Mavic Cosmic SR en SLR
Weet iemand wat het verschil is tussen de nieuwe SR 2011 en de SLR?
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Sander B schreef:Weet iemand wat het verschil is tussen de nieuwe SR 2011 en de SLR?
Kan je hier allemaal vinden => Mavic wielen
Hier kan je zelfs alle Mavic wielen met elkaar vergelijken => Mavic wielen vergelijken 7
Je kan verschillende wielen "aanvinken" en dan met elkaar vergelijken.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
slr is iets lichter en heeft carbonnen spaken.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens mij hebben beide carbon spaken, maar zit het verschil in de velg
SR is met alu velgrand en SLR met exalith
Exalith = The exclusive Exalith technology enhances the braking efficiency and the overall look of this wheel-tyre system
SR is met alu velgrand en SLR met exalith
Exalith = The exclusive Exalith technology enhances the braking efficiency and the overall look of this wheel-tyre system
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
exalith is een doorontwikkelde vorm van keramisch (niet hetzelfde maar vergelijkbaar).
Exalith lijkt heel mooi maar het vreet werkelijk blokken (setje per bergrit).
Exalith lijkt heel mooi maar het vreet werkelijk blokken (setje per bergrit).
Peter1973 schreef:Heb de remrand eens gevoeld van dat Exalith en dan begrijp je meteen wat Sharkman zegt dat het remblokken vreet; de remrand is net schuurpapier!!
Als dat zo is dan zou je toch ook snel(ler) last kunnen krijgen van blokkerende wielen!?
No pain no gain, no guts no glory!
- enrico-s-works
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
- Locatie: Ede
(Nog) geen ervaring met Exalith, maar schijn je specifieke remblokken voor te moeten gebruiken van Mavic. Iemand die weet of het ´remblokverbruik´dan beter/minder groot is?
Heb een set SLR´s op verlanglijst staan voor begin volgend jaar. Heeft nu toch geen zin op de Tacx.
Heb een set SLR´s op verlanglijst staan voor begin volgend jaar. Heeft nu toch geen zin op de Tacx.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Er is dit jaar met de nieuwe wielen en blokken in de tour getest. Verbruik van 1 setje blokken per 1 tot 2 berg/ritten. Zegt op zich wel veel aangezien de profs welliswaar heel kort hard remmen maar wel stukken minder dan de gemiddelde toerist.
Dus het verschil zit 'm alleen in die remrand.
Lekker boeiend!
Zijn verder ook even zwaar, even hoog, idd beiden carbon spaken (beiden recht: zelfde vorm?)
Zouden ze soms gaan afstappen van die exalith remrand?
Lekker boeiend!
Zijn verder ook even zwaar, even hoog, idd beiden carbon spaken (beiden recht: zelfde vorm?)
Zouden ze soms gaan afstappen van die exalith remrand?
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander