Ik ben in het bezit van een setje tubular wielen en een setje clichers. Door omstandigheden (kleine kinderen, beoefenen van andere sporten), fiets ik niet heel veel en rijd ik bijna altijd in mooi weer. Daarom durf ik het altijd wel aan om met mijn wieltjes met Veloflex Carbon tubes te trainen, ik rijd eigenlijk nooit lek.
Wedstrijden rijd ik nooit, maar ieder jaar rijd ik twee of drie cyclosportieven. Dan pak ik toch altijd mijn clincher wieltjes met Veloflex black draadbanden. Ik kan namelijk wel zelf mijn tubes verwisselen, maar onderweg in een korte tijd wil niet echt lukken, daar ben ik kennelijk niet handig genoeg voor.
Ik wil dit jaar proberen een cyclosportieve te rijden met Tufo tubes met sealant en daarover gaat dus mijn vraag. Bolt een Tufo tube eigenlijk wel beter dan een draadbandje van Veloflex? Verder heb ik wel eens begrepen dat je in de Veloflex tubes ook een bepaalde sealant kan spuiten. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Veloflex, Tufo of toch Veloflex
-
- Forum-lid
De sealant van tufo is niet zo goed je moet er NOTUBES in doen. En de tufo's rollen goed. Ik heb ook schwalbe stelvio tube met notubes sealant en dat werkt ook prima.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
Laat jij je tube ook een jaar rijpen??????
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
-
- Forum-lid
-Tufo's hebben een veel hogere rolweerstand dan de Veloflexen, alleen als je ze knalhard oppompt worden ze wat sneller maar dan voelen ze aan als beton (schijnt...)
-Tufo sealant kan je geloof ik alleen in tubes met een butyl "binnenband" spuiten, niet in Veloflex banden dus, Vittoria Pitstop is vergelijkbaar en hiermee kan het wellicht wel (even Googlen anders)
-verder is over dit onderwerp wel meer te vinden op dit forum, en ook veel op Weight Weenies, even zoeken dus
-Tufo sealant kan je geloof ik alleen in tubes met een butyl "binnenband" spuiten, niet in Veloflex banden dus, Vittoria Pitstop is vergelijkbaar en hiermee kan het wellicht wel (even Googlen anders)
-verder is over dit onderwerp wel meer te vinden op dit forum, en ook veel op Weight Weenies, even zoeken dus