Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Red Bull aanschaffen

doracfas
Forum-lid

doracfas 03 jul 2006 02:14

Goedendag, ik ben een beginnende fietser (1 jaar) en had vorig jaar om erin te komen een simpele fiets gekocht om te kijken of ik het leuk vond. Nu ik nog steeds actief fiets wil ik aan een nieuwe fiets, nu viel mijn oog op de Red Bull Pro-3000 (de zware versie).

Klik voor pagina

Nu vraag ik me af of dit een goede keus is als eerste serieuze fiets waarmee ik voornamelijk met vrienden ga rijden en misschien ooit simpele wedstrijden. Ik heb wel gehoord dat de Ultegra groep erg geschikt is, maar is de rest van de Red Bull ook goed? Ik heb wel dingen over de Pro-SL3000 gelezen, maar die is meteen 300 euro duurder. Zijn er misschien ook nog goede concurrenten van de Red Bull tot ongeveer 1300 euro?

Met vriendelijke groet

Doracfas

trek69
Forum-lid

trek69 04 jul 2006 01:09

Quoten: Origineel geplaatst door Doracfas op 03 Juli 2006

Goedendag, ik ben een beginnende fietser (1 jaar) en had vorig jaar om erin te komen een simpele fiets gekocht om te kijken of ik het leuk vond. Nu ik nog steeds actief fiets wil ik aan een nieuwe fiets, nu viel mijn oog op de Red Bull Pro-3000 (de zware versie). Klik voor paginaNu vraag ik me af of dit een goede keus is als eerste serieuze fiets waarmee ik voornamelijk met vrienden ga rijden en misschien ooit simpele wedstrijden. Ik heb wel gehoord dat de Ultegra groep erg geschikt is, maar is de rest van de Red Bull ook goed? Ik heb wel dingen over de Pro-SL3000 gelezen, maar die is meteen 300 euro duurder. Zijn er misschien ook nog goede concurrenten van de Red Bull tot ongeveer 1300 euro?Met vriendelijke groetDoracfas

Je zou eens kunnen op bikestudio.nl. Daar hebben ze een trek 1500 staan voor 1200. Volledig Ultegra afgemonteerd. Heb zelf het 2005 model en hij bevalt me nog steeds uitstekend.

timo002
Forum-lid

timo002 04 jul 2006 14:16

Of een Intersens, Nederlands product met dezelfde kwaliteit als Red Bull.
Triple butted alu met volledig Ultegra afmontage en carbon vork zit rond de 1100 euro bij diverse FM's / Internet bedrijven. Verder is de fiets volledig naar eigenwens af te monteren. Prijs / technisch zeer goede fietsen, je betaald niet voor de naam maar voor de onderdelen.
IntersenswinkelwinkelwinkelEn zo zijn er nog wel meer die ze verkopen
EDIT:Sorry, krijg die f*ck UBB codes niet aan de praat hier en de zoek functie om het op te zoeken ligt volgens mij ookal tijden plat. Dus je moet ze maar even copy, paste.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2006 17:18

Roseversand vind ik dan meestal net een stukje interessanter door bijv de betere wielen en de 5 jaar garantie die ze op die wielen aanbieden. Dat zie ik Shimano niet zo gauw doen met die WH5xx's
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

doracfas
Forum-lid

doracfas 04 jul 2006 23:16

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Juli 2006
Roseversand vind ik dan meestal net een stukje interessanter door bijv de betere wielen en de 5 jaar garantie die ze op die wielen aanbieden. Dat zie ik Shimano niet zo gauw doen met die WH5xx's

Wat zijn trouwens de verschillen tussen de lightwheels en de speedwheels? Want wil misschien dan de lightwheels nemen als die zoveel beter zijn.

daveke
Forum-lid

daveke 06 jul 2006 01:41

Ik heb zelf een zilveren Pro SL in bezit. Ik meen destijds de 3000 gekocht te hebben. Frame bevalt me tot dusver erg goed!

De Light Wheels zijn voornamelijk een beetje lichter, ik heb er zelf een maal op gereden en ze rijden best goed en komen goed uit de test. Ik heb ze echter verkocht wegens de overstap op Ksyrium Sl en Cosmic Carbone
Science of Performance!

doracfas
Forum-lid

doracfas 06 jul 2006 09:50

Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 05 Juli 2006
Ik heb zelf een zilveren Pro SL in bezit. Ik meen destijds de 3000 gekocht te hebben. Frame bevalt me tot dusver erg goed!

De Light Wheels zijn voornamelijk een beetje lichter, ik heb er zelf een maal op gereden en ze rijden best goed en komen goed uit de test. Ik heb ze echter verkocht wegens de overstap op Ksyrium Sl en Cosmic Carbone

Waarom ben je dan toch over gegaan op andere velgen? Of zijn dat gewoon ongeveer de beste velgen die er zijn voor dit soort fietsen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2006 11:07

Met de upgrade van Lightwheels naar K SL's schiet je technisch gezien helemaal niets op, die ksyriums zijn echt niet beter, maar als je ze er mooier uit vind zien, tja..
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

doracfas
Forum-lid

doracfas 06 jul 2006 11:35

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Juli 2006
Met de upgrade van Lightwheels naar K SL's schiet je technisch gezien helemaal niets op, die ksyriums zijn echt niet beter, maar als je ze er mooier uit vind zien, tja..

Ok, dus technisch zijn de light wheels gewoon stevige velgen (ook met mijn gewicht)? Het gaat mij niet echt om mooi, maar ik wil een technisch goede fiets, niet dat ik achteraf beter andere dingen erop had kunnen nemen dat me iets in geld had gescheeld :).

Thanx voor je antwoord!

Btw: sorry van dat andere topic, dacht dat als ik wist wat voor fiets ik wilde dat het dan makkelijker was als ik in forum zou beginnen met gerichte vraag :)

Btw2: Rose wil al 2x niet op mijn mailtjes reageren ofzo :/. Of dat mailsysteem via de site werkt niet.

daveke
Forum-lid

daveke 06 jul 2006 15:05

Ik ben idd vanwege optische redenen overgestapt op andere onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld ook de vork, stuurpen, zadelpen vervangen door Ritchey Wcs Carbon en een Wcs Alu stuurpen. Dit alles vanwege het mooier uiterlijk van de fiets. Qua prestaties merk je er weinig van, en daarnaast is het Wcs spul iets lichter. Ik denk dat ik met de complete ombouw iets van 200-300 gram heb gewonnen. Dat alles voornamelijk op de voorvork.
Science of Performance!

doracfas
Forum-lid

doracfas 06 jul 2006 17:18

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 06 Juli 2006

Ik ben idd vanwege optische redenen overgestapt op andere onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld ook de vork, stuurpen, zadelpen vervangen door Ritchey Wcs Carbon en een Wcs Alu stuurpen. Dit alles vanwege het mooier uiterlijk van de fiets. Qua prestaties merk je er weinig van, en daarnaast is het Wcs spul iets lichter. Ik denk dat ik met de complete ombouw iets van 200-300 gram heb gewonnen. Dat alles voornamelijk op de voorvork.

Ah ok, dat verklaart weer iets. Ik dacht omdat ze technisch beter waren :)

daveke
Forum-lid

daveke 07 jul 2006 01:41

Nee dat zeer zeker niet. Alhoewel, misschien de vork wel. Maar voor de zadelpen, stuurpen en het stuur hoef je geen andere spullen te steken. Rose heeft goed materiaal in huis ;)
Science of Performance!

Plaats reactie