Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets +/-2000 euro

____
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2006 22:58

____ 26 jul 2006 16:07

Quoten: Origineel geplaatst door tomracertje op 26 Juli 2006

Of dit!!http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/ra ... wilier1000 euro chorus record afgemanteerd (Y) leek mij een toppertje:)Mvg tom

als je 1.73 m groot bent, is die fiets een pak te groot voor jou.

____
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2006 22:58

____ 26 jul 2006 16:09

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 25 Juli 2006


Is het wel verstandig een bedrag van € 2000 uit te geven voor een fiets als je, zoals je zelf zegt, nog in de groei bent? Weet niet hoe oud je bent en wat je verwachting is van hoe lang je wordt, of er of een groeispurt aan zit te komen.
Maar nu een fiets kopen die te groot is, en misschien nooit passend zal zijn, of pas weer na aanpassingen met bijvoorbeeld andere cranklengte, andere stuurpen en dergelijke lijkt me niet ideaal. Waarom niet nog even wachten op het moment dat je uitgegroeid bent en dan een supermooie fiets kopen die helemaal naar je zin is?
Als geld het probleem niet is, dan zou ik nu een fiets kopen waar je nu goed op zit en een jaartje mee vooruit kan en dan weer verder te kijken.

Je moet enkel een nieuwe kader kopen wanneer je fiets te klein is. Die groep kan hij dan gewoon op een nieuwe kader zetten

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 jul 2006 17:14

Je ziet het allemaal wel erg groot, Tom: voor een blitse Italiaan hoef je echt geen 5000 € bijeen te sparen hoor; met 2000 € heb je, voor het zondagse toerwerk, echt al het betere gerief (tenzij je koers-ambities koestert)! Tuurlijk is de Bianchi 1885 Hydro carbon Centaur een prima fiets, dat lijdt geen twijfel.
Maar zoals hier aangehaald kun je nu inderdaad best wat bezuinigen op het kader, waar je toch maar een paar jaar mee rijdt, en op die manier je investering spreiden: een goede groep & wielen gaan jaren mee, dus die zet je naderhand gewoon over op je volgende kader.
Die Wilier die jij op het oog hebt is inderdaad een raspaardje, zij het voor iemand van pakweg 1m85...
Van Italiaans gesproken, nog een mooie: http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/ra ... =fondriest
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 26 jul 2006 17:34

Koersen jazeker

Ga in mei naar frankrijk de mont ventoux en nog een paar collen oprijden dus het moet wel een goeie fiets zijn (al eerder gezegt in het topic volgens mij)

Maar denk dat ik dan toch voor die 1885 hydro centaur ga


Mvg tom

(ps. Zal het er eens over hebben met de bike-arena ze verkopen hem daar)
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 26 jul 2006 17:36

Quoten: Origineel geplaatst door **** op 26 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 25 Juli 2006


Is het wel verstandig een bedrag van € 2000 uit te geven voor een fiets als je, zoals je zelf zegt, nog in de groei bent? Weet niet hoe oud je bent en wat je verwachting is van hoe lang je wordt, of er of een groeispurt aan zit te komen.
Maar nu een fiets kopen die te groot is, en misschien nooit passend zal zijn, of pas weer na aanpassingen met bijvoorbeeld andere cranklengte, andere stuurpen en dergelijke lijkt me niet ideaal. Waarom niet nog even wachten op het moment dat je uitgegroeid bent en dan een supermooie fiets kopen die helemaal naar je zin is?
Als geld het probleem niet is, dan zou ik nu een fiets kopen waar je nu goed op zit en een jaartje mee vooruit kan en dan weer verder te kijken.

Je moet enkel een nieuwe kader kopen wanneer je fiets te klein is. Die groep kan hij dan gewoon op een nieuwe kader zetten


Dat snap ik, maar als je net een jaar geleden een spiksplinternieuw Pina frame hebt gekocht en je past er niet meer op zou dat toch zonde zijn; al was het alleen maar omdat de inruilwaarde altijd minder is dan wat jij ervoor hebt betaald!
Als de framemaat te klein is zou je met wat aanpassingen van bijvoorbeeld andere lengte stuurpen, andere cranklengte het een en ander misschien nog wel passend krijgen. Of dat wenselijk is?? Mij lijkt het van niet! Hoe je het ook went of keert, het blijft doozonde om een goed frame te moeten inruilen omdat je er niet meer oppast omdat je een enorme groeispurt hebt gehad. 
You can never be too Specialized

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 26 jul 2006 17:49

hmm daar heb je wel gelijk in....

maar heb je dan geen Slecht frame (nou ja slecht minder dan andere dus goedkoper) met bijv. een chorus groep ??dan koop je gewoon een canyon passione focoso (aluminium frame) chrous groep aleen een fsa k-force cranck en record a deraileur en dan na 3 jaar ong een super mooi pinarello frame ofzo??


is dat geen idee?


mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

Plaats reactie