Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 06 Juli 2006
Nee dat zeer zeker niet. Alhoewel, misschien de vork wel. Maar voor de zadelpen, stuurpen en het stuur hoef je geen andere spullen te steken. Rose heeft goed materiaal in huis
Gelukkig, je weet het maar nooit aangezien die zo goedkoper is dan vergelijkbare fietsen, wil niet achteraf met mijn handen in het haar moeten zitten .
Nu vraag ik me alleen nog af op de speed wheels of light wheels beter zijn voor de wat zwaardere gebruiker (ca 85 kg).
Red Bull aanschaffen
Ik zou sowieso voor de Light Wheels gaan, puur vanwege het feit dat je er 5 jaar garantie op krijgt. Dat geeft mij wel de indruk dat ze hun vertrouwen over hun producten uit spreken. Daarbij is het gewichtsverschil leuk om de overstap te maken
Science of Performance!
Nu vraag ik me af of dit een goede keus is als eerste serieuze fiets waarmee ik voornamelijk met vrienden ga rijden en misschien ooit simpele wedstrijden. Ik heb wel gehoord dat de Ultegra groep erg geschikt is, maar is de rest van de Red Bull ook goed? Ik heb wel dingen over de Pro-SL3000 gelezen, maar die is meteen 300 euro duurder. Zijn er misschien ook nog goede concurrenten van de Red Bull tot ongeveer 1300 euro?
Waarom ga je niet voor de Pro-sl 2000 (€1249)? Die heeft hetzelfde frame als de pro-sl 3000 die in veel testen als erg goed naar voren komt én de light wheels ipv de speed wheels. Daarnaast is ie 1kg lichter dan de pro-3000. Er zit een 105-groep in plaats van ultegra, wat ik van de week van m'n fietsenmaker begreep is het verschil tussen 105 en ultegra niet heel groot. Was fiets magazine ook niet positief over 105?
Waarom ga je niet voor de Pro-sl 2000 (€1249)? Die heeft hetzelfde frame als de pro-sl 3000 die in veel testen als erg goed naar voren komt én de light wheels ipv de speed wheels. Daarnaast is ie 1kg lichter dan de pro-3000. Er zit een 105-groep in plaats van ultegra, wat ik van de week van m'n fietsenmaker begreep is het verschil tussen 105 en ultegra niet heel groot. Was fiets magazine ook niet positief over 105?