Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen in de Eifel

zeemridder
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2006 15:07

zeemridder 13 jun 2006 15:16

Hallo allemaal,
Na de heuvels in Zuid Limburg vele malen afgewerkt te hebben ben ik op zoek naar iets nieuws. Dan kom je al gauw in de Ardennen of Eifel terecht. Persoonlijk gaat m'n voorkeur meer richting Eifel omdat de wegen daar wat beter zijn. Het nadeel van de Eifel is dat het fietsen daar volgens mij veel minder ingeburgerd is dan in de Ardennen. Ik kan namelijk maar moeilijk interessante routes en beklimmingen vinden. Is er misschien iemand die weleens in de Eifel gefietst heeft en mij misschien verder kan helpen?
Gr. de Zeemridder
Grote smurf... is het nog ver?

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 13 jun 2006 15:44

check de fiets van deze maand eens!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 13 jun 2006 22:07


Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 13 jun 2006 23:24

IK ben er toevallig net geweest, maar het was zo ontzettend nat dat ik niet zo goed om me heen heb kunnen kijken. Er is echter genoeg te fietsen, als je maar de juiste wegen pakt (K-wegen zijn mij goed bevallen). Klimmen kan je er genoeg, al ligt er dan misschien niets/niet zoveel van naam.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 14 jun 2006 00:37

Wij gaan regelmatig fietsen vanuit Altenahr. Geweldige beklimmingen met percentages tussen 5 en 10% en lengtes tegen de 5 km. Als we daar 80 km fietsen zitten er zeker een 8-tal beklimmingen tussen. Heb echter geen routes. Zorg ervoor dat je ter plaatse een fatsoenlijke kaart koopt en zorg dat je van de hoofd(doorgaande) wegen wegblijft. Het binnenland biedt veel maar je moet zoeken. Uitgangspunt Altenahr is echter prima. Iets verder rijden is Cochem. Ook veel beklimmingen, een paar foto's staan op mijn site. Sommige klimmen kunnen zich (bijna) meten met de korte alpenklims. Steil en van fatsoenlijke lengte.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 jun 2006 11:05

Ik weet een schitterende toer rond het stuwmerencomplex bij Heimbach (Urftsee en Rursee); een enkele lus rond de meren telt 4 colletjes over iets meer dan 50 km, goed voor een kleine 1000 hoogtemeters, maar het is leuk hem achter elkaar in de beide richtingen te doen. De route loopt als volgt: Heimbach - Hasenfeld - Schmidt - Steckenborn - Woffelsbach - Kesternich - Einrur - Herhahn - Gemünd - Wolfgarten - Schwammenauel - Heimbach - Abtei Mariawald en zo door naar Gemünd en verder terug. Wel af te raden op zon- en feestdagen, want dan is het er erg druk!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

zeemridder
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2006 15:07

zeemridder 14 jun 2006 13:39

Oke, bedankt allemaal alvast voor de tips. Als het goed is ga ik zeer binnenkort een keer afzakken die kant op, dus ik ben zeer benieuwd...
Grote smurf... is het nog ver?

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 01 jul 2006 21:35

Dario, inderdaad prachtig gebied, volgens mij het mooiste
fietsgebied binnen redelijke afstand. Ik ga hier regelmatig heen. 2 weken terug met 8 anderen van onze vereniging hier
wezen fietsen, 107 km.
Totale route ong. 130 km, ongeveer de route die jij beschrijft, plus een lus naar hammer, dedenborn en monschau
en een lus naar simonskall en vossenack.
diessens fietserke

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 02 jul 2006 01:33

Vandaag weer naar de eiffel geweest. Startpunt Kreuzberg (vlak bij Altenahr) Daar begint al bijna direct een klim van 5km. Vandaar naar Lind, Dumpelfeld, Insul, Schuld, Rotten, Fuchshofen etc. Zoals eerder gezegd veel mogelijkheden aldaar maar niet volgens een 'vaste' route.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 11 jul 2006 00:44

Nog meer van een fietsmaat van mij:

In de buurt van Cochem liggen een hoop klimmen.
Bij Klotten omhoog, kilometer of 6 klimmen, max 11 procent.
Valwigerberg, de mooiste binnen 2 uur vanaf grens. Haarspeldbochten met werkelijk grandioze uitzichten.
Makkelijk 6 verschillende klims te pakken van allemaal minstens 4 km.

Dichterbij bij Altenahr stikt het er van.
Gewoon vanuit altenahr de Ahr volgen en links en rechts omhoog fietsen.
Het rondje Altenahr-Aremberg Altenahr van 80 km is grandioos:
1. Kreuzberg
2. Van Insul naar Siercheid
3. Schuld - Reiferescheid
4. Antweiler - Aremberg
5. Fuchshofen - Reiferscheid (Naar Schuld omlaag zie 3)
6. Ahrbruck - Lind
7. Net achter Lind rechts omhoog Kreuzberg op en terug naar Altenahr.

Pak dan zoveel mogelijk binnenwegen.
Dit zijn 7 beklimmingen, er liggen er nog minsten 5 in dit gebied. Allemaal lange beklimmingen. haarspeldbochten.
Langer dan de Ardennen.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 11 jul 2006 11:28

He bedanktHier heb ik ook iets aan, ga op vakantie naar cochem en had al gezegd tegen mijn ouders dat ik alleen mee ging als mijn fies mee mag.

trel
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:40

trel 06 aug 2006 23:19

Heb jij een gedetailleerde routebeschrijving van die rit (130 km)?ik ben binnenkort in Simonskall.
Trel

Plaats reactie