Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Radon Viper 06 Modell: 2006

arjanpetersen
Forum-lid

arjanpetersen 24 jul 2006 19:10

Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuw racefietsje mijn oude Giant Peloton heeft toch wel zijn tijd gehad. Ik ben zelf 1.82 en 85kilo, sterk gebouwd en kan behoorlijk kracht op de pedalen zetten. Nu zag ik in mijn zoektocht de Radon staan op h&s discount. Dit lijkt mij wel wat. Ben een redelijk fanatieke fietser, zo'n 250 á 300 km per week. Ik vroeg mij of jullie mij kunnen adviseren hieromtrent, of misschien nog alternatieven hebben. Alvast bedankt voor jullie reacties!

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 24 jul 2006 19:35

Erg weinig geld voor een fiets met een complete Shimano 105 10-speed en ook een prima afmontage.
En ziet er ook goed uit.
Heb eens opgevangen dat het gewoon een Cube frame is, dus kwaliteit frame is ook prima.
Tevens kan ik uit ervaring zeggen dat het een betrouwbare firma is, ik bestel er n.l. regelmatig onderdelen.

arjanpetersen
Forum-lid

arjanpetersen 25 jul 2006 18:10

Quote: Origineel geplaatst door spietpiet op 24 Juli 2006
Erg weinig geld voor een fiets met een complete Shimano 105 10-speed en ook een prima afmontage.
En ziet er ook goed uit.
Heb eens opgevangen dat het gewoon een Cube frame is, dus kwaliteit frame is ook prima.
Tevens kan ik uit ervaring zeggen dat het een betrouwbare firma is, ik bestel er n.l. regelmatig onderdelen.

Bedankt voor je bericht! Iemand anders nog ervaring met dit fietsje of tips?

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 25 jul 2006 19:44

Even Googlen op Radon Viper, kom je vanzelf wel op een Duits forum terecht. Waarschijnlijk weinig of geen mensen hier op dit forum die een Radon hebben.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 jul 2006 14:15

Hoe heet die jonge gast ook al weer? Had een Radon Boa gekocht. Waarschijnlijk te lang geleden om nog met de zoekfunctie te vinden. Hij was er wel erg tevreden mee kan ik me herinneren. Mooie fiets, levering verliep uitstekend.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 jul 2006 14:44

De Viper is volgens mij het instapmodel. Ze hebben 'm in duplo voor 799.- en in triple voor 829.-. Dit alles met 105 spul, Shimano WHR-500 wielen en Ritchey spul. Lijkt me geen gekke prijs. Echt een fiets waar je heel veel plezier van kunt hebben.
Weet niet in hoeverre je kunt veranderingen kan aangeven bij deze shop. Zelf zou ik wellicht de wielen inruilen en een ander zadel nemen. Dan ben je voor zeg 150 a 200 euro extra in één keer echt klaar.
Hoe het zit met de stijfheid van dit frame weet ik echter niet, msischien de moeite waard om even te Googlen via www.google.de en dan "search German pages".

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jul 2006 17:35

Dat frame is knal stijf, over te weinig steifheid hoef je je echt geen zorgen te maken. Probleem is eerder voor lichte mensen dat de fiets te stijf is. Frame zal wel een kilo'tje of 2 wegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

arjanpetersen
Forum-lid

arjanpetersen 26 jul 2006 18:04

bedankt voor jullie reacties! Welke wielen en zadel raden jullie mij aan om de huidige te vervangen?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 jul 2006 19:32

Een zadel dat op dit moment heel populair is (heb 'm zelf ook) is de Fizik Arione. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij H&S hebben ze 'm ook. Kost meestal zo'n 75 euro, dan heb je het instapmodel onder de Arione's.
Qua wielen hangt er af van hoeveel je extra wilt uitgeven; ik zet een aantal opties op rij, ik ga hierbij uit van het aanbod dat H&S op de webshop heeft.
- Campa Scirocco. Beetje vloeken in de kerk natuurlijk, Campa wielen op Shimano, maar het zijn geen slechte wielen. Meerprijs ca. 200 euro.
- Easton Vista SL. Hele populaire wielen op 't moment. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding, goede allround wielen. Zeer licht en stevig gezien de prijs. Meerprijs ook zo'n 200 euro. In de webshop staan ze als "LRS VISTA SL" trouwens. Zien er ook nog eens heel mooi uit (hoge velg). In feite is de goedkopere Vista (zonder SL) variant iets beter (stijver) maar die staat helaas niet op de webshop ;( Ik heb zelf de gewone vista's en ze zijn super.
Wil je meer uitgeven dan 200 euro kom je terecht in het Mavic Ksyrium-segment of Campa Eurus. Je hebt ook nog Campa Zonda (eentje onder Eurus) maar die staan niet in deze webshop, helaas. Misschien zijn ze wel leverbaar. Het beste kun je f mailen met die lui'tjes denk ik :)

arjanpetersen
Forum-lid

arjanpetersen 26 jul 2006 21:44

sodeju die campavelgen zijn wel heel gaaf. Beetje jammer dat er rood in zit net als de easton die overigens ook erg mooi zijn! Ik zal eens navraag doen. Bedankt voor de reactie!

arjanpetersen
Forum-lid

arjanpetersen 26 jul 2006 21:47

sodeju die campavelgen zijn wel heel gaaf. Beetje jammer dat er rood in zit net als de easton die overigens ook erg mooi zijn, maar ook met rood... Volgens mij zijn die gewone Vista zonder dat rode. Ik zal eens navraag doen, dat lijkt mij wel mooi. Bedankt voor de reactie!

arjanpetersen
Forum-lid

arjanpetersen 26 jul 2006 21:57

Hoe zit het trouwens met je eigen gewicht en wielen? Ik ben zelf ergens tussen 85-87 kilo zwaar, en kan behoorlijk smijten en kracht op de pedalen zetten. Moet ik dit mee laten wegen?

Plaats reactie