Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic 3G Carbon Wielen (Graag Advies)

erice3
Forum-lid

erice3 14 jul 2006 14:00

Ik wil ze niet kennen, telt dat ook?
You can never be too Specialized

davey
Forum-lid

davey 14 jul 2006 14:06

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 14 Juli 2006

Ik wil ze niet kennen, telt dat ook?

haha
sommige zijn best goede wielen hoor,

timo002
Forum-lid

timo002 14 jul 2006 20:35

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 13 Juli 2006

gebruik maar eens de zoekfunctie op dit forum. Is al erg veel over geschreven: om een lang verhaal kort te houden: deze wielen zijn erg slecht en totaal niet geschikt voor jouw gewicht. In jouw geval zou ik voor degelijk gaan en bijvoorbeeld uitkijken naar mavic cxp33 met 36 spaken. Dit is een goed compromis tussen prijs-gewicht

Om nou direct te zeggen dat deze wielen erg slecht zijn vind ik een beetje een niet doordacht antwoord. Hoeveel mensen rijden er wel niet rond met deze wielen zonder problemen. Ze zijn denk ik niet geschikt voor wedstrijd rijders, maar ik wil ze de kost allemaal niet geven die dit zetje wielen als trainingswielen gebruiken. Vind het een beetje onnozel antwoord!
Voor gewoon leuk fietsen zijn dit gewoon goede wielen. Ik heb 1 jaar op een setje WH-R540's gereden. Die met nog minder spaken, moesten gigantisch slechte wielen zijn. Nou ik heb er nooit wat mee gehad, heb er mee gesprint, geklommen en afgedaald. Niets over te klagen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

jsparie
Forum-lid

jsparie 15 jul 2006 02:09

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 14 Juli 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 13 Juli 2006

gebruik maar eens de zoekfunctie op dit forum. Is al erg veel over geschreven: om een lang verhaal kort te houden: deze wielen zijn erg slecht en totaal niet geschikt voor jouw gewicht. In jouw geval zou ik voor degelijk gaan en bijvoorbeeld uitkijken naar mavic cxp33 met 36 spaken. Dit is een goed compromis tussen prijs-gewicht

Om nou direct te zeggen dat deze wielen erg slecht zijn vind ik een beetje een niet doordacht antwoord. Hoeveel mensen rijden er wel niet rond met deze wielen zonder problemen. Ze zijn denk ik niet geschikt voor wedstrijd rijders, maar ik wil ze de kost allemaal niet geven die dit zetje wielen als trainingswielen gebruiken. Vind het een beetje onnozel antwoord!
Voor gewoon leuk fietsen zijn dit gewoon goede wielen. Ik heb 1 jaar op een setje WH-R540's gereden. Die met nog minder spaken, moesten gigantisch slechte wielen zijn. Nou ik heb er nooit wat mee gehad, heb er mee gesprint, geklommen en afgedaald. Niets over te klagen.

Inderdaad. Voor niet wedstrijdgebruik zijn de R550 prima wielen. Ze zijn echt verschrikkelijk veel verkocht en dan zijn er in aantallen gewoon wat meer mensen met problemen. En die zullen eerder een forum opzoek dan mensen die geen klachten hebben. Je kunt van wielen in deze prijsklasse ook niet verwachten dat het de absolute top is. Daar is de prijs ook niet naar.
Zoals iemand anders ook al vertelde kan ik de cosmic carbon wielen aanraden. Weeg zelf rond de 88kg maar nooit problemen met deze wielen. In goede gebruikte staat moet het tussen de Eur 450 (oudere type) en Eur 650.- (nieuwere sl type) lukken een setje te vinden. Een goed handgespaakt wiel is altijd goed, maar volgens mij zoek jij juist een flitsend uiterlijk en tja...Ze zijn wel goedkoop te krijgen omdat (bijna) iedereen tegenwoordig complete wielsets koopt.

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 16 jul 2006 03:37

Hoi Allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ik dacht ook al meteen van slechte wielen die w550, ik heb er al 500 kilometer mee gereden zonder problemen.

Ja ik ben nog al een designgek en hou van uiterlijk van de fiets.

Ik kijk gewoon goed rond en hoop ene mooi setje tegen te komen.

O ja en alle advies is natuurlijk welkom!

Alvast bedankt voor jullie medewerking en antwoorden.

Groeten,

Richard

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 18 jul 2006 18:31

Hoi,

Heeft niemand hier niks meer aan toe te voegen?

Ik ben nu bezig met een setje ambrossa carbon wielen.

Groeten,

Vjenne-Racer

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 18 jul 2006 19:43

Quote: Origineel geplaatst door Vjenne-Racer op 18 Juli 2006
Hoi,

Groeten,

Vjenne-Racer

hmmm je bedoelt ambrosio ofniet?
velg nalopen op scheuren / mankementen bij 2dehands
evt. slag

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 18 jul 2006 22:06

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 18 Juli 2006
Quote: Origineel geplaatst door Vjenne-Racer op 18 Juli 2006
Hoi,

Groeten,

Vjenne-Racer

hmmm je bedoelt ambrosio ofniet?
velg nalopen op scheuren / mankementen bij 2dehands
evt. slag

Ja dat merk bedoel ik ja! Die wielen komen van iemand die ik goed ken dus daar heb ik wel vetrouwen in.

pjotr
Forum-lid

pjotr 18 jul 2006 22:13

niet heel licht, en zeker niet aerodynamisch.
Anti-Spacers!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2006 12:04

iedereen hier betaald ook altijd de adviesprijs.
Die wielen horen in een museum thuis en niet meer op de weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 23 jul 2006 18:42

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Juli 2006
iedereen hier betaald ook altijd de adviesprijs.Die wielen horen in een museum thuis en niet meer op de weg.

Dat vind ik ook je moet niet naar de prijs van destijds kijken toen de wielen zijn aangeschaft maar naar de waarde van de wilen nu. Het is toch niet eerlijk als je advisseerd dat die wielen nog 250 euro ward zijn en iemand koopt ze en de wielen blijken dan nadien vel te duur gekocht te zijn.

Als je een auto tweedehands koopt betaal je toch ook niet de volle mep.

Of denk jij daar anders over?

Plaats reactie