Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

zadelpen afgebroken

frenk
Forum-lid

frenk 13 jul 2006 13:23

Tijdens het demonteren van mijn fiets, is door enkele onsubtiele handelingen ,mijn carbon zadelpen afgebroken. Er steekt nog ongeveer 1cm uit de aluminium buis en er zit nog 20cm in de buis Heeft iemand een idee of dit opgelost kan worden en hoe? Kan een fietsenmaker dit euvel verhelpen?

timo002
Forum-lid

timo002 13 jul 2006 17:51

Quoten: Origineel geplaatst door frenk op 13 Juli 2006

Tijdens het demonteren van mijn fiets, is door enkele onsubtiele handelingen ,mijn carbon zadelpen afgebroken. Er steekt nog ongeveer 1cm uit de aluminium buis en er zit nog 20cm in de buis Heeft iemand een idee of dit opgelost kan worden en hoe? Kan een fietsenmaker dit euvel verhelpen?

Het lijkt me duidelijk dat je gewoon een nieuwe zadelpen nodig bent! Pak je zadelpen vast, draai de zadelpenbout los en haal je zadelpen eruit. Nieuwe zadelpen aanschaffen en hoppa. Klaar is kees.
Lijkt me toch niet zo’n moeilijk probleem…?
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

sharkman
Forum-lid

sharkman 13 jul 2006 23:01

1 cm vastpakken (op een breukvlak). Dat wil ik zien!
Als je pen vast zit wordt het gewoon ruimen. Als dit niet het geval is dan kun je het restant met een punttang goed beetpakken en vervolgens je zadelpenklem losdraaien.
Iets zegt me dat je hebt geprobeerd je pen los te krijgen en hij hierbij af is gebroken.....

Plaats reactie