Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Spike remmen

ger-reg
Forum-lid

ger-reg 05 jun 2006 22:12

Heeft er iemand ervaring met deze remmen http://www.spike-racing.de/product_info ... -335g.html Zullen deze remmen iets zijn of niet?? Het gewicht is wel vrij laag, maar hoe zal de remkracht zijn?
porqué?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jun 2006 02:17

Zijn gewoon die Tektro remmen, ideaal als je je te druk maakt wat je maatjes over je fiets zeggen ofzo. Of te wel, flut dingen, vooral veel te slap. Ze hebben gewoon een lichte alu rem gemaakt en er daarna wat carbon voor de sier over gedaan. Met gewoon Campa of Shimano doe je een veel betere koop.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jun 2006 14:58

Campa Chorus weegt 356 gram en campa Record 312 gram, dan vind ik 335 gram wel heel erg licht voor wat je ervoor betaald. Tja in vergelijking met AX Orion zijn ze nog steeds zwaar, maar dat is bijna iedere rem.
Ben ik ff blij met m'n speelgoed van Sharkman, ziet er mooier uit en is veel lichter
Afbeelding

davey
Forum-lid

davey 20 jun 2006 19:47

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Juni 2006

Zijn gewoon die Tektro remmen, ideaal als je je te druk maakt wat je maatjes over je fiets zeggen ofzo. Of te wel, flut dingen, vooral veel te slap. Ze hebben gewoon een lichte alu rem gemaakt en er daarna wat carbon voor de sier over gedaan. Met gewoon Campa of Shimano doe je een veel betere koop.

ik heb die tektro carbon remmetjes,en ik vind ze gewoon goed,nog geen problemen mee gehad,k rijd er al het hele seizoen mee en ze bevallen goed, te slap? nee hoor gewoon goede remmen.dat ze niet de lichtste zijn ok.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jun 2006 22:55

Wat is vergelijkingsmateriaal dan? Hoe zwaar ben je? Toerder of wedstrijdrijder? Altijd Nederland of ook in de bergen?
Ik zei juist dat ze wel erg licht zijn.
Afbeelding

campasuper
Forum-lid

campasuper 22 jun 2006 08:30

Gezien de prijs lijkt het mij stug dat dit top is.
Campa Record kost ca. Euro 180,= per set en dan lijkt het mij dat Euro 35,= voor een set een totaal andere kwaliteit is.
Gelukkig zijn er ook nog mensen blij met een setje van Euro 35,=.
Ik zal daar niet bij gaan horen, met 100 kg en veel in de bergen zou ik geen concessies willen doen in remkracht.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 22 jun 2006 22:44

Ik heb die remmen van spike (via ebay voor 25 euro gekocht), snap niet dat mensen zonder er ooit mee geremd te hebben commentaar kunnen geven over de kwaliteit, maar dat is een ziekte hier op het forum.
Nu ze remmen prima niet Shimano Dura Ace kwaliteit maar ze kosten dan ook een stuk minder. Al met al gewoon goede remmen voor een zeer scherpe prijs.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie