Na 12 jaar mountainbiken en een zware crash vorig jaar in Morzine op het downhillparcours, heb ik al m'n mountainbikes verkocht eind vorig jaar. De motivatie ontbrak om er nog mee verder te gaan en het feit dat we veel te veel kilometers per jaar in de wagen doorbrachten om op degelijke mountainbikeparcours te fietsen...
Een 2-tal weken geleden kreeg ik ineens een opwelling om een racefiets te kopen, ik had m'n oog laten vallen op een Specialized Roubaix Carbon uit 2005. Ik kon het nieuwe frame en vork voor een hele aantrekkelijke prijs kopen via een winkel in de VS (heb ervaring met importeren van fietsenm vandaar zoek ik het zo ver).
Het frame is ondertussen aangekomen en zit nu midden in de opbouw, hier een kleine opsomming van de onderdelen die ik al heb:
Specialized Roubaix Carbon 2005 frame, Specialized carbon road fork, Specialized carbon zadelpen, Mavic Cosmic Elite wielenset (ik wou een stevige wielenset voor dagelijks gebruik, heb nog een Mavic Ksyrium ES wielenset staan).
Nu de rest van de onderdelen nog, remmen en versnellingen wordt allemaal dura ace, cranks ben ik nog niet uit en stuur en stuurpen ook nog niet.
Fotos volgen een van de komende weken.
grtz Animine
Opnieuw racefiets gekocht...
Animine....ben erg geinteresseerd om te weten naar hoe deze specialized rijdt....zoek een 'carbonneke' en de prijs van de specialezed ligt beduidend lager als de Scot en Trek en Look carbon..... hoewel de Look vhm carbon werkelijk geweldig rijdt ....helaas alleen een week mee kunnen rijden ..... wat een genot.
Ik heb de Specialized gekocht omdat ik in het verleden mountainbikes heb gehad van het merk en ik uitermate tevreden was over die fietsen en de service van Specialized.
Als je goedkoop een carbon Specialized frame of bvb een Cervelo carbon frame wil kopen, kan ik je aanraden om eens op eBay te kijken bij Amerikaanse online bike shops. Gewoon rekening houden dat er transport, BTW en administratiekosten bij komen, maar incl al die kosten ben je nog goedkoper af dan hier bij een fietsenmaker te bestellen.
Tuurlijk heb je dan het argument van ja maar hier heb je dan wel de service van de fietsenmaker, ja als je de nodige werkuren enzo maar betaald, met wat kennis en gereedschap is het meeste gewoon zelf te doen.
grtz Animine
Als je goedkoop een carbon Specialized frame of bvb een Cervelo carbon frame wil kopen, kan ik je aanraden om eens op eBay te kijken bij Amerikaanse online bike shops. Gewoon rekening houden dat er transport, BTW en administratiekosten bij komen, maar incl al die kosten ben je nog goedkoper af dan hier bij een fietsenmaker te bestellen.
Tuurlijk heb je dan het argument van ja maar hier heb je dan wel de service van de fietsenmaker, ja als je de nodige werkuren enzo maar betaald, met wat kennis en gereedschap is het meeste gewoon zelf te doen.
grtz Animine
Find the energy, begin to move...
Waar blijven die foto nou ben benieuwd zelf heb ik een Specialized Roubaix Comp.
Aangezien het mijn eerste racefiets is kan ik je niet vertellen of het een fijne fiets is daar ik geen vergelijkingsmateriaal heb, ik heb er in ieder geval veel plezier van.
Ik wens je veel fietsplezier.
Aangezien het mijn eerste racefiets is kan ik je niet vertellen of het een fijne fiets is daar ik geen vergelijkingsmateriaal heb, ik heb er in ieder geval veel plezier van.
Ik wens je veel fietsplezier.
Hi, fotos volgen dit weekend, het enigste waar ik nog op wacht zijn m'n cranks, die zijn onderweg per koerier. En m'n binnen bandjes... Vanaf dat ik de cranks heb, kan heel de versnellingswinkel afgesteld worden en de ketting erop en klaar is kees.
Ik kijk er ontzettend naar uit om weer te gaan fietsen, heb de komende 2 weken vakantie dus tijd genoeg om schade in te halen van de afgelopen zomer.
Ik kijk er ontzettend naar uit om weer te gaan fietsen, heb de komende 2 weken vakantie dus tijd genoeg om schade in te halen van de afgelopen zomer.
Aha nog meer DP-ers hier
Hier is eindelijk een fototje van m'n bike. Momenteel vakantie, dus volop aan het genieten, rijdt als een trein! Het enigste probleem waar ik nog mee zit, is dat na elke rit, er speling zit op m'n headset. Het lijkt elke keer alsof het door trillingen (??) de stuurpen en headset adjuster los komen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DU8PK7WO
Specialized Roubaix Comp carbon frame (maat XL), met Specialized C4 carbon vork, Ritchey WCS Axis stuurpen, Ritchey WCS stuur, Dura Ace shifters, remmen, cranks, derailleur, ketting, kabels en pedalen, Mavic Cosmic Elite wielenset, Michelin Pro light buitenbanden, Ritchey lightweight binnenbanden, Specialized carbon zadelpen en SLR zadel.
Hier is eindelijk een fototje van m'n bike. Momenteel vakantie, dus volop aan het genieten, rijdt als een trein! Het enigste probleem waar ik nog mee zit, is dat na elke rit, er speling zit op m'n headset. Het lijkt elke keer alsof het door trillingen (??) de stuurpen en headset adjuster los komen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DU8PK7WO
Specialized Roubaix Comp carbon frame (maat XL), met Specialized C4 carbon vork, Ritchey WCS Axis stuurpen, Ritchey WCS stuur, Dura Ace shifters, remmen, cranks, derailleur, ketting, kabels en pedalen, Mavic Cosmic Elite wielenset, Michelin Pro light buitenbanden, Ritchey lightweight binnenbanden, Specialized carbon zadelpen en SLR zadel.