Merlin bijna klaar...
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 31 Januari 2007
Mooi ding Timo! Moet zeggen dat ik kaal brushed titanium nog wel iets mooier vind maar het is zeker een speciaal fietsje geworden. Heb je de PowerArms logo's eraf gehaald trouwens? Ik denk dat die witte logo's juist wel mooi kunnen staan bij de witte Timo, LW en Thomson decals.Al rij-impressies?
Naar mijn mening heeft Timo i.d.d. een erg mooi tita bike! echt de mooiste high-end onderdelen gebruikt. Alles mooie ''industriele" en eenvoudige uitstraling..er is tenslotte al veel te veel bling-bling spul wat we op fietsjes op di forum zien! Je had bijvoorbeeld ook zo'n lekker fout Pro carbon stuur erop kunnen zetten...hehe.
Mooi ding Timo! Moet zeggen dat ik kaal brushed titanium nog wel iets mooier vind maar het is zeker een speciaal fietsje geworden. Heb je de PowerArms logo's eraf gehaald trouwens? Ik denk dat die witte logo's juist wel mooi kunnen staan bij de witte Timo, LW en Thomson decals.Al rij-impressies?
Naar mijn mening heeft Timo i.d.d. een erg mooi tita bike! echt de mooiste high-end onderdelen gebruikt. Alles mooie ''industriele" en eenvoudige uitstraling..er is tenslotte al veel te veel bling-bling spul wat we op fietsjes op di forum zien! Je had bijvoorbeeld ook zo'n lekker fout Pro carbon stuur erop kunnen zetten...hehe.
Powerarms zijn nooit voor octalink gemaakt (volgens mij wel voor jis en din vierkant en isis). Ze hadden ooit wel een gewichtslimiet en wel 85 kg net als de clavingula (niet vreemd gezien de zelfde producent).
Overigens zijn de powerarms nooit langer geweest dan 172.5 de stijfte weerhield storck/thm ervan langere te maken. Had ooit zelf een setje maar vond de Q faktor en de stijfte niet super.
Grootste probleem met de Powerarms is dat ze een beperkte leeftijd hebben en zeker niet eeuwig meegaan. Er circuleren talloze setjes die er nog als nieuw uitzien maar in werkelijkheid reeds 8 jaar of ouder zijn. Op marktplaats stond onlangs nog een setje geschikt gemaakt voor campa as (lees kapotgedraaid).
Dus Storck powerarms enkel met produktieblad en verkoopbon kopen. In elk ander geval zou ik ze gewoon laten liggen.
Overigens zijn de powerarms nooit langer geweest dan 172.5 de stijfte weerhield storck/thm ervan langere te maken. Had ooit zelf een setje maar vond de Q faktor en de stijfte niet super.
Grootste probleem met de Powerarms is dat ze een beperkte leeftijd hebben en zeker niet eeuwig meegaan. Er circuleren talloze setjes die er nog als nieuw uitzien maar in werkelijkheid reeds 8 jaar of ouder zijn. Op marktplaats stond onlangs nog een setje geschikt gemaakt voor campa as (lees kapotgedraaid).
Dus Storck powerarms enkel met produktieblad en verkoopbon kopen. In elk ander geval zou ik ze gewoon laten liggen.
Goed, vanwege mijn klapper tegen de flank van een Fiat (bestuurder zat te bellen en zette zijn vehikel vijf meter voor mij dwars over het fietspad - ik kon geen kant op) komen er wat veranderingen aan. Het frame is gelukkig nog recht maar moet wel vanwege flinke schaafplekken onderhanden worden genomen. Dat wordt een glanzende zwarte laklaag met witte Merlin decals. Ik laat de vork, een Ritchey Pro, ook meespuiten. Linker Ergopower is volledig gekraakt en dat wordt nu een Record greep zonder schakelmechanisme in combinatie met een carbon BTP commandeur op de onderbuis. Stuur en stuurpen moeten uit voorzorg vervangen worden. Syntace F99 en Syntace Racelite 7075 (flink ingekort). Verdere veranderingen zijn Stronglight CT2 bladen, een FSA Mini clip-on opzetstuurtje, een TA Axix Light Pro trapas, Tune Wasserträger en zwart stuurlint met witte Merlin opdruk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Wil je niet het frame laten bead-blasten en brushen? Of gaat dat niet meer vanwege zijn historie? Niettemin zal het ongetwijfeld wel weer een mooi projectje worden, ben benieuwd.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 04 Juni 2007
Goed, vanwege mijn klapper tegen de flank van een Fiat (bestuurder zat te bellen en zette zijn vehikel vijf meter voor mij dwars over het fietspad - ik kon geen kant op) komen er wat veranderingen aan. Het frame is gelukkig nog recht maar moet wel vanwege flinke schaafplekken onderhanden worden genomen.
goeie topictitel op die manier, Timo! zelf niet teveel schaafplekken hoop ik?
Goed, vanwege mijn klapper tegen de flank van een Fiat (bestuurder zat te bellen en zette zijn vehikel vijf meter voor mij dwars over het fietspad - ik kon geen kant op) komen er wat veranderingen aan. Het frame is gelukkig nog recht maar moet wel vanwege flinke schaafplekken onderhanden worden genomen.
goeie topictitel op die manier, Timo! zelf niet teveel schaafplekken hoop ik?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik kwam er zelf gelukkig af met een kapotte knie en kneuzingen en opgerekte spieren in mijn linker arm. Had natuurlijk veel erger kunnen zijn. Ik kon twee weken niet fietsen (wel geprobeerd maar de arm was te pijnlijk) maar afgelopen donderdag een verregende korte rit gemaakt en afgelopen zaterdag de 100 km toertocht van Olympia. Beide op de crossfiets en dat ging gelukkig allemaal weer zoals het moet.
Brushen e.d. is wel een mogelijkheid maar dan heb je de zoveelste Merlin die er zo uitziet. Ik wil eigenlijk wel iets "anders"
Dus de volledige behandeling van BCP: grondlak, kleurlak, decals en dan vier lagen blanke lak. Daarna nog even in de was et voila. Die 150 tot 250 gram extra lak neem ik voor lief. Het kale frame, zonder lak, decals, balhoofdstel of wat dan ook, is gewogen op 1260 gr. wat toch erg netjes is voor 15 jaar oud titanium in maat 58.
Brushen e.d. is wel een mogelijkheid maar dan heb je de zoveelste Merlin die er zo uitziet. Ik wil eigenlijk wel iets "anders"
Dus de volledige behandeling van BCP: grondlak, kleurlak, decals en dan vier lagen blanke lak. Daarna nog even in de was et voila. Die 150 tot 250 gram extra lak neem ik voor lief. Het kale frame, zonder lak, decals, balhoofdstel of wat dan ook, is gewogen op 1260 gr. wat toch erg netjes is voor 15 jaar oud titanium in maat 58.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende