.nl/pages/collectie20 ... tegoryId=9
Nu nog even schoenen en pedalen regelen en ik ben weg!!
Mijn FM kon die nog bij Batavus regelen van €1599 voor €1099.
Lijkt me geen slechte deal.
Ik weet dat Batavus geen racemerk is.
Maar ja, dat is alleen maar een frame.
De rest is toch goed afgemonteerd met Ultegra enz.
Zie hier de specs:
http://www.batavus.nl/pages/collectie20 ... tegoryId=9
Nu nog even schoenen en pedalen regelen en ik ben weg!!
@Johnnie, blij dat je een goede keus hebt kunnen maken. Ik hoop dat je er inmiddels al veel plezier aan beleefd hebt. Ik zag op dit forum nog geen topic over het merk Batavus, misschien een ideetje om er een te openen? Waar je ervaringen uit kunt wisselen, foto's kunt plaatsen etc...