Alles over vakanties op én met de fiets

Dolomieten fietstrip

andreasstandaer
Forum-lid

andreasstandaer 04 jun 2006 14:17

Hallo allemaal,

Ik ben Andreas Standaert, 16 jaar, en woon in Gent, dat is een stad in België, en ik ben van plan om samen met vrienden een trip (met de fiets) te ondernemen door de Dolomieten.

Ik ben echter nog nooit met de fiets op reis geweest, maar conditioneel zal het geen probleem worden. Een week voor het vertrek naar de dolomieten zal ik naar Lourdes fietsen vanuit Gent (1200 km) op 6 dagen. De conditie zal optimaal zijn.

Ik ben dus nog nooit alleen (zonder ouders wel te verstaan) op reis geweest, en we wilden graag met een man of 2/3 de trip doen. We zouden opteren voor het systeem van campings, dwz tenten, kookgerief, etc. mee op de fiets.

Omdat ik nog geen ervaring heb met dat soort dingen, zou ik jullie om wat tips vragen.

Zou het mogelijk zijn mij enkele tips kunnen geven ivm de fiets, de bagage (hoe we dit het makkelijkst kunnen doen), enzovoort. Ook ivm de tenten, kookgerief, eten, weet ik nog helemaal niets, dus we starten vanaf 0.

Met vriendelijke groeten!

Andreas Standaert

silvan
Forum-lid

silvan 04 jun 2006 15:19

De bob fietskar is ideaal voor zo'n trip heb ik van veel mensen gehoord:Wel prijzig, maar je kan veel bagage meenemen zoals een tent enz.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 04 jun 2006 23:22

ik neem van 't zomer ook zo'n BOB geval mee voor 2 man. Begin echter wel met sparen want als je nog een hele lichtgewicht kampeer uitrusting bij mekaar moet gaan kopen ben je wel ff wat geld kwijt! Dr mag max 20 kg in dat ding, meer wil je er ook echt niet in hebben, dus alles moet lichtgewicht zijn.

Plaats reactie