Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Is bikepartsrus.nl een spooksite?

fanaticbiker
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2006 17:23

fanaticbiker 29 aug 2006 20:48

Das leuk, maar is pas een week geleden..
En omdat ik die jongens ken en weet hoe het in elkaar zit baal ik er van dat  iemand die er niks mee te maken heeft erin meegesleurd wordt. Zoals ik al schreef, het was enkel en alleen de bedoeling om uit te leggen dat hij er helemaal niks mee te maken heeft. Verder heb ik met de situatie niks te maken.
 

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 29 aug 2006 21:41

Quoten: Origineel geplaatst door Roob op 29 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door FanaticBiker op 29 Augustus 2006


Das leuk, maar is pas een week geleden..
En omdat ik die jongens ken en weet hoe het in elkaar zit baal ik er van dat  iemand die er niks mee te maken heeft erin meegesleurd wordt. Zoals ik al schreef, het was enkel en alleen de bedoeling om uit te leggen dat hij er helemaal niks mee te maken heeft. Verder heb ik met de situatie niks te maken.
 

Leuk geprobeerd..maar wie zegt ons dat  jij bijvoorbeeld niet heeeel toevallig zelf Martijn bent??  Heel vaag dat je ineens om de hoek komt zetten..

Daarbij heeft martijn het voor dat al die shit bezig was ook een keer verteld tegen een van de users dat hij voor dat bedrijfje werkt(e)
Train ze!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 aug 2006 22:33

Martijn H heeft dat bericht gepost in een dorp grenzend aan Bordeaux. Fanaticbiker post gewoon vanaf het Nederlandse Tiscali netwerk. Uitsluiten of bevestigen dat het 1 en dezelfde persoon is kan ik dus niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 30 aug 2006 00:22

of beheert de webserver ook de telefoon van die lui?,
haha
Vervelend is het trouwens wel, ik heb zelf nog niet slechte ervaringen zoals deze gehad. Bij deze tent bestel ik mijn fietsonderdelen dus zeker niet.
Ik hoop voor jullie als gedupeerden op een goede afloop!
o ja, aangifte doen bij de politie is vaak zinloos. Zolang het niet om moord gaat of "daar waar 4 jaar gevangenis of meer voor staat", worden persoonsgegevens via internetproviders niet verstrekt. Internet is hier het 'toverwoord' wat het probleem zo lastig maakt; er zijn genoeg zaken bekend; iedere keer, en tot op heden, zonder succes. Zie de jurisprudentie informatierecht/auteursrecht (voor de geinteresseerden onder jullie).

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 30 aug 2006 00:45

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Augustus 2006

Martijn H heeft dat bericht gepost in een dorp grenzend aan Bordeaux. Fanaticbiker post gewoon vanaf het Nederlandse Tiscali netwerk. Uitsluiten of bevestigen dat het 1 en dezelfde persoon is kan ik dus niet.


ik heb dit topic hier wat gevolgd, zelf geen onderdelen besteld .
bikepartsrus, nu ja, of het nu bewust de mensen opleggen was of niet, het was geen doen, de eigenaar(s) zouden gewoon wettelijk moeten verboden worden nog iets uit te voeren op zelfstandige basis, zijn er gewoon niet toe in staat .
wat ik wel vaststel is dat er ook enkele keren positief gereageerd wordt in deze topic over de zaak, alleen spijtig dat het telkens door mensen zijn met 1post, of hier hun 1ste post zetten, dan nog 2-3 andere posts ergens anders en voila, we horen ze nooit meer , dus ik vermoed ook wel dat er hier bepaalde personen onder andere nicknames zitten te posten .
en kijk maar eens vanwaar ik post momenteel , er zal "canada" verschijnen, toch zit ik in Belgie . ik zit momenteel op het werk en de proxyserver die ze gebruiken staat gelist in canada en geeft dit ook weer naar de andere sites toe.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 aug 2006 01:04

@Romcraft, als het me opvalt dat er 2 accounts onder 1 ip actief zijn dan zet ik het meteen op het forum, weten jullie ook wat er allicht gaande is. Dit heb ik echter nog maar een paar keer zien gebeuren.
Maar ja proxy's zijn er genoeg te vinden...
Je zit nu in een dorpje in Engeland stukje van London af.
Ik vind Fanaticbiker ook wel erg typisch, hij moet toch op z'n minst door martijn van dit forum verteld zijn, want anders vind je dit echt niet 1, 2 3 terug.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 30 aug 2006 01:17

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 29 Augustus 2006


....Ik hoop voor jullie als gedupeerden op een goede afloop!
o ja, aangifte doen bij de politie is vaak zinloos. Zolang het niet om moord gaat of "daar waar 4 jaar gevangenis of meer voor staat", worden persoonsgegevens via internetproviders niet verstrekt. Internet is hier het 'toverwoord' wat het probleem zo lastig maakt; er zijn genoeg zaken bekend; iedere keer, en tot op heden, zonder succes. Zie de jurisprudentie informatierecht/auteursrecht (voor de geinteresseerden onder jullie).


Kleine aanvulling:
Een 'gewone' winkel (dat zal jullie verderop wel duidelijk worden, bij "aanbetalen") is al een heel drama, laat staan een webwinkel zoals deze. Wel eens van "de Heraut" gehoord?
Ik hoop niet dat, van de gedupeerden onder jullie, er iemand is die een complete racefiets via deze webwinkel heeft gekocht (voor zover dat mogelijk is). Zou ik toch al niet aanraden, gezien de framemaat enzo.
En vooruitbetalen? Ammehoela ermee!. Nooit doen als je niet bekend bent met de verkoper:
Garantie(s) van een webwinkel? zero-nul!
Garantie(s) van een 'gewone' winkel? zero-nul! ja echt!
Voor laatstgenoemde een tip; Via een 'gewone' winkel zou ik bij aanbetaling van een groot bedrag* een bankgarantie afsluiten; kost je een paar tienjes. Stel dat dan de winkel binnen levertijd failliet gaat, krijg je je geld wel terug, via de curator of course.
een tip voor aankopen bij een webwinkel heb ik niet... helaas.
 
* onder "groot bedrag" versta ik 1000, 2000, 3000 euro of meer

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 30 aug 2006 02:16

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Augustus 2006


@Romcraft, als het me opvalt dat er 2 accounts onder 1 ip actief zijn dan zet ik het meteen op het forum, weten jullie ook wat er allicht gaande is. Dit heb ik echter nog maar een paar keer zien gebeuren.
Maar ja proxy's zijn er genoeg te vinden...
Je zit nu in een dorpje in Engeland stukje van London af.
Ik vind Fanaticbiker ook wel erg typisch, hij moet toch op z'n minst door martijn van dit forum verteld zijn, want anders vind je dit echt niet 1, 2 3 terug.


fanaticbiker is niet de enige die hier plots de kop opstak in het forum en een mooie commentaar ten voordele van bikepartsrus poste, nu ja, blijkbaar krijgen de mensen beetje bji beetje hun geld terug hier, maar hoeveel mensen er niet zullen zijn die een prul bestelden en die de moeite niet wilden doen voor 20-30-40 euro , die nu op zijn beurt netjes in de zak van weet ik veel wie zit.
ivm proxy, nu ja, je hebt gelijk, we zijn overlaatst overgeschakeld, wil ik maar zeggen met het IP en plaats kan er veel geprutst worden, en trouwens tegenwoordig geven de providers (telenet, adsl , of weetik veel in nederland) toch consdtant andere IP's aan dezelfde mensen.

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 30 aug 2006 13:31

 


Kleine aanvulling:
Een 'gewone' winkel (dat zal jullie verderop wel duidelijk worden, bij "aanbetalen") is al een heel drama, laat staan een webwinkel zoals deze. Wel eens van "de Heraut" gehoord?
Ik hoop niet dat, van de gedupeerden onder jullie, er iemand is die een complete racefiets via deze webwinkel heeft gekocht (voor zover dat mogelijk is). Zou ik toch al niet aanraden, gezien de framemaat enzo.
En vooruitbetalen? Ammehoela ermee!. Nooit doen als je niet bekend bent met de verkoper:
Garantie(s) van een webwinkel? zero-nul!
Garantie(s) van een 'gewone' winkel? zero-nul! ja echt!
Voor laatstgenoemde een tip; Via een 'gewone' winkel zou ik bij aanbetaling van een groot bedrag* een bankgarantie afsluiten; kost je een paar tienjes. Stel dat dan de winkel binnen levertijd failliet gaat, krijg je je geld wel terug, via de curator of course.
een tip voor aankopen bij een webwinkel heb ik niet... helaas.
 
* onder "groot bedrag" versta ik 1000, 2000, 3000 euro of meer


Het lijkt me niet nodig om alle (web)winkels over één kam te scheren, Jan. Tuurlijk is er een onzekere factor bij het kopen op een website maar het grootste gedeelte van de webwinkels (niet alleen voor fietsen) handeld wel keurig de bestellingen af. Adviezen voor het kopen in een webwinkel zijn er natuurlijk wel als je niet bekend bent met de zaak. Stel eerst bijvoorbeeld een aantal vragen via de mail over de winkel of specifieke onderdelen waar je interesse naar uitgaat. Krijg je vlot een reactie dan is "de winkel" in ieder geval geinteresseerd in zijn klanten en niet alleen in euro's. Wil je een grote aankoop doen maar heb je nog twijfels bestel dan eerst iets goedkoops en kijk hoe dit afgehandeld wordt. Een complete fiets zou ik ook niet blind via het internet bestellen. Persoonlijk contact met de winkel is uiteraard belangrijk om de fiets qua onderdelen en maten samen te stellen. Een (grote) aanbetaling zal ik dan ook alleen doen wanneer ik een goed gevoel heb over het contact dat er is met de winkel.Geen verwijt natuurlijk maar als de gedupeerden in dit topic informatie hadden gevraagd via de mail of telefoon alvorens een produkt te bestellen was het waarschijnlijk nooit van een bestelling gekomen bij de genoemde webwinkel.
mvg,Serge

otto8
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 aug 2004 13:34

otto8 30 aug 2006 14:41

Geen verwijt natuurlijk maar als de gedupeerden in dit topic informatie hadden gevraagd via de mail of telefoon alvorens een produkt te bestellen was het waarschijnlijk nooit van een bestelling gekomen bij de genoemde webwinkel.
 
Niet helemaal waar. Heb begin 2006 2 keer iets besteld en zelf afgehaald in Rotterdam. Op emails werd zeer snel via mail of telefonisch gereageerd, 1 keer werd zelfs aangeboden de spullen bij mij thuis af te leveren als ik geen tijd zou hebben ze op te halen. Het enige dat mij toen bevreemde was tot 2 keer toe, met een tussenpoos van 2 maanden, dat de fysieke winkel binnen 2 weken zou openen na het storten van een nieuwe vloer. De website volgend is dit er echter nooit van gekomen.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 30 aug 2006 15:33

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 29 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 29 Augustus 2006


....Ik hoop voor jullie als gedupeerden op een goede afloop!
o ja, aangifte doen bij de politie is vaak zinloos. Zolang het niet om moord gaat of "daar waar 4 jaar gevangenis of meer voor staat", worden persoonsgegevens via internetproviders niet verstrekt. Internet is hier het 'toverwoord' wat het probleem zo lastig maakt; er zijn genoeg zaken bekend; iedere keer, en tot op heden, zonder succes. Zie de jurisprudentie informatierecht/auteursrecht (voor de geinteresseerden onder jullie).


Kleine aanvulling:
Een 'gewone' winkel (dat zal jullie verderop wel duidelijk worden, bij "aanbetalen") is al een heel drama, laat staan een webwinkel zoals deze. Wel eens van "de Heraut" gehoord?
Ik hoop niet dat, van de gedupeerden onder jullie, er iemand is die een complete racefiets via deze webwinkel heeft gekocht (voor zover dat mogelijk is). Zou ik toch al niet aanraden, gezien de framemaat enzo.
En vooruitbetalen? Ammehoela ermee!. Nooit doen als je niet bekend bent met de verkoper:
Garantie(s) van een webwinkel? zero-nul!
Garantie(s) van een 'gewone' winkel? zero-nul! ja echt!
Voor laatstgenoemde een tip; Via een 'gewone' winkel zou ik bij aanbetaling van een groot bedrag* een bankgarantie afsluiten; kost je een paar tienjes. Stel dat dan de winkel binnen levertijd failliet gaat, krijg je je geld wel terug, via de curator of course.
een tip voor aankopen bij een webwinkel heb ik niet... helaas.
 
* onder "groot bedrag" versta ik 1000, 2000, 3000 euro of meer

leg eens uit..
Train ze!

Plaats reactie