Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

suunto t6

miegael
Forum-lid

miegael 07 jun 2006 21:59

Heeft iemand de suunto t6 en zo ja , hoe bevalt hij?

http://www.suuntowatches.com/Suunto-t6.pro#specs

De revolutie op trainingsgebied: met uw EPOC voor echt en realistisch trainingsadvies! Uniek! Vele sporttoppers gingen u voor met resultaat!

De sportwereld heeft bij trainingen een geheel nieuwe dimensie betreden dankzij de high tech Suunto t6. Op een speciale mini-site van Suunto is reeds alles te lezen over deze nieuwe wristop die het mogelijk maakt om nog beter te trainen en zo efficiënt mogelijk aan de conditie te werken:

Suunto T6 Demonstratie

Deze polscomputer meet naast de hartslag enkele lichaamsfuncties die voorheen alleen in een laboratorium gemeten konden worden: ademhalingsvolume, ademhalingsfrequentie, zuurstofverbruik, calorieverbruik en EPOC. EPOC geeft aan wat het effect van de training was en welke herstelperiode vereist is.

http://www.futurumshop.nl/redir.cgi?pag ... end=Suunto

bertpols
Forum-lid

bertpols 08 jun 2006 00:32

Wil je deze echt als hartslagmeter gaan gebruiken + een goede fietscomputer?
Waarom geen Polar S serie ?

scale20
Forum-lid

scale20 08 jun 2006 10:31

Ik ben al een tijdje in het bezit van een T6, ben er best tevreden over, gebruik hem als hartslagmeter bij het fietsen( niet als fietscomputer, kan ook in combinatie met de fietspod) en in de winter voor looptraining in combinatie met de footpod (kan je tijdens het lopen snelheid en afgelegde afstand zien). De hoogtemeters worden ook gelogd tijdens het fietsen, dit is wel een goede functie die ik ook gebruik, de extra informatie als EPOC, enz... gebruik ik niet. Al bij al een goed sporthorloge maar de prijs is ook niet zacht.

miegael
Forum-lid

miegael 08 jun 2006 19:41

Quote: Origineel geplaatst door scale20 op 08 Juni 2006
Ik ben al een tijdje in het bezit van een T6, ben er best tevreden over, gebruik hem als hartslagmeter bij het fietsen( niet als fietscomputer, kan ook in combinatie met de fietspod) en in de winter voor looptraining in combinatie met de footpod (kan je tijdens het lopen snelheid en afgelegde afstand zien). De hoogtemeters worden ook gelogd tijdens het fietsen, dit is wel een goede functie die ik ook gebruik, de extra informatie als EPOC, enz... gebruik ik niet. Al bij al een goed sporthorloge maar de prijs is ook niet zacht.

Tja , als je die functies niet gebruikt dan is ie echt te duur voor mij , is wel erg veel geld voor een hartslagmeter. Ik dacht misschien is ie een goede hulp bij training en indicator voor progressie.Dan ben ik toch meer geintresseerd in een powertap.

En die polar s serie heeft mijn vader en mn broer heeft em gehad maar ze zijn er niet erg over te spreken dus...( al 3x terug gestuurd wegens defect) die hoef ik geen.

rien
Forum-lid

rien 23 sep 2007 23:27

is de trapfrequentie ook te meten met de T6?

janf
Forum-lid

janf 19 nov 2007 11:48

ik rij nu enkele weken met de T6
leuk speeltje zowel voor lopen als fietsen (met fiets- en footpod)
geen storingen van hoogspanningslijnen, luchtlijnen vd treinen, andere gebruikers...
Batterij is zelf te vervangen
software met epoc is aardig om trainingseffect te zien. 'k heb wel de indruk dat invloed van lange duurtrainng onderschat wordt... ofwel doe ik deze aan te lage hartslag?
ik ben nu nog wat metingen aan het doen tijdens slaap om zo statistische info te verzamelen over hartslagvariabiliteit om aldus overtraining/vermoeidheid op te sporen
als je hem in de VS via ebay (Suunto T6 duathlon pack) aankoopt en geen pech hebt met de douane is het zeker niet duurder dan de polar S625X (met speedsensor + bikemount) in een nederlandse webshop.
De polar heeft dan wel geen meting van hartslagvariabiliteit en geen hoogtemeter...
Garantie is bij Suunto via service request via de website van Suunto op internet. Onafhankelijk van het land van aankoop.

renes.
Forum-lid

renes. 19 nov 2007 14:19

Rien schreef:is de trapfrequentie ook te meten met de T6?

Nee, afgelopen donderdag bij Azurri in Breda voorlichting gehad van een Suunto-medewerker. Er zit geen cadansmeter of mogelijkheid op.

Suunto maakte op mij een verrissende indruk, ik hou het echter toch op mijn Polar CS600. Ik heb het gevoel dat ze er op fietsgebied nog niet helemaal staan.
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1

janf
Forum-lid

janf 24 apr 2008 12:42

na iets meer dan 6 maanden problemene met de HR belt. ik krijg geen goed signaal door.
grondig reinigen, vervangen batterijen, opnieuw 'pair'en ,.... biedt geen oplossing.
Nu afwachten of de service en garantie ook zo goed is als beloofd.
Hij is nu met DHL onderweg naar Finland. In garantie zou ik hem binnen 7 werkdagen terug moeten hebben.

Plaats reactie