Lightweights
Ach, ik denk persoonlijk dat de grap niets met de renner te maken heeft, en dat de schrijver van het bericht ook gewoon medelijden heeft met de beste man.
Of, zoals Harrie Jekkers het al eens prachtig heeft verwoord:
...er zijn twee soorten grappen, goede en slechte, onderwerp maakt niet uit...
Of, zoals Harrie Jekkers het al eens prachtig heeft verwoord:
...er zijn twee soorten grappen, goede en slechte, onderwerp maakt niet uit...
Ik herinner me nog de onnozele discussie nadat Burghardt zijn LW Obermayer op een hond kapotknalde in de Tour... sommigen meenden te snel te kunnen afleiden dat een Lightweight wiel snel doorknakt; ik blijf de mening toegedaan dat je uit een val helemaal niks kan afleiden (bij een eenvoudige val kan vanalles breken; bij een zware kan je fiets intact blijven). Bij deze zien die LWs er nog heel uit... in ieder geval niet als een rietje geknakt. Qed.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Met die hond is gewoon zijwaards een erg extreme belasting op het wiel geweest, en wat dat betreft heeft ieder materiaal zijn grens. Wat maakt het ook uit, het gaat erom hoe ze bij normaal gebruik presteren en volgens mij zijn daar weinig klachten over. Ik heb zelf geen LW wielen, heb op het punt gestaan om ze te kopen maar toch net niet aangedurft om tubes te gaan rijden als recreant zijnde. Daarom klinken de geruchten over een clincherversie mij als muziek in de oren, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar de specs.
Hier een filmpje van de val van Uran:
http://www.youtube.com/watch?v=bVak8O6lJ8s
Ik hoorde op tv dat hij diezelfde avond een 6 uur durende operatie heeft ondergaan waarbij enkele breuken met boutjes vast werden gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=bVak8O6lJ8s
Ik hoorde op tv dat hij diezelfde avond een 6 uur durende operatie heeft ondergaan waarbij enkele breuken met boutjes vast werden gezet.