Kraken tijdens staan
Ik had vandaag ook weer zoiets. De hele tijd een trillend geluid over hobbeltjes en klinkers. Bleek het gewoon het schroefje van mijn ventiel te zijn die los zat.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
Quoten: Origineel geplaatst door Maarten_H op 14 Juli 2006
Mijn fietsenmaker zei dat het komt doordat je stuur gemaakt is uit verschillende buizen. Bij warm weer kunnen ze uitzetten wat bij belasting wat gekraak kan geven.Wel irritant, maar niet gevaarlijk zo zei hij zelf.
?
Mijn fietsenmaker zei dat het komt doordat je stuur gemaakt is uit verschillende buizen. Bij warm weer kunnen ze uitzetten wat bij belasting wat gekraak kan geven.Wel irritant, maar niet gevaarlijk zo zei hij zelf.
?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vandaag de fiets even weg gebracht. Het bleek te zitten in de aansluiting van het stuur met de stuurpen (heet dat zo?). Hier is wat vet tussen gedaan en nu is het weg.Tevens kwam ik er gisteren achter dat ik een klein slagje in het voorwiel heb zitten. Dit is gelijk meegenomen en ging zonder kosten voor de reparatie de winkel weer uit. Het bezoek was niet helemaal kostenvrij:
Ik reed tot nu toe zonder helm (had het geld niet eerder om er 1 te kopen en voor een periode van ca. 3 maanden) maar vond het er hoog tijd voor. Het is de Giro Havoc geworden.
Ik reed tot nu toe zonder helm (had het geld niet eerder om er 1 te kopen en voor een periode van ca. 3 maanden) maar vond het er hoog tijd voor. Het is de Giro Havoc geworden.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 10 Juli 2006
Twee tips
-Vaak komt het gekraak tussen de spacers en de stuurpen vandaan. Bij aluminium spacers likje vet ertussen bij carbon spacers alles los halen en opnieuw strak monteren. Het balhoofd moet nog wel soepel draaien natuurlijk.
De tip stond erbij.
Twee tips
-Vaak komt het gekraak tussen de spacers en de stuurpen vandaan. Bij aluminium spacers likje vet ertussen bij carbon spacers alles los halen en opnieuw strak monteren. Het balhoofd moet nog wel soepel draaien natuurlijk.
De tip stond erbij.
Quoten: Origineel geplaatst door Robi-ne op 19 Juli 2006
Ik had vandaag ook weer zoiets. De hele tijd een trillend geluid over hobbeltjes en klinkers. Bleek het gewoon het schroefje van mijn ventiel te zijn die los zat.
Schroefje bij een ventiel???? Weet je wel wat zoiets weegt...
Ik had vandaag ook weer zoiets. De hele tijd een trillend geluid over hobbeltjes en klinkers. Bleek het gewoon het schroefje van mijn ventiel te zijn die los zat.
Schroefje bij een ventiel???? Weet je wel wat zoiets weegt...
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 25 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Robi-ne op 19 Juli 2006
Ik had vandaag ook weer zoiets. De hele tijd een trillend geluid over hobbeltjes en klinkers. Bleek het gewoon het schroefje van mijn ventiel te zijn die los zat.
Schroefje bij een ventiel???? Weet je wel wat zoiets weegt...
Ja, bergop gaat het nu 10x zo makkelijk....
Quoten: Origineel geplaatst door Robi-ne op 19 Juli 2006
Ik had vandaag ook weer zoiets. De hele tijd een trillend geluid over hobbeltjes en klinkers. Bleek het gewoon het schroefje van mijn ventiel te zijn die los zat.
Schroefje bij een ventiel???? Weet je wel wat zoiets weegt...
Ja, bergop gaat het nu 10x zo makkelijk....
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 jan 2007 00:41
over gewicht gesproken??? hebben jullie ook je kabels kort geknipt??
gaten in de velgen geboord, geen dopjes op de ventielen,
beugel van stuur afgezaagd(gebruik je toch bijna niet), zadelpen afgezaagd, wat een onzin over een ventiel ringetje...
gaten in de velgen geboord, geen dopjes op de ventielen,
beugel van stuur afgezaagd(gebruik je toch bijna niet), zadelpen afgezaagd, wat een onzin over een ventiel ringetje...
Quote: Origineel geplaatst door Intruder VS-700 op 25 Januari 2007
over gewicht gesproken??? hebben jullie ook je kabels kort geknipt??
gaten in de velgen geboord, geen dopjes op de ventielen,
beugel van stuur afgezaagd(gebruik je toch bijna niet), zadelpen afgezaagd, wat een onzin over een ventiel ringetje...
Domme vraag, dat doe je als eerste !!!
over gewicht gesproken??? hebben jullie ook je kabels kort geknipt??
gaten in de velgen geboord, geen dopjes op de ventielen,
beugel van stuur afgezaagd(gebruik je toch bijna niet), zadelpen afgezaagd, wat een onzin over een ventiel ringetje...
Domme vraag, dat doe je als eerste !!!
Nog een Weight Weenie tip: bij het klimmen sta je toch regelmatig, dus die zadelpen en je zadel kunnen ook wel weg!! Scheelt toch al snel minimaal 280 gram !!
Scheelt ook weer de nodige euro's, kun je daarmee weer sneller een setje Lightweights kopen (en die dan vervolgens uiteraard met de boor te lijf gaan!)
Oh ja.....(voor de mensen die alles serieus nemen....) dit is een geintje..
Scheelt ook weer de nodige euro's, kun je daarmee weer sneller een setje Lightweights kopen (en die dan vervolgens uiteraard met de boor te lijf gaan!)
Oh ja.....(voor de mensen die alles serieus nemen....) dit is een geintje..
Gang is alles!!