Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Remmen + schakelen maar niet Dual Control

cope
Forum-lid

cope 20 jul 2006 17:20

Hoi,
Ik vroeg me af: ik ben een mooie MTB aan het samenstellen met XT en Avid schijfremmen. Neem je dan XT Dual rem-/schakelhendels. Of neem je de Avid remgrepen (hou je het voordeel van fijne afstelknop) en wat gebruik je dan om te schakelen? Ik zag bij Shimano geen 'monocontrol'-shifters...
Tips? Ideeën?
Alvast bedankt!
Cope
<font size="1">Lees ook de kleine lettertjes</font>

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2006 17:28

De ouwe xtr shifters zijn nog wel te verkrijgen her en der. Ander alternatief zijn Sram Rocket shifters die ik er een stuk chiqer uit vind zien en net zo goed functioneren. Volgend jaar komt shimano weer met nieuwe niet dual-controll shifters
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 20 jul 2006 17:53

De Shimano 'triggers' zijn nog gewoon verkrijgbaar. Er rijden nog genoeg fietsen rond zonder dual control die gerepareerd moeten worden.
Betere optie: SRAM derailleur en gripshift.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

timo002
Forum-lid

timo002 20 jul 2006 18:02

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 20 Juli 2006

De Shimano 'triggers' zijn nog gewoon verkrijgbaar. Er rijden nog genoeg fietsen rond zonder dual control die gerepareerd moeten worden.
Betere optie: SRAM derailleur en gripshift.

Gripshift...'t is maar wat je gewend bent denk ik. Maar met gripshift kom ik niet uit de voeten. Dual control trouwens ook niet, doe mij maar gewoon rapid fire.
Maar voor zover ik weet heeft Shimano deze gewoon weer opnieuw ingevoerd bij de groep. Zowieso verkrijgbaar in de nieuwe 2007 XT groep

Alleen is dit nu uitgevoerd in Rapidfire Plus:Die neuen Rapidfire Plus-Hebel verfügen über die Two-Way Release-Technologie. Der vordere „Zeigefinger-Hebel“ kann auch vom Daumen betätigt werden, was in die gleiche Schaltaktion mündet. Somit stehen zwei Schaltoptionen zur Verfügung. Zum einen das herkömmliche Rapid Fire-Schaltsystem mit Daumen und Zeigefinger (push-pull) und zum zweiten die Option nur mit dem Daumen (push-push).Duits is niet mijn sterkste kant dus ik waag me er niet aan om het te vertalen.
Bron: http://www.paul-lange.de/news/Shimano_N ... ORE_XT_LX/
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Plaats reactie