Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Garantie (geen garantie) Campagnolo

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 jun 2006 04:03

Quote: Origineel geplaatst door dominic op 27 Juni 2006
normaal doe je toch een 25000-30000 km met een buitenblad van goede kwaliteit, maar veel hangt af van het gebruik:onderstaande foto is van 7000km oud buitenblad: compleet versleten: de gebruiker was een fervent aanhanger van de combinatie 50-25 en 50-27 ipv het binnenblad te gebruiken http://users.pandora.be/kamp/buitenblad.jpg


Tsss... en dat op een CR1??

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 jun 2006 13:51

In TOUR  van Mei 2005 stond een test van compact cranksets waarbij o.a. de hardheid van de kettingbladen was gemeten. Hierbij kwamen de Campagnolo  Centaur CT en Record CT als de hardste alu kettingbladen naar voren met voor Centaur 200/201 Vickers hardheid en voor Record 204/201 Vickers hardheid. (klein/groot) FSA kwam uit de test met 164/162 voor de Gossamer en MegaExo . De FSA SL-K Compact MegaExo scoorde slechts 131/128! Stronglight kwam ook niet hoger dan 164 evenals de rest van de geteste kettingbladen. Sugino zat nog lager.
Hieruit mag men wel concluderen dat het met de hardheid van de Campa kettingbladen wel goed zit.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

berend1967
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:27

berend1967 30 jun 2006 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door berend 1967 op 27 Juni 2006


Omdat mijn middenblad van mijn tripple centauer na 12 maanden en 4000 kilometer geheel versleten was heb ik deze ingestuurd naar ICC b.v. te Terneuzen. Zij zijn de importeur van Campagnolo onderdelen in Nederland.
Ik heb het tandwiel teruggekregen met de mededeling dat er op deze slijtage geen garantie van toepassing was.
Daarop heb ik telefonisch contact gezocht met ICC. De medewerker die ik te spreken kreeg was het met mij eens dat een kettingblad niet na 4000 kilometer versleten mocht zijn. Toch wenst ICC niet tot een coulanceuitkering over te gaan.
Met andere woorden: "garantie geld tot het einde van de deur" !!!!!!
Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring met de importeur van Campagnolo in Nederland?


Misschien voor alle duidelijkheid: De ketting wordt ongeveer om de rit schoongemaakt en om de 2000 kilometer vervangen (originele ketting). Er wordt niet met een te schuine kettinglijn gereden ( dat heb je ook niet nodig met een tripple). In het verleden hebben alle middenbladen mijn groepen overleefd: dus minimaal 15.000 kilometer.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2006 23:08

Hoe maak jij je ketting dan schoon? ik mag toch niet hopen met een (sterke) ontvanger.
Ik snap alleen echt niet waarom je naar ICC bent gegaan. Je had gewoon naar de fm moeten gaan waar je het crankstel hebt gekocht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

berend1967
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:27

berend1967 01 jul 2006 13:12

Je FM moet wel ontvankelijk zijn hiervoor. Indien dit niet het geval is moet je zelf stappen ondernemen.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 01 jul 2006 20:04

Quoten: Origineel geplaatst door berend 1967 op 01 Juli 2006

Je FM moet wel ontvankelijk zijn hiervoor. Indien dit niet het geval is moet je zelf stappen ondernemen.


In de eerste plaats stappen tegen je fietsenmaker dan...
(maar alsnog denk ik dat je hier heel moeilijk zit met bewijslast e.d., ik zou mezelf de moeite sparen).

Plaats reactie