Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsgigant vriezenveen

timo002
Forum-lid

timo002 08 jun 2006 14:13

Van Limpurg wordt trouwens gemaakt bij Intersens. Prijs / kwaliteit een goede verhouding. Velen willen een emotionele waarde bij de fiets en kopen daarom een pinarello / colnago of iets anders Italiaans. De enige emaotie die ik er bij krijg is van pijn in de portomonnee. Maar dat terzijde, ieder wat wils en we moeten de economie draaiend houden.
Als je de fiets veel wilt gaan gebruiken, elke dag dus 40 km zou ik wel kiezen voor een fiets met 105 afmontage. Naar mijn idee de groep van Shimano met de beste prijs / kwaliteit verhouding. Ultegra zal beter en directer schakelen, maar ik vraag me af of de duurzaamheid uberhaupt wel hoger ligt. Wil je ook nog een beetje een leuk uitziend fietsje dan kun je voor het prijsverschil tussen Ultegra en 105 kiezen voor een leuk wielsetje. Je hebt dan een fiets waarmee je, als je er meer mee wilt doen ook nog wat aan hebt.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 07 sep 2006 22:01

Opvallend in deze discussie is dat de één heel goede ervaringen heeft met de FietsGigant, de andere helemaal niet. De FM'ers die bij mij in de omgeving in racefietsen doen zijn ronduit brandhout. Als ik naar mijn plaatselijke fietzaak ga, dan ben ik bang dat ik van alles aangesmeerd krijg, behalve een degelijke racefiets.  Voor 1000 euro of meer heb je natuurlijk altijd een kopje koffie. Tjonge, wat een lekkere koffie!
Als ik een goed en net pak wil hebben kan ik natuurlijk naar de Society Shop, heeft een goede reputatie; kopje kopje erbij enzo, en je portemonnee is gelijk ook leeg. En iemand (ik ga niet vooroordelen hier) die weet hoe kleding moet zitten helpt je met pasen en meten. En het zit goed, swa, geen vragen e.d. want die stellen zij wel; zit het goed m'neer? en zo, niet te krap m'neer?, een zijden das m'neer?, jawel m'neer?, deze kleuren m 'neer? etc.. Goede oplossing zo. Ik kan ook mijn ogen los houden en letten op een aanbieding bij een gelijkwaardige zaak die dezelfde merken en kwaliteit levert zonder kopje koffie, en je spaart een hoop uit. 
Misschien is dit wat tekort door de bocht maar de eene zaak is de andere niet...

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 04 Juni 2006

Sluit mij bij je aan , ik heb er ook een fiets gekocht bij de fiets gigant , niks mis mee !! de prijzen liggen wel wat lager, wel opletten want de merk fietsen als Giant en Koga zij bij andere soms nog goedkoper. Ik heb ook een hybride van vLimpurg en daar is niks mis mee!

Quoten: Origineel geplaatst door Sivle op 04 Juni 2006

--> Ik heb ook gehoord dat die fietsen daar zo goedkoop zouden zijn, omdat er iets mis mee zou zijn. Geen goede lak of een deukje bijv. <-- Dat is dus echt niet zo, er is echt nix mis met die fietsen. De prijzen zijn lager omdat ze niet aan inruil doen en alles groot inkopen. Zo staan er gerust van 1 type fiets een stuk of 20. Verder vind ik de service prima, kom er geregeld en heb er nooit problemen gehad.

Big Rosa en Sivle hebben inderdaad gelijk. En het is ook goedkoop door de wat beperktere openingstijden/ en een groot deel dat via internet (niet het verkopen (daar is een bezoek voor nodig) maar adviseren, orientatie vooraf). Fietsen worden alleen niet aan huis bezorgd. Ja, zeg moet het nog gekker? De afstand van mijn huis naar FG +/- 80 kilometer heb ik er wel voor over. Gelukkig met de auto, niet met mijn gewone fiets.
Er zit nog een fietsenzaak in mijn woonplaats, doet niet in racefietsen, maar wel in onderhoud e.d. Kan ik wel goed terecht voor vragen en dat soort zaken.
Ik heb zelf tot op heden goede ervaringen met de Fietsgigant. Heb ander half week geleden een Sensa racefiets (prd. Intersens) besteld. Mijn emails met vragen e.d. worden snel en correkt beantwoord. Je kunt rustig kijken in hun winkel. Ze hebben een groot assortiment, en het zijn niet alleen maar fietsen uit de middenklasse ofzo. Ook topfietsen, bijv. van Trek, Koga, Giant, of Biancchi. Als je wat goedkopers wilt/ instapmodellen met goede prijs/kwaliteitverhoudingen kun je aan bijv. Target denken. Je kunt rustig nadenken over bepaalde keuzes / advies vragen over verschillende modellen. Je hebt alleen wat meer initiatief nodig. Zelf vragen en op onderzoek uitgaan, en dat is denk het grootste probleem in deze discussie. 
O ja... bij de FG krijg je ook koffie, gratis en voor niets meer of minder!

devos
Forum-lid

devos 28 okt 2009 13:29

Aankoop racefiets bij de Fietsgigant.
Op 3 september 2009 kocht ik bij de Fietsgigant een racefiets tegen een zeer aantrekkelijke prijs.
De fiets werd rijklaar gemaakt hetgeen ongeveer 20 minuten duurde. De beide derailleurs werden nog eens op een goede werking en afstelling gecontroleerd, voorvorkspeling etc. Op mijn verzoek werden er nog klikpedalen gemonteerd. Alles functioneerde uitstekend. Dat heier een bedrag van € 25,-- voor wordt gerekend is toch heel normaal.
Eenmaal thuis aangekomen en nadat ik de fiets heb uitgeprobeerd merkte ik dat het stuur voor mij 2 centimeter te breed was voor een optimale zitpositie. Enkele dagen later ben ik weer teruggegaan naar de Fietsgigant met de vraag of ik een ander stuur kon krijgen dat 2 centimeter smaller was. Dat bleek geen enkel probleem te zijn. ik kreeg een ander stuur, stuurpen en stuurlint. Vanzelfsprekend tegen een overigens zeer redelijke bijbetaling. (Alleen jammer dat de stuurpen 9, i.p.v. 8 cm was, maar daarmee heb ik overigens ingestemd)
De trapas geeft een beetje “ruis” dat ik wil verhelpen. Het schijnt vaker voor te komen en is eenvoudig te verhelpen door de as en lagers te demonteren, van wat extra montagevet te voorzien en vervolgens weer te monteren. Voor het nieuwste type Shimano had ik nog geen gereedschap om dat zelf uit te kunnen voeren. De plaatselijke fietsenmaker kon mij niet helpen. Vervolgens stuurde ik naar de Fietsgigant een mailtje met het verzoek om mij de typeaanduiding te geven van het benodigde gereedschap zodat ik dat kon bestellen. Enkele dagen later kreeg ik een mail terug met een uitvoerige beschrijving en de typeaanduidingen zoals gevraagd.
Conclusie: een uitstekende service!
Rein

roro27
Forum-lid

roro27 28 okt 2009 13:37

devos schreef: Op mijn verzoek werden er nog klikpedalen gemonteerd. Alles functioneerde uitstekend. Dat heier een bedrag van € 25,-- voor wordt gerekend is toch heel normaal.

Vind toch best dat dit onder het kopje service mag vallen... Mijn LBS zou hier niets voor rekenen (hij heeft het toch wel verrekend in zijn verkooppijzen). Vind 25euries hiervoor best veel.

Spam ? (1ste post en al zo lovend....)
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 28 okt 2009 13:40

En als je ziet wie het schrijft.........;)

-jc-
Forum-lid

-jc- 28 okt 2009 14:33

en in een topic van jaren oud...

voermanb
Forum-lid

voermanb 28 okt 2009 15:26

devos schreef:Aankoop racefiets bij de Fietsgigant.
Eenmaal thuis aangekomen en nadat ik de fiets heb uitgeprobeerd merkte ik dat het stuur voor mij 2 centimeter te breed was voor een optimale zitpositie. Enkele dagen later ben ik weer teruggegaan naar de Fietsgigant met de vraag of ik een ander stuur kon krijgen dat 2 centimeter smaller was. Dat bleek geen enkel probleem te zijn. ik kreeg een ander stuur, stuurpen en stuurlint. Vanzelfsprekend tegen een overigens zeer redelijke bijbetaling. (Alleen jammer dat de stuurpen 9, i.p.v. 8 cm was, maar daarmee heb ik overigens ingestemd)
Rein

Als je gewoon netjes was opgemeten was dit waarschijnlijk niet eens nodig geweest.

Ik ben er 1 keer geweest mij zie je er niet meer, wat een schuur. Het is gewoon een afhaal loket voor fietsen. Ze geven je zo een fiets mee die twee maten te klein is als ze maar kunnen verkopen.

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 28 okt 2009 15:50

Spamfiltertje :)

Als je weet wat je wilt niks slechts bij de fietsgigant alleen je moet wel beslagen ten ijs komen

wheinis
Forum-lid

wheinis 28 okt 2009 16:02

Heb mijn eerste racefiets daar gekocht:
Target, Tiagra afgemonteerd.
Prima fiets!

Het is geen speciaalzaak-->verkopen en doorgaan is het motto volgens mij.

Er was na een half jaar iets mis met mijn wiel, ze hebben toen zonder moeilijk doen een nieuwe mee gegeven! (prima service)

Doen.
Op z\'n best!

fw
Forum-lid

fw 28 okt 2009 16:45

Ik heb er eens een derailleurhanger besteld. Men zou me bellen en dat moet nog steeds gebeuren (jaar geleden). Is een leuke zaak als je weet wat je wilt en voor sommige kleding is het ook een goedkoop adres. Heb mijn toerfiets er ook gehaald (gewoon een gazelle) met fietsplan. Al met al ben ik niet onder de indruk maar het is ook de Aldi van de fietswinkels dus..

fizik
Forum-lid

fizik 28 okt 2009 18:27

Ik heb de ervaring dat het inderdaad een afhaalloket voor fietsen is, niets meer niets minder. Je moet weten wat je wilt. Vervelend is wel dat de site niet altijd up tot date was/is. Ik ben twee keer voor niets die kant op gereden. Bellen is dus het verstandigst.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 28 okt 2009 21:19

devos schreef:Aankoop racefiets bij de Fietsgigant.
Op 3 september 2009 kocht ik bij de Fietsgigant een racefiets tegen een zeer aantrekkelijke prijs.
De fiets werd rijklaar gemaakt hetgeen ongeveer 20 minuten duurde. De beide derailleurs werden nog eens op een goede werking en afstelling gecontroleerd, voorvorkspeling etc. Op mijn verzoek werden er nog klikpedalen gemonteerd. Alles functioneerde uitstekend. Dat heier een bedrag van € 25,-- voor wordt gerekend is toch heel normaal.
De trapas geeft een beetje “ruis” dat ik wil verhelpen. Het schijnt vaker voor te komen en is eenvoudig te verhelpen door de as en lagers te demonteren, van wat extra montagevet te voorzien en vervolgens weer te monteren. Voor het nieuwste type Shimano had ik nog geen gereedschap om dat zelf uit te kunnen voeren. De plaatselijke fietsenmaker kon mij niet helpen. Vervolgens stuurde ik naar de Fietsgigant een mailtje met het verzoek om mij de typeaanduiding te geven van het benodigde gereedschap zodat ik dat kon bestellen. Enkele dagen later kreeg ik een mail terug met een uitvoerige beschrijving en de typeaanduidingen zoals gevraagd.
Conclusie: een uitstekende service!
Rein

Mooi Rein,

Nu kan hier een slotje op?
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie