Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 27 jul 2006 13:47

Vanochtend om 07.45 u om precies te zijn kwam ik bij "park Tivoli" aan ! Er was geen andere racer te zien overigens !

Maar waarom beginnen jullie niet veel eerder met de tijdwaarneming op weg naar "Park Tivoli" ? Bijvoorbeeld bij de blikvanger of bij het verkeersbord daarna ! Dan is de beklimming bijna 1 km langer !
"Afstappen is geen optie"

wittesaus
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2006 14:13

wittesaus 27 jul 2006 14:19

Ik zal binnenkort eens klokken hoe snel ik daar naar boven kan. Ben benieuwd naar mijn eigen kunnen als ik die snelle tijden van jullie zo lees...

Maar nog even voor mijn beeldvorming, de weg die jullie bedoeling is dus de "Oude Kleefsebaan" vanaf de kant van Duitsland?

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 27 jul 2006 14:36

Quote: Origineel geplaatst door Wittesaus op 27 Juli 2006
Ik zal binnenkort eens klokken hoe snel ik daar naar boven kan. Ben benieuwd naar mijn eigen kunnen als ik die snelle tijden van jullie zo lees...

Maar nog even voor mijn beeldvorming, de weg die jullie bedoeling is dus de "Oude Kleefsebaan" vanaf de kant van Duitsland?


Yep...!
"Afstappen is geen optie"

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 27 jul 2006 19:09

Quote: Origineel geplaatst door Cor01 op 27 Juli 2006
Vanochtend om 07.45 u om precies te zijn kwam ik bij "park Tivoli" aan ! Er was geen andere racer te zien overigens !

Maar waarom beginnen jullie niet veel eerder met de tijdwaarneming op weg naar "Park Tivoli" ? Bijvoorbeeld bij de blikvanger of bij het verkeersbord daarna ! Dan is de beklimming bijna 1 km langer !


Ik heb toch al eens geopperd om te klokken vanaf het bord " 2,5 km S bochten of zoiets " , deze staat vrijwel onderaan na de parkeerplaats Via Romana of zoiets bij het begin van het "bos" aan de rechtse kant.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 28 jul 2006 13:24

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 27 Juli 2006


Quote: Origineel geplaatst door Cor01 op 27 Juli 2006



Ik heb toch al eens geopperd om te klokken vanaf het bord " 2,5 km S bochten of zoiets " , deze staat vrijwel onderaan na de parkeerplaats Via Romana of zoiets bij het begin van het "bos" aan de rechtse kant.

en dan uit stilstaand bij die bord beginnen of beginnen met klokken als je er langs komt gefietst ????
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 28 jul 2006 14:04

Voor mij begint de klim altijd bij de parkeerplaats die Who Cares bedoeld. Dan is ie lekker lang en kun je mooi een flink stuk voluit raggen heuvel op. Het genoemde verkeersbord zou een mooi startpunt zijn.
Als jullie zeggen 2min nog iets vanaf einde parkeerplaats bedoelen jullie de parkeerplaats halverwege de klim denk ik
Ik zal er straks eens even lang rijden. Ga vanmiddag toch nog een 'blokje' om.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 jul 2006 18:03

Moet ik een keer tempo voor je komen maken Arno, of telt je tijd dan niet?

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 28 jul 2006 18:36

Quote: Origineel geplaatst door cascarsi op 28 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 27 Juli 2006Quote: Origineel geplaatst door Cor01 op 27 Juli 2006




Ik heb toch al eens geopperd om te klokken vanaf het bord " 2,5 km S bochten of zoiets " , deze staat vrijwel onderaan na de parkeerplaats Via Romana of zoiets bij het begin van het "bos" aan de rechtse kant.


en dan uit stilstaand bij die bord beginnen of beginnen met klokken als je er langs komt gefietst ????



Ik heb geklokt toen ik langs kwam fietsen.
Als ie gaar is kom ik terug

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 jul 2006 18:51

Een vliegende start met 25 km/u !!?


Ik geloof dat ik vanaf daar , tijdens een rit , er 4 min 38 sec over gedaan heb. Dat met een vliegende start van 25 km/u , volgens mijn Garmin Edge 305 HR uitdraai.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 28 jul 2006 21:01

Net een rondje Nijmegen-Millingen-Reichswald-Groesbeek-Bergendal gereden met deze klim als toetje. Vanaf het bord 2,5 km S-bochten tot einde parkeerplaats 2:30 min en einde parkeerplaats bord Berg en Dal 2:55 min.  Totaal dus 5:25 vanaf het S-bocht bord.
Had me volledig opgeblazen in het eerste deel van de klim en sukkelde het laatste stuk met 20 in het uur naar boven.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 28 jul 2006 22:21

Ik begin hem meestal rond de 35 km/h, het is dan nog helemaal niet zo stijl. Maar dan kom je in een openere plaats (kan irritant windje staan) daar moet ik dan flink bijten om de snelheid vast te houden. Na dat stuk, als je het bos weer in gaat, rijd ik ongeveer tegen de 30 km/h.
Volgens mij rijd ik er dan iets langer dan 2 minuten over.. kan dat kloppen?

---------------------------------------------------------
voor de liefhebbers (en kenners), onderaan bij het tankstation moet je eens rechts gaan(als je met je neus richting berg en dal kijkt) dus dat steegje in.. dan links (je daalt iets af) en dan links aanhouden. Je krijgt daar nog een leuk klimmetje, bij de afdaling houd je vervolgens links aan (draait haaksom, richting berg en dal) die weg volgen, en je komt weer op de weg richting tivoli uit!! Zeker even moeite waard.. voor de klimmers uiteraard

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 28 jul 2006 22:48

Quote: Origineel geplaatst door simok op 28 Juli 2006
Ik begin hem meestal rond de 35 km/h, het is dan nog helemaal niet zo stijl. Maar dan kom je in een openere plaats (kan irritant windje staan) daar moet ik dan flink bijten om de snelheid vast te houden. Na dat stuk, als je het bos weer in gaat, rijd ik ongeveer tegen de 30 km/h.
Volgens mij rijd ik er dan iets langer dan 2 minuten over.. kan dat kloppen?

---------------------------------------------------------
voor de liefhebbers (en kenners), onderaan bij het tankstation moet je eens rechts gaan(als je met je neus richting berg en dal kijkt) dus dat steegje in.. dan links (je daalt iets af) en dan links aanhouden. Je krijgt daar nog een leuk klimmetje, bij de afdaling houd je vervolgens links aan (draait haaksom, richting berg en dal) die weg volgen, en je komt weer op de weg richting tivoli uit!! Zeker even moeite waard.. voor de klimmers uiteraard


Ja dat stuk ken ik ! Tot mijn verbazing reden wij met de club ook over de heuveltjes. Ik vond het eerlijk gezegd doodzonde ! Ik was me vlak voor dat Tankstation al aan het voorbereiden op de "klim" naar Tivoli draaien we daar plotseling rechts af.....
"Afstappen is geen optie"

Plaats reactie