Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Monteren Garmin Edge op geintegreerde stuur-stuurpennen

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 01 jun 2011 17:30

Even een vraagje:

Hoe monteren jullie op bijvoorbeeld een FSA plasma, Pro Stealth, Most Talon, Cinelli Ram, je garmin?

Voor normale fietscomputers kun je vaak gebruik maken van een soort "controle center". Maar fabrikanten maken duidelijk dat je hier gaan navi op kunt monteren omdat deze zal bezwijken onder het extra gewicht.

Dus grotere elastieken voor de bevestiging? Ducktape? Tie-rips?

Foto's maken het compleet.
pas op! paaltje!

lior63
Forum-lid

lior63 01 jun 2011 22:41

Die opmerking over het gewicht lijkt mij onzin. Mijn Garmin Edge 705 weegt 105 gram.
Als dat te veel is, dan moet je je echt zorgen gaan maken als je over een drempel of een paar klinkers gaat rijden.

Ik heb dat ooit opgelost met een control centre-achtig ding dat met elastieken werd bevestigd.
Zit prima.

Ducktape lijkt mij geen goed idee omdat ik niet zeker ben dat de lijm het materiaal niet aantast.

Tie-wraps kan ook.
Ik zet er dan altijd een stukje buitenband tussen. Dat voorkomt wegglijden en voorkomt beschadiging.

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 01 jun 2011 23:26

Thanx voor je reactie.

Mijn edge weeg 97gram (met hoesje 109) Volgens FSA mag je fietscomputer niet meer wegen dan 84gram (3 oz). Anders kan de control center afbreken.

Op zich wel een gokje waard. Zolang je geen Tomtom rider of garmin Zumo monteerd. haha

Hoop dat ze voor deze navi trend wel iets gaan presenteren op de Eurobike.
pas op! paaltje!

ownakuota
Forum-lid

ownakuota 03 jun 2011 14:16

Ik heb een pro-stealth stuur en je kan daar een houdertje onder monteren om die spullen op vast te zetten (als het goed is zitten onderaan in het midden van het stuur 2 gaatjes voor schroefbevestinging) .
Edge 800 etc, geen enkel probleem. Google "pro stealth" afbeeldingen en je ziet honderd van die dingen (dacht rond de 50euro of zoiets).

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 03 jun 2011 14:31

http://preview.tinyurl.com/43gdm5f (hier nog even doorklikken)

zo zou ik het ook doen ... mijn edge staat bij op mijn (normale) stuurpen en ik denk dat het lastig zou zijn moest die nog verder naar voren staan zoals bevoorbeeld op zo een pro stealth computer bracket.
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 04 jun 2011 19:37

Waar ik zojuist achterkom is dat een edge lange elastieken bijgeleverd krijgt en je hem dus gewoon op je stuurpen kunt monteren.

Problem solved.
pas op! paaltje!

Plaats reactie