Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Sidi schoen met Time??

-jvm-
Forum-lid

-jvm- 16 jun 2006 00:38

Ik heb zopas Sidi Genius 5 schoenen gekocht met time pedalen. Nu is mijn vraag of ik die plaatjes gewoon rechtstreeks op de zool van de schoen kan schroeven met de boutjes die bij de plaatjes zijn geleverd (de korte wel te verstaan, de lange zijn volgens mij voor gebruik met adapter...) of dat ik er een 'spacer' moet tussen plaatsen?
Volgens de handleiding van de schoenen mag het voorste boutje max. 6mm boven het plaatje uitsteken en de twee achterste mogen max. 7mm boven het plaatje uitsteken. Als ik het hier nameet met die korte boutjes van Time, dan steken die er telkens 1mm verder uit dan zou 'mogen'.
In de handleiding die bij de schoenen zit staat dat je er een spacer moet tussen plaatsen, maar de plaatjes die op de afbeelding staan (2 soorten plaatjes volgens sidi: "Time Impact Plate" en "Time Plate"), komen totaal niet overeen met mijn RXS plaatjes... Ik neem aan dat die handleiding gedrukt is toen er nog geen sprake was van time RXS??
Weet iemand hier raad mee??

rene1
Forum-lid

rene1 16 jun 2006 00:45

Bij mijn Sidi Iron(?) nou ja in ieder geval een goedkoper model Sidi past het zonder adapter. Oude modellen Time met de rode plaatjes werkten volgens mij met een zwart tussenplaatje. De RXS bestond toen toen volgens mij idd nog niet.

-jvm-
Forum-lid

-jvm- 16 jun 2006 23:56

dus de rxs plaatjes mogen met de (korte) boutjes die bij de pedalen zitten rechtstreeks op de zool gemonteerd worden??

rene1
Forum-lid

rene1 17 jun 2006 00:21

jep, wat let je om het te proberen.....geen geweld gebruiken en weer losmaken als het niet past. Maar zoals gezegd; bij mij past het.

cristallo
Forum-lid

cristallo 17 jun 2006 15:15

JVM,
k rij zelf met de Sidi Genius 5 met carbon zool en Time RXS Titan Carbon pedalen. De plaatjes zijn bij mij rechtstreeks op de zool geschroefd zonder adapter. Dit werkt zonder een enkele hapering of beschadiging aan de zool!
Mvg,
Cristallo

Plaats reactie