Ik ben van nature geen klager, en zeker niet op een forum (de meeste discussies lopen daar volkomen uit de hand en gaan op een gegeven moment nergens meer over). Maar ik moet deze teleurstelling kwijt en wil vooral weten of ik nu de enige ben die afgelopen zaterdag met een wrang gevoel huiswaarts is gekeerd. Wat is er gebeurd.....wel de tweede lus van de 110 km was op een cruciaal punt ruk gepijld.....
In het kort; prachtig weer, schitterende omgeving, heerlijk rijden, goede organisatie. Tot het moment dat ik, en meerdere rijders van de tweede lus, na zo'n 75 / 80 km Wageningen weer binnen kwam gevlogen. Eerst denk je dat je gek bent geworden of te onhandig om een beetje eenvoudige roze t-mobile bepijling te volgen. Maar al gauw bleek, bij de verkeerslichten bij de sporthal, dat meer (wel 5 van de 10) rijders Wageningen te snel terugzagen (één groepje, uit Breda, stond al voor de derde keer bij de verkeerslichten en begrepen er net als ik niets meer van). De verkeersregelaars kregen onterecht het geklaag over zich heen en verwezen ons naar het kantoor van de sporthal. Daar bleek na enig getuur op de kaart dat het bij Renkum (de golfbaan) mis moet zijn gegaan, linksaf ipv rechtsaf.....Hoe is het toch mogelijk ? Anyway gedane zaken nemen geen keer. Het is vooral jammer. En een persoonlijke teleurstelling. Ik bedoel, 110 plus de extra 25 is 135, na een jaar trainen heb ik dat nog niet in de benen. 80 km heerlijk gefietst, geklommen (voor het eerst, en het ging prima) en gedaald (plat op stuur kont achteruit, 55 km....)maar nu kon ik niets anders dan mijn auto weer opzoeken en 200 km terug te rijden naar Burgum Friesland...jammer.
Anyway, ik moest het even kwijt, wellicht zijn er meer onder jullie die teleurgesteld zijn maar niet echt kwaad, zoiets kan gebeuren, het is geen eenvoudige klus zo'n parcour goed te bepijlen....goed, tot volgend jaar ?
Jan Janssen Classic 2006 (110 KM)
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 21 sep 2005 12:28
-
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03
als je 110 kan fietsen, dan kan je ook makkelijk 135 fietsen, het is natuurlijk niet zo dat je precies getraind ben voor 110 km.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
Quote: Origineel geplaatst door Bert de Vries op 19 Juni 2006
.....wel de tweede lus van de 110 km was op een cruciaal punt ruk gepijld.....In het kort; prachtig weer, schitterende omgeving, heerlijk rijden, goede organisatie. Tot het moment dat ik, en meerdere rijders van de tweede lus, na zo'n 75 / 80 km Wageningen weer binnen kwam gevlogen. Eerst denk je dat je gek bent geworden of te onhandig om een beetje eenvoudige roze t-mobile bepijling te volgen. Maar al gauw bleek, bij de verkeerslichten bij de sporthal, dat meer (wel 5 van de 10) rijders Wageningen te snel terugzagen (één groepje, uit Breda, stond al voor de derde keer bij de verkeerslichten en begrepen er net als ik niets meer van). De verkeersregelaars kregen onterecht het geklaag over zich heen en verwezen ons naar het kantoor van de sporthal. Daar bleek na enig getuur op de kaart dat het bij Renkum (de golfbaan) mis moet zijn gegaan, linksaf ipv rechtsaf.....Hoe is het toch mogelijk ? Anyway gedane zaken nemen geen keer. Het is vooral jammer. En een persoonlijke teleurstelling. Ik bedoel, 110 plus de extra 25 is 135, na een jaar trainen heb ik dat nog niet in de benen. 80 km heerlijk gefietst, geklommen (voor het eerst, en het ging prima) en gedaald (plat op stuur kont achteruit, 55 km....)maar nu kon ik niets anders dan mijn auto weer opzoeken en 200 km terug te rijden naar Burgum Friesland...jammer.Anyway, ik moest het even kwijt, wellicht zijn er meer onder jullie die teleurgesteld zijn maar niet echt kwaad, zoiets kan gebeuren, het is geen eenvoudige klus zo'n parcour goed te bepijlen....goed, tot volgend jaar ?
Hoe laat ben je vertrokken voor de 110 km , ik heb de 200 km versie gereden en ben zo rond 10.30 uur dat punt gepasseerd en heb niks gemerkt dat we daar verkeerd werden gestuurd. Ik ben , geloof ik , 1 keer 5 meter verkeerd gereden . Net voor de Reto pauze bij het met bord "gevaarlijke afdaling" , ik hield te veel rechts en ging weer omhoog , terwijl we daar dus omlaag moesten.Verder heb ik de meeste pijlen goed gezien , op enkele na die soms ietwat verborgen hingen , maar ja niet elke paal staat in zicht om een bordje op te hangen.
En inderdaad bepijlen is niet eenvoudig , je moet een beetje inzicht hebben in de gedachten van een wielrenner , al zijn die soms ook wel een beetje Oost-Indisch blind.
Ik heb dit jaar de routes van de Rolstoelmeerdaagse in Deurne gereden en daar hingen sommige pijlen ook ietwat verkeerd , pijl naar rechts na de bocht ipv voor de bocht. Pijlen op plaatsen waar je ze niet verwacht , te laat of op platsen waar ze niet opvielen. Ik had er 5 terug gevonden toen ik de routes nog een nafietste , zelfs een splitsingsbord stond nog op zijn plaats.
PS misschien was de man op kop niet bij de les en las hij een pijl verkeerd en dan wil de rest nog wel eens blind volgen.
.....wel de tweede lus van de 110 km was op een cruciaal punt ruk gepijld.....In het kort; prachtig weer, schitterende omgeving, heerlijk rijden, goede organisatie. Tot het moment dat ik, en meerdere rijders van de tweede lus, na zo'n 75 / 80 km Wageningen weer binnen kwam gevlogen. Eerst denk je dat je gek bent geworden of te onhandig om een beetje eenvoudige roze t-mobile bepijling te volgen. Maar al gauw bleek, bij de verkeerslichten bij de sporthal, dat meer (wel 5 van de 10) rijders Wageningen te snel terugzagen (één groepje, uit Breda, stond al voor de derde keer bij de verkeerslichten en begrepen er net als ik niets meer van). De verkeersregelaars kregen onterecht het geklaag over zich heen en verwezen ons naar het kantoor van de sporthal. Daar bleek na enig getuur op de kaart dat het bij Renkum (de golfbaan) mis moet zijn gegaan, linksaf ipv rechtsaf.....Hoe is het toch mogelijk ? Anyway gedane zaken nemen geen keer. Het is vooral jammer. En een persoonlijke teleurstelling. Ik bedoel, 110 plus de extra 25 is 135, na een jaar trainen heb ik dat nog niet in de benen. 80 km heerlijk gefietst, geklommen (voor het eerst, en het ging prima) en gedaald (plat op stuur kont achteruit, 55 km....)maar nu kon ik niets anders dan mijn auto weer opzoeken en 200 km terug te rijden naar Burgum Friesland...jammer.Anyway, ik moest het even kwijt, wellicht zijn er meer onder jullie die teleurgesteld zijn maar niet echt kwaad, zoiets kan gebeuren, het is geen eenvoudige klus zo'n parcour goed te bepijlen....goed, tot volgend jaar ?
Hoe laat ben je vertrokken voor de 110 km , ik heb de 200 km versie gereden en ben zo rond 10.30 uur dat punt gepasseerd en heb niks gemerkt dat we daar verkeerd werden gestuurd. Ik ben , geloof ik , 1 keer 5 meter verkeerd gereden . Net voor de Reto pauze bij het met bord "gevaarlijke afdaling" , ik hield te veel rechts en ging weer omhoog , terwijl we daar dus omlaag moesten.Verder heb ik de meeste pijlen goed gezien , op enkele na die soms ietwat verborgen hingen , maar ja niet elke paal staat in zicht om een bordje op te hangen.
En inderdaad bepijlen is niet eenvoudig , je moet een beetje inzicht hebben in de gedachten van een wielrenner , al zijn die soms ook wel een beetje Oost-Indisch blind.
Ik heb dit jaar de routes van de Rolstoelmeerdaagse in Deurne gereden en daar hingen sommige pijlen ook ietwat verkeerd , pijl naar rechts na de bocht ipv voor de bocht. Pijlen op plaatsen waar je ze niet verwacht , te laat of op platsen waar ze niet opvielen. Ik had er 5 terug gevonden toen ik de routes nog een nafietste , zelfs een splitsingsbord stond nog op zijn plaats.
PS misschien was de man op kop niet bij de les en las hij een pijl verkeerd en dan wil de rest nog wel eens blind volgen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Ik vond het behoorlijk uitstekend aangegeven, wel opletten of je er niet ééntje miste in de volle vaart.
Ik kreeg er alleen in de loop van de rit last van dat ik steeds T-Mobile bordjes dacht te zien, maar dat waren die klokvormige paarse bloemen in de berm. Zal wel door de vermoeidheid komen denk ik..
Heerlijke 207 km gereden. Topevent voor maar 5 euro.
Ik kreeg er alleen in de loop van de rit last van dat ik steeds T-Mobile bordjes dacht te zien, maar dat waren die klokvormige paarse bloemen in de berm. Zal wel door de vermoeidheid komen denk ik..
Heerlijke 207 km gereden. Topevent voor maar 5 euro.