Rolls zadels, tijdens elke tocht kom ik deze vaak tegen.
Persoonlijk vind ik het niet echt een sportief zadel om te zien.
Omdat ik nog steeds zoekende ben naar het juiste zadel voor een lange toertocht vraag ik mezelf af of bovengenoemd zadel een goede keus is.
Ik weet het zadels zijn voor iedereen verschillend de ene zweerd bij dit en de andere weer bij dat.
Ik heb nog steeds de juiste niet gevonden.
Wie van jullie rijd er op een rolls, en hoe bevalt deze?
Groet Dick
Rolls zadels
Ik zweer erbij. Pakweg tien, vijftien jaar geleden reed bijna iedereen erop. Voordeel: een echt leren zadeldek dat vocht opneemt en niet zweterig is. Nadeel: relatief zwaar. Als je voor een klassieke look gaat en een wat lichter zadel wilt, is er altijd nog de san Marco Regal, waar, dacht ik, Tom Boonen op rijdt:
Evenwicht is het antwoord op alle vragen.
Een zadel is natuurlijk zeer persoonlijk, maar ik ken een aantal mensen die er bij zweren. Zelf had ik ook een Rolls op mijn vorige fiets. Hij moet even naar je achterwerk vormen en dan is het echt een heel fijn zadel. Momenteel rijd ik op een arione en behalve het gewicht en de looks is het niet veel beter.
Een Rolls zadel is ook nog eens stukken goedkoper!
Een Rolls zadel is ook nog eens stukken goedkoper!
Bij de jeugdcategorien wordt toch al grotendeels gekozen voor deze zadels, aangezien comfort boven gewicht wordt gesteld. En 130 km koersen op een zadel wat niet lekker zit... Ik daag je uit.
Overigens moet je een Rolls zadel eerst inzitten, shapen...
greets
Overigens moet je een Rolls zadel eerst inzitten, shapen...
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Ook jaren met een Rolls gereden. Alles wat hierboven staat klopt eigenlijk: zadel moet eerst wat vormen naar je lichaam, maar dan zit het perfect. Op mijn "pekelfiets" zit nog steeds een Rolls. Op mijn goede racer zit een Arione, bevalt ook heel goed.
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)