Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmic SR en SLR

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 03 dec 2010 11:12

Weet iemand wat het verschil is tussen de nieuwe SR 2011 en de SLR?
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16482
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 dec 2010 11:25

Sander B schreef:Weet iemand wat het verschil is tussen de nieuwe SR 2011 en de SLR?


Kan je hier allemaal vinden => Mavic wielen

Hier kan je zelfs alle Mavic wielen met elkaar vergelijken => Mavic wielen vergelijken 7
Je kan verschillende wielen "aanvinken" en dan met elkaar vergelijken.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 03 dec 2010 11:43

slr is iets lichter en heeft carbonnen spaken.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 03 dec 2010 12:30

volgens mij hebben beide carbon spaken, maar zit het verschil in de velg
SR is met alu velgrand en SLR met exalith
Exalith = The exclusive Exalith technology enhances the braking efficiency and the overall look of this wheel-tyre system
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 dec 2010 13:20

exalith is een doorontwikkelde vorm van keramisch (niet hetzelfde maar vergelijkbaar).
Exalith lijkt heel mooi maar het vreet werkelijk blokken (setje per bergrit).

peter1973
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jun 2007 21:01

peter1973 03 dec 2010 14:19

Heb de remrand eens gevoeld van dat Exalith en dan begrijp je meteen wat Sharkman zegt dat het remblokken vreet; de remrand is net schuurpapier!!

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 03 dec 2010 21:46

Peter1973 schreef:Heb de remrand eens gevoeld van dat Exalith en dan begrijp je meteen wat Sharkman zegt dat het remblokken vreet; de remrand is net schuurpapier!!


Als dat zo is dan zou je toch ook snel(ler) last kunnen krijgen van blokkerende wielen!?
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
enrico-s-works
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
Locatie: Ede

Gebruikersavatar enrico-s-works 03 dec 2010 22:07

(Nog) geen ervaring met Exalith, maar schijn je specifieke remblokken voor te moeten gebruiken van Mavic. Iemand die weet of het ´remblokverbruik´dan beter/minder groot is?

Heb een set SLR´s op verlanglijst staan voor begin volgend jaar. Heeft nu toch geen zin op de Tacx.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 dec 2010 22:33

Er is dit jaar met de nieuwe wielen en blokken in de tour getest. Verbruik van 1 setje blokken per 1 tot 2 berg/ritten. Zegt op zich wel veel aangezien de profs welliswaar heel kort hard remmen maar wel stukken minder dan de gemiddelde toerist.

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 03 dec 2010 22:50

Dus het verschil zit 'm alleen in die remrand.
Lekker boeiend!

Zijn verder ook even zwaar, even hoog, idd beiden carbon spaken (beiden recht: zelfde vorm?)

Zouden ze soms gaan afstappen van die exalith remrand?
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 03 dec 2010 23:59

Sander B schreef:
Zouden ze soms gaan afstappen van die exalith remrand?


Nou, het is pas bij de bikemotion gepresenteerd in NL dus ik denk het niet :D

Plaats reactie