klapperende kettting
waarschijnlijk is je ketting te lang, dan staat er minder spanning op. Tel het aantal schakels van de oude eens (als je die nog hebt..) anders eens kritisch kijken en eventueel inkorten. De meeste kettingen worden namelijk een schakel of 3 a 4 te lang geleverd...
GRoel
GRoel
Wat er ook gebeurt, altijd blijven trappen<br>
<br>
<br>
Ketting voor en achter op kleinste blad leggen, de ketting moet dan *net* vrij lopen van je derailleur
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 13 Juli 2006
kettinglengte is volgens mij goed, derailleeur staat loodrecht naar beneden als ketting op grootste blad voor en kleinste blad achter staat. Ook volgens voorgaand bericht, of toch maar een schakeltje eruit halen?
Zie antwoord 53-11. Kettinglengte beter te testen met voor en achter op het kleinste blad. Dan weet je pas zeker of de ketting niet te lang is.
kettinglengte is volgens mij goed, derailleeur staat loodrecht naar beneden als ketting op grootste blad voor en kleinste blad achter staat. Ook volgens voorgaand bericht, of toch maar een schakeltje eruit halen?
Zie antwoord 53-11. Kettinglengte beter te testen met voor en achter op het kleinste blad. Dan weet je pas zeker of de ketting niet te lang is.
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 13 Juli 2006
hoe moet ik dat net vrij lopen zien?
Met ketting voor en achter op het kleinste blad moet er nog spanning op de derailleur staan. Hangt de ketting onderin slap dan is de ketting te lang. Meestal komt ie dan tegen de kooi van de derailleur of het onderste wieltje van de derailleur aan. Even proberen dan zie je vanzelf wel of het goed zit denk ik.
hoe moet ik dat net vrij lopen zien?
Met ketting voor en achter op het kleinste blad moet er nog spanning op de derailleur staan. Hangt de ketting onderin slap dan is de ketting te lang. Meestal komt ie dan tegen de kooi van de derailleur of het onderste wieltje van de derailleur aan. Even proberen dan zie je vanzelf wel of het goed zit denk ik.