Quote: Origineel geplaatst door Timo002 op 24 Juli 2006
Als dames echt op een speciale dames fiets zouden moeten fietsen dan is hun assortiment volgens mij wel erg klein!
klopt.
als je zo klein bent kun je niet anders, en heb je niet veel keus.
verschil tussen dames en herenmodel
Quote: Origineel geplaatst door Rolandt op 24 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 24 Juli 2006
En vaak zijn er dan ook nog andere zaken specifiek afgestemd op dames. Bijvoorbeeld kleinere remgrepen, smaller stuur, dameszadel.en niet te vergeten roze handvaten, K3 fietstasje en een mickey mouse bel
op mijn damesfiets zat nog geen roze stuurlint, dus heb ik dat er zelf maar opgedraaid en er meteen een mooie roze arione op geplaatst.
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 24 Juli 2006
En vaak zijn er dan ook nog andere zaken specifiek afgestemd op dames. Bijvoorbeeld kleinere remgrepen, smaller stuur, dameszadel.en niet te vergeten roze handvaten, K3 fietstasje en een mickey mouse bel
op mijn damesfiets zat nog geen roze stuurlint, dus heb ik dat er zelf maar opgedraaid en er meteen een mooie roze arione op geplaatst.
Mijn zusje is waarschijnlijk van plan een fiets aan te gaan schaffen. Ze is er nog niet uit wat het wordt, een mountainbike of racefiets. Aangezien ze erg klein is (1m53) is de keuze niet erg groot. Het doel is gewoon recreatief een beetje fietsen. Wedstrijden is absoluut geen optie. Wat lijkt jullie dan de beste optie: Mtb of racefiets en welke maat zou ze dan nodig hebben?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Science of Performance!
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 24 Juli 2006
Mijn zusje is waarschijnlijk van plan een fiets aan te gaan schaffen. Ze is er nog niet uit wat het wordt, een mountainbike of racefiets. Aangezien ze erg klein is (1m53) is de keuze niet erg groot. Het doel is gewoon recreatief een beetje fietsen. Wedstrijden is absoluut geen optie. Wat lijkt jullie dan de beste optie: Mtb of racefiets en welke maat zou ze dan nodig hebben?Alvast bedankt!
voor zowel mtb als racefiets gaat dat erg lastig worden, zul je uit komen bij een kinder fiets. voor de racefiets 24 inch en waaarschijnlijk mtb ook
ik ben zelf 1m56 en heb een racefiets maatje 43cc
Mijn zusje is waarschijnlijk van plan een fiets aan te gaan schaffen. Ze is er nog niet uit wat het wordt, een mountainbike of racefiets. Aangezien ze erg klein is (1m53) is de keuze niet erg groot. Het doel is gewoon recreatief een beetje fietsen. Wedstrijden is absoluut geen optie. Wat lijkt jullie dan de beste optie: Mtb of racefiets en welke maat zou ze dan nodig hebben?Alvast bedankt!
voor zowel mtb als racefiets gaat dat erg lastig worden, zul je uit komen bij een kinder fiets. voor de racefiets 24 inch en waaarschijnlijk mtb ook
ik ben zelf 1m56 en heb een racefiets maatje 43cc
Trek heeft daarin verreweg het grootste anbod. Cannondale, Scott , Bianchi en Specialized hebben ook modellen speciaal afgestemd op de kleinere vrouw.
Mocht iemand mijn lijstje aan weten te vullen.......graag, ben zelf ook aan het zoeken voor mijn vriendin.
Mocht iemand mijn lijstje aan weten te vullen.......graag, ben zelf ook aan het zoeken voor mijn vriendin.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Bartje op 09 Augustus 2006
Trek heeft daarin verreweg het grootste anbod. Cannondale, Scott , Bianchi en Specialized hebben ook modellen speciaal afgestemd op de kleinere vrouw.
De Impala van Stevens?
http://www.stevensbikes.de/2006/index.p ... lang=de_DE
De Impala van Stevens?
http://www.stevensbikes.de/2006/index.p ... lang=de_DE
Hallo Peggy hier wat weetjes omtrent je vraag op dit forum .Die info kreeg ik ooit van een framebouwer.als je een vrouw en man met dezelfde lichaamslengte opmeet zal die vrouw over het algemeen langere benen ,kortere armen en kortere romp hebben.dus bij uitzoeken van een frame niet naar een standaard kijken want de hoogte van de zitbuis word bepaald door de beenlengte.Aangezien de lengte v.e.frame bepaald word door de hoogte zitbuis en mee oplopend is zit je als vrouw op goede hoogte meestal te lang.Je kan wel bijstellen met de lengte stuurpen en zadelstand maar het zal meestal niet ideaal zijn .Let wel ik beweer niet dat altijd zo is,er zullen altijd uitzonderingen zijn en je kan eventueel met een kompakt frame de goede maat vinden.Mijn inziens is je te laten opmeten en dit bij iemand die ervaring met dames wielrennen heeft Ik weet niet als je in Belgie of nederland woont maar via dit forum zal je wel aan adressen raken in je streek waar je je kan laten opmeten.