Hallo ik ben in bezit van een fietsdrager Thule Euroway 945 en lees overal dat dit een van de beste dragers is maar daar heb ik toch mijn bedenkingen bij . Als ik daar twee fietsen op plaats ( gewone fietsen) heb ik veel moeite om ze er op te plaatsen de afstand tussen de twee fietsen is erg krap .Tijdens het rijden heb ik geen zeker gevoel daar de fietsen nogal veel bewegen al men over die verdomde snelheidsremmers heen ga (traag) tot ergenis van wie achter mij rijd.Heeft er iemand ervaring met dit type voor 240€ had ik er in elk geval veel meer van verwacht .Het plaatsen op de trekhaak is ok in vergelijking met mijn vorige drager waar je die moest vastzetten met steeksleutels is dit een verbetering. Graag jullie ervaring. Dank u
Thule fietsdrager
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt iets kunnen vinden. In de consumentenbondgids en test van anwb is thule 945 als best getest.
Wat vinden jullie de beste fietsdrager (voor op trekhaak)? Ben namelijk van plan om er één aan te schaffen dus reacties zijn welkom
Wat vinden jullie de beste fietsdrager (voor op trekhaak)? Ben namelijk van plan om er één aan te schaffen dus reacties zijn welkom
Wij hebben de Euroway 945 ook. Ik ben er juist erg tevreden over! De fietsen staan inderdaad dicht op elkaar, waardoor ze elkaar soms kunnen raken bij de voorvork/achterpat. De oplossing hiervoor is om beide fietsen niet precies midden op de drager te zetten, maar een paar cm naar voren.
Ik heb zelf een Spinder Falcon voor 3 fietsen. Daarmee kun je probleemloos 3 carbon racers vervoeren. Enige nadeel: het ding is zwaar en niet heel klein opvouwbaar, waardoor hij niet in een klein hoekje is op te bergen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Kort geleden kocht ik een gebruikte auto Volvo V40 met trekhaak. Het leek mij een goed ideen om gelijk ook een fietsdrager te kopen. Mijn keus viel op de Thule Euroway 945-2 ook omdat deze volgens de ANWB een goede keus is. Na het in elkaar zetten de drager op de trekhaak gezet en aangesloten. Nu bleek maar een achterlicht te branden en bij het aanzetten van de richtingaanwijzer ging een rood licht knipperen. Omdat de fietsdrager nieuw is verdacht ik de stekkerdoos van mijn auto als boosdoener. Terug naar de Volvo-garage en een beroep op de garantie gedaan. De stekkerdoos bleek echter in orde te zijn, de fout moest in de fietsdrager zitten. De stekker open gemaakt (een nogal gammel ding overigens), maar alles zat goed aangesloten. Vervolgens het glas van de achterlichten af gehaald. En jawel hoor, een los contact. Erg slordig! Het is dus aan te raden om na aankoop te controleren of de draden wel goed stevig bevestigd zijn en zo nodig de schuifcontacten met een tangetje aan te knijpen. Deze zitten tamelijk los op de contacten en als ze het wel doen kunnen ze onder het rijden ook gemakkelijk los raken! Verder ga ik er ook een andere stekker naar de auto toe opzetten.
Niet echt zo'n goede drager als de ANWB wil doen geloven!
Niet echt zo'n goede drager als de ANWB wil doen geloven!
Johan
heb deze week ook de thule euroway 947 binnengekregen, maar krijg met geen mogelijkheid de fietsen vast op de drager. De stang met klem (die helaas alleen op de bovenbuis is te monteren) is te kort. Framemaat is 59 cm, dus daar kan het niet aan liggen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is??
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is??
Ik heb hetzelfde ervaren. Een fiets met grote frame-maat kan alleen bevestigd worden als hij op de achterste plaats staat. In het geval u 2 fietsen met grote framemaat wilt vervoeren zet u de achterste met stang+klem vast en de voorste kunt u dan met een spanband vast maken. Beetje knullig van Thule....
Johan
Misschien niet helemaal on topic maar zeker een interesant artikel.
http://www.tweewieler.nl/nieuws/937/vee ... ment-.html
http://www.tweewieler.nl/nieuws/937/vee ... ment-.html