Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merlin bijna klaar...

timowr
Forum-lid

timowr 03 feb 2007 19:11

Vandaag de Merlin gewogen. Die komt op 7,3 kilo wat voornamelijk in een zware trapas, een zwaar stuur en zware pedalen en bidonhouders zit. Dus ik krijg hem nog wel onder de 7 kilo.

leonie
Forum-lid

leonie 13 feb 2007 23:00

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 31 Januari 2007

Mooi ding Timo! Moet zeggen dat ik kaal brushed titanium nog wel iets mooier vind maar het is zeker een speciaal fietsje geworden. Heb je de PowerArms logo's eraf gehaald trouwens? Ik denk dat die witte logo's juist wel mooi kunnen staan bij de witte Timo, LW en Thomson decals.Al rij-impressies?

Naar mijn mening heeft Timo i.d.d. een erg mooi tita bike! echt de mooiste high-end onderdelen gebruikt. Alles mooie  ''industriele" en eenvoudige uitstraling..er is tenslotte al veel te veel bling-bling spul wat we op fietsjes op di forum zien! Je had bijvoorbeeld ook zo'n lekker fout Pro carbon stuur erop kunnen zetten...hehe.

timowr
Forum-lid

timowr 15 feb 2007 22:44

Powerarms heb ik idd goede ervaringen mee, vandaar dat ik ze op meerdere fietsen gebruik. Zeer stijf, 315 gram (gewogen) en geen gewichtslimiet. Stronglights op de '07?

sharkman
Forum-lid

sharkman 18 feb 2007 20:47

Powerarms zijn nooit voor octalink gemaakt (volgens mij wel voor jis en din vierkant en isis). Ze hadden ooit wel een gewichtslimiet en wel 85 kg net als de clavingula (niet vreemd gezien de zelfde producent).
Overigens zijn de powerarms nooit langer geweest dan 172.5 de stijfte weerhield storck/thm ervan langere te maken. Had ooit zelf een setje maar vond de Q faktor en de stijfte niet super.
Grootste probleem met de Powerarms is dat ze een beperkte leeftijd hebben en zeker niet eeuwig meegaan. Er circuleren talloze setjes die er nog als nieuw uitzien maar in werkelijkheid reeds 8 jaar of ouder zijn.  Op marktplaats stond onlangs nog een setje geschikt gemaakt voor campa as (lees kapotgedraaid).
Dus Storck powerarms enkel met produktieblad en verkoopbon kopen. In elk ander geval zou ik ze gewoon laten liggen.

timowr
Forum-lid

timowr 04 jun 2007 02:32

Goed, vanwege mijn klapper tegen de flank van een Fiat (bestuurder zat te bellen en zette zijn vehikel vijf meter voor mij dwars over het fietspad - ik kon geen kant op) komen er wat veranderingen aan. Het frame is gelukkig nog recht maar moet wel vanwege flinke schaafplekken onderhanden worden genomen. Dat wordt een glanzende zwarte laklaag met witte Merlin decals. Ik laat de vork, een Ritchey Pro, ook meespuiten. Linker Ergopower is volledig gekraakt en dat wordt nu een Record greep zonder schakelmechanisme in combinatie met een carbon BTP commandeur op de onderbuis. Stuur en stuurpen moeten uit voorzorg vervangen worden. Syntace F99 en Syntace Racelite 7075 (flink ingekort). Verdere veranderingen zijn Stronglight CT2 bladen, een FSA Mini clip-on opzetstuurtje, een TA Axix Light Pro trapas, Tune Wasserträger en zwart stuurlint met witte Merlin opdruk.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 04 jun 2007 16:38

Wil je niet het frame laten bead-blasten en brushen? Of gaat dat niet meer vanwege zijn historie? Niettemin zal het ongetwijfeld wel weer een mooi projectje worden, ben benieuwd.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 04 jun 2007 19:41

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 04 Juni 2007

Goed, vanwege mijn klapper tegen de flank van een Fiat (bestuurder zat te bellen en zette zijn vehikel vijf meter voor mij dwars over het fietspad - ik kon geen kant op) komen er wat veranderingen aan. Het frame is gelukkig nog recht maar moet wel vanwege flinke schaafplekken onderhanden worden genomen.

goeie topictitel op die manier, Timo! zelf niet teveel schaafplekken hoop ik?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timowr
Forum-lid

timowr 04 jun 2007 20:33

Ik kwam er zelf gelukkig af met een kapotte knie en kneuzingen en opgerekte spieren in mijn linker arm. Had natuurlijk veel erger kunnen zijn. Ik kon twee weken niet fietsen (wel geprobeerd maar de arm was te pijnlijk) maar afgelopen donderdag een verregende korte rit gemaakt en afgelopen zaterdag de 100 km toertocht van Olympia. Beide op de crossfiets en dat ging gelukkig allemaal weer zoals het moet.
Brushen e.d. is wel een mogelijkheid maar dan heb je de zoveelste Merlin die er zo uitziet. Ik wil eigenlijk wel iets "anders"
Dus de volledige behandeling van BCP: grondlak, kleurlak, decals en dan vier lagen blanke lak. Daarna nog even in de was et voila. Die 150 tot 250 gram extra lak neem ik voor lief. Het kale frame, zonder lak, decals, balhoofdstel of wat dan ook, is gewogen op 1260 gr. wat toch erg netjes is voor 15 jaar oud titanium in maat 58. 

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2007 22:34

nu kan het wel weer
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie