Mijn huidige vork in mijn mtb is versleten en niet te repareren, en nou wil ik graag een nieuwe aanschaffen.
ik heb alleen geen idee wat de beste keus voor mij is.
het frame is een viper sick boy, dus eigenlijk een freeride fiets. deze heb ik destijds gekocht omdat er geen fietsen waren waar ik op paste, de vork die er standaard op zat (manitou six) heb ik meteen vervangen omdat het een lomp zwaar ding was, nu zit er een sid 100mm in. over deze vork was ik erg te spreken maar hij is dus kapot en niet te repareren volgens de fietsemaker omdat er geen reserve onderdelen worden geleverd.
ik fiets alleen in nederland dus 80 mm heeft mijn voorkeur.
wat is dan een goede vork? prijs heb ik nog echt geen idee van
welke vork?
Quoten: Origineel geplaatst door luna op 09 Juli 2006
Mijn huidige vork in mijn mtb is versleten en niet te repareren, en nou wil ik graag een nieuwe aanschaffen.
het frame is een viper sick boy, dus eigenlijk een freeride fiets. deze heb ik destijds gekocht omdat er geen fietsen waren waar ik op paste, de vork die er standaard op zat (manitou six) heb ik meteen vervangen omdat het een lomp zwaar ding was, nu zit er een sid 100mm in. over deze vork was ik erg te spreken maar hij is dus kapot en niet te repareren volgens de fietsemaker omdat er geen reserve onderdelen worden geleverd.
Misschien weer 1 van Rock Shox? een SID of REBA... Verder is er ontzettend veel keuze, helemaal als er geen prijsklasse is... Dus ik zou gewoon ff op internet rondkijken... Als je er dan 1 ziet kan je wel naar ervaringen vragen, maar verder is het zo een brede vraag, er zijn zo veel vorken en ervaringen...dussss...
Misschien weer 1 van Rock Shox? een SID of REBA... Verder is er ontzettend veel keuze, helemaal als er geen prijsklasse is... Dus ik zou gewoon ff op internet rondkijken... Als je er dan 1 ziet kan je wel naar ervaringen vragen, maar verder is het zo een brede vraag, er zijn zo veel vorken en ervaringen...dussss...
Je geeft aan dat het een freeride fiets is waar een 100mm vork in zit. Kun je in dit frame wel een 80mm vork monteren? Ben je dan niet de volledige geometrie van je frame kwijt...?
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 10 Juli 2006
Je geeft aan dat het een freeride fiets is waar een 100mm vork in zit. Kun je in dit frame wel een 80mm vork monteren? Ben je dan niet de volledige geometrie van je frame kwijt...?
" ik fiets alleen in nederland dus 80 mm heeft mijn voorkeur. "
Waarschijnlijk zal hij dat juist wel prettig vinden...
" ik fiets alleen in nederland dus 80 mm heeft mijn voorkeur. "
Waarschijnlijk zal hij dat juist wel prettig vinden...
origineel zat er een 80 mm in, ik weet dat er een heleboel vorken zijn daarom dacht ik om het forum te informeren.
ik wil max 300 euro uitgeven, het liefst luchtgeveerd.
een aantal vorken die ik gevonden heb zijn marzocchi mx comp,
magura vidar
rock shox tora 318
manitou black super
zijn dit goede vorken/ welke zou de beste zijn, of kan ik beter meer geld uitgeven voor beter kwaliteit.
ik wil max 300 euro uitgeven, het liefst luchtgeveerd.
een aantal vorken die ik gevonden heb zijn marzocchi mx comp,
magura vidar
rock shox tora 318
manitou black super
zijn dit goede vorken/ welke zou de beste zijn, of kan ik beter meer geld uitgeven voor beter kwaliteit.
-
- Forum-lid HC
Ook nu is het weer de vraag wat ga je met de vork doen. Manitou zou ik af laten vallen daar dat veerpatroon volgens verschillende personen die ik ken niet prettig is. Magura was altijd redelijk zwaar maar wel zeer stijf, en goed voor de nederlandse paden. De marzocchi heb ik zelf en vind ik een zeer prettig veerweg verloop hebben, alleen met op de pedalen staan pompt hij als een gek. De rock shox moet ik op testen af gaan en die vermelden dat het een zeer goede vork is, zeker voor de benelux.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je geen lock-out nodig vind, dan zou ik gaan voor de RS Sid Race. Die vork is niet super stijf, maar dat is nergens voor nodig met jouw gewicht (en lengte). Voordeel van Sid's is dat ze heel soepel veren, ik vind zelf dat mijn Margura niet soepel genoeg is.
-
- Forum-lid
neem een rocksohox reba met u-turn 85-115mm, ik heb op mijn xtc3 een manitou black 80mm gehad, na 2mnd winterse omstanigheden sloeg ie vast ''geen garantie'' zeiden ze, dus maar een reba gekocht ook stom toeval hoor ik wou een sid, maar die lag er nie meer, ik wil nu nie anders meer echt een super vork hoor en met die u-turn kun je op steilere stukken met ''wasbortjes of wortels'' iets meer rust in je fiets brengen door hem bijv. op te draaien naar 100mm ik heb hem bij cycleparts in nijmegen gekocht Euro 385,-
goodluck
goodluck
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)