Schade aan frame
Hallo
Ik heb een TREK 2000. De fiets is daarstraks tegen een metalen railing gevallen.
Over het kader is er een soort kunststof coating die volgens mij het frame moet beschermen? Nu is de coating beschadigd, hij is gebarsten en brokkelt af. Ook is er een kleine bluts in het frame(aluminium).
Hoe moet ik het probleem met de coating oplossen? Nagellak, plakband erover?
Kan dat blutsje in het frame kwaad?
Ik veronderstel dat dit niet onder de garantievoorwaarden bij Trek zal vallen...
Alvast bedankt voor eventuele tips!
Wimpie
Ik heb een TREK 2000. De fiets is daarstraks tegen een metalen railing gevallen.
Over het kader is er een soort kunststof coating die volgens mij het frame moet beschermen? Nu is de coating beschadigd, hij is gebarsten en brokkelt af. Ook is er een kleine bluts in het frame(aluminium).
Hoe moet ik het probleem met de coating oplossen? Nagellak, plakband erover?
Kan dat blutsje in het frame kwaad?
Ik veronderstel dat dit niet onder de garantievoorwaarden bij Trek zal vallen...
Alvast bedankt voor eventuele tips!
Wimpie
Ik heb juist een foto proberen te nemen. Daar het over een doorschijnende coating gaat, lukt het me niet een degelijke foto te nemen
Eigenlijk brokkelt die coating gewoon af, ik denk een soort nagellak ofzo te moeten gebruiken.
Wimpie
Eigenlijk brokkelt die coating gewoon af, ik denk een soort nagellak ofzo te moeten gebruiken.
Wimpie
Vernis wordt gebruikt als beschermlaag over de daadwerkelijke lak of verf laag. het dient derhalve ook alleen als extra beschermlaag. zolang je lak of verf het vocht heeft weten buiten te houden moet het in princiepe te redden zijn. er zijn wel schadeherstelbedrijven die veris potjes of busjes hebben liggen(probeer een modelbouwwinkeltje of bootopknapper als je niets kan vinden) of mischien kun je contact op nemen met dealer of fabrikant van de fiets om te vragen of zij nog wat hebben liggen.
bekijk echter goed of er geen bobbeltjes of iets dergelijks in de lak zitten, dit kan duiden op vochtophopingen. als dit het geval is moet je het plekkie schuren en opnieuw lakken en coaten. hoop dat je er niet te lang mee wacht.
succes
Theo
bekijk echter goed of er geen bobbeltjes of iets dergelijks in de lak zitten, dit kan duiden op vochtophopingen. als dit het geval is moet je het plekkie schuren en opnieuw lakken en coaten. hoop dat je er niet te lang mee wacht.
succes
Theo
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
Als je en deukje in je frame hebt zou ik ook door een deskundige naar laten kijken. Een Aluminium frame kan zodanig geconstrueerd zijn dat een deukje in een van de buizen voor sterkteproblemen kan gaan zorgen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had na mijn val in de AGR ook een deuk in het frame van mijn TREK 1400. Die werd na nader onderzoek van mijn FM gauw total loss verklaard. Die frames schijnen er niet echt sterker op te worden als ze zo'n deuk oplopen. Ik had een deuk in de bovenbuis.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Hoorn op 08 Juni 2006
Als je en deukje in je frame hebt zou ik ook door een deskundige naar laten kijken. Een Aluminium frame kan zodanig geconstrueerd zijn dat een deukje in een van de buizen voor sterkteproblemen kan gaan zorgen.
Ben benieuwd waar jij een dusdanig deskundig persoon wilt vinden die er wat zinnigs over kan zeggen. Een fm kan er echt niets zinnigs overzeggen, je moet weten waar de zwakke punten en sterke punten in het frame zitten. En dan kan je nog altijd niet met het blote oog zien of er haarscheurtjes op andere plaatsen in het frame zit.
Rij je op een alu frame rond van ongeveer 1 kg of nog minder dan kan je het frame met weggooien, die frames scheuren zo ie zo heel erg snel, als er dan een deukje in zit zijn ze nog minder sterk.
Rij je daarentegen op een tank van dik 2 kg rond, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken om een deukje.
Komen natuurlijk ook nog zaken bij als rijstijl, gewicht en kracht van de berijder.
Als je en deukje in je frame hebt zou ik ook door een deskundige naar laten kijken. Een Aluminium frame kan zodanig geconstrueerd zijn dat een deukje in een van de buizen voor sterkteproblemen kan gaan zorgen.
Ben benieuwd waar jij een dusdanig deskundig persoon wilt vinden die er wat zinnigs over kan zeggen. Een fm kan er echt niets zinnigs overzeggen, je moet weten waar de zwakke punten en sterke punten in het frame zitten. En dan kan je nog altijd niet met het blote oog zien of er haarscheurtjes op andere plaatsen in het frame zit.
Rij je op een alu frame rond van ongeveer 1 kg of nog minder dan kan je het frame met weggooien, die frames scheuren zo ie zo heel erg snel, als er dan een deukje in zit zijn ze nog minder sterk.
Rij je daarentegen op een tank van dik 2 kg rond, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken om een deukje.
Komen natuurlijk ook nog zaken bij als rijstijl, gewicht en kracht van de berijder.
Quoten: Origineel geplaatst door voermanb op 08 Juni 2006
Ik had na mijn val in de AGR ook een deuk in het frame van mijn TREK 1400. Die werd na nader onderzoek van mijn FM gauw total loss verklaard. Die frames schijnen er niet echt sterker op te worden als ze zo'n deuk oplopen. Ik had een deuk in de bovenbuis.
Heb je dan iets kunnen regelen met de garantie van de fiets. Ik heb de fiets nog maar een goede maand:(
De bluts zit in de bovenbuis
Ik had na mijn val in de AGR ook een deuk in het frame van mijn TREK 1400. Die werd na nader onderzoek van mijn FM gauw total loss verklaard. Die frames schijnen er niet echt sterker op te worden als ze zo'n deuk oplopen. Ik had een deuk in de bovenbuis.
Heb je dan iets kunnen regelen met de garantie van de fiets. Ik heb de fiets nog maar een goede maand:(
De bluts zit in de bovenbuis
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Hoorn op 08 Juni 2006
Als je en deukje in je frame hebt zou ik ook door een deskundige naar laten kijken. Een Aluminium frame kan zodanig geconstrueerd zijn dat een deukje in een van de buizen voor sterkteproblemen kan gaan zorgen.
Ben benieuwd waar jij een dusdanig deskundig persoon wilt vinden die er wat zinnigs over kan zeggen. Een fm kan er echt niets zinnigs overzeggen, je moet weten waar de zwakke punten en sterke punten in het frame zitten. En dan kan je nog altijd niet met het blote oog zien of er haarscheurtjes op andere plaatsen in het frame zit.
Rij je op een alu frame rond van ongeveer 1 kg of nog minder dan kan je het frame met weggooien, die frames scheuren zo ie zo heel erg snel, als er dan een deukje in zit zijn ze nog minder sterk.
Rij je daarentegen op een tank van dik 2 kg rond, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken om een deukje.
Komen natuurlijk ook nog zaken bij als rijstijl, gewicht en kracht van de berijder.
ik denk dat we er 1 gevonden hebben als ik het zo lees...
Quoten: Origineel geplaatst door Hoorn op 08 Juni 2006
Als je en deukje in je frame hebt zou ik ook door een deskundige naar laten kijken. Een Aluminium frame kan zodanig geconstrueerd zijn dat een deukje in een van de buizen voor sterkteproblemen kan gaan zorgen.
Ben benieuwd waar jij een dusdanig deskundig persoon wilt vinden die er wat zinnigs over kan zeggen. Een fm kan er echt niets zinnigs overzeggen, je moet weten waar de zwakke punten en sterke punten in het frame zitten. En dan kan je nog altijd niet met het blote oog zien of er haarscheurtjes op andere plaatsen in het frame zit.
Rij je op een alu frame rond van ongeveer 1 kg of nog minder dan kan je het frame met weggooien, die frames scheuren zo ie zo heel erg snel, als er dan een deukje in zit zijn ze nog minder sterk.
Rij je daarentegen op een tank van dik 2 kg rond, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken om een deukje.
Komen natuurlijk ook nog zaken bij als rijstijl, gewicht en kracht van de berijder.
ik denk dat we er 1 gevonden hebben als ik het zo lees...