Kan de breedte van een stuur voor ongemakken zorgen?
Kan het bv schouderpijn beinvloeden?Vorig jaar met 44cm gereden en dit jaar met 42cm.Ik ben aan het zoeken naar de oorzaak van m'n schouderpijn
breedte van stuur en schouderpijn
-
- Forum-lid
Kijk ook eens naar de zadelhoogte en zadelpositie. En de sruurvoorbouw, is deze niet te lang (of te kort)? Je zou eens op de volgende website kunnen kijken: http://www.sportmedicine.tk/ Hier is veel te vinden over de fietsafstellingen en de medische aspecten.
Colnago, Campagnol Super Record 11 sp, Zipp, Hammerhead Karoo en PowerPod
Ja, dit kan voor tijdelijk ongemak zorgen. Nu mijn racer kapot ligt ben ik weer op de MTB gestapt. Dit stuur is breder dan de racefiets en het gevolg is dat de spieren die gewoon zijn aan een bepaalde stand bij dezelfde belasting nu anders belast worden. Conclusie schouderpijn.
Het omgekeerde was in het voorjaar het geval toen ik van de MTB naar de racefiets gegaan ben. Totale duur van het ongemak ongeveer 3 weken.
Advies: probeer zo ontspannen mogelijk met de schouders te fietsen. Je ziet veel fietsers met opgetrokken schouders fietsen.
Marc
Het omgekeerde was in het voorjaar het geval toen ik van de MTB naar de racefiets gegaan ben. Totale duur van het ongemak ongeveer 3 weken.
Advies: probeer zo ontspannen mogelijk met de schouders te fietsen. Je ziet veel fietsers met opgetrokken schouders fietsen.
Marc
People are strange when you\'r a stranger