Frame gescheurd
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
AH, ik vind de nieuwe stukken mooier dan het Merida frame, alvast veel fietsplezier in Frankrijk!
Gaat er volgens mij ook niets voor terug krijgen en aan het laswerk ligt het niet,het is echt het materiaal!
Want het is juist naast de las gescheurd;dit wil zeggen dat de las steviger is dan het materiaal zelf.(Is ook de bedoeling)
Ben normaal zelf (foto)lasser!
Want het is juist naast de las gescheurd;dit wil zeggen dat de las steviger is dan het materiaal zelf.(Is ook de bedoeling)
Ben normaal zelf (foto)lasser!
il magnifico
Quoten: Origineel geplaatst door Fietslicht op 02 Juni 2006
Het zadelpen stak echt ver genoeg door in het frame, zeker voorbij het verbindingsstuk van de 2 buizen. Dit zou naar mij menining niet het probleem mogen zijn.
Ik vind het toch vreemd dat het frame scheurde op een plaats waar de zadelpen ook nog eens in zat. Indien de zadelpen tot onder de horizontale buis zat, dan lijkt het mij toch vrijwel onmogelijk dat het frame op deze manier scheurt en de zadelpen heel blijft! Zat de zadelpen tot halverwege de horizontale buis dan kan ik mij voorstellen dat de hefboom van de zadelpen zoveel kracht heeft uitgeoefend dat die het frame op die manier kon scheuren. Neemt niet weg dat dit NOOIT mag gebeuren bij een goed frame.
Het zadelpen stak echt ver genoeg door in het frame, zeker voorbij het verbindingsstuk van de 2 buizen. Dit zou naar mij menining niet het probleem mogen zijn.
Ik vind het toch vreemd dat het frame scheurde op een plaats waar de zadelpen ook nog eens in zat. Indien de zadelpen tot onder de horizontale buis zat, dan lijkt het mij toch vrijwel onmogelijk dat het frame op deze manier scheurt en de zadelpen heel blijft! Zat de zadelpen tot halverwege de horizontale buis dan kan ik mij voorstellen dat de hefboom van de zadelpen zoveel kracht heeft uitgeoefend dat die het frame op die manier kon scheuren. Neemt niet weg dat dit NOOIT mag gebeuren bij een goed frame.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 03 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Fietslicht op 02 Juni 2006
Het zadelpen stak echt ver genoeg door in het frame, zeker voorbij het verbindingsstuk van de 2 buizen. Dit zou naar mij menining niet het probleem mogen zijn.
Ik vind het toch vreemd dat het frame scheurde op een plaats waar de zadelpen ook nog eens in zat. Indien de zadelpen tot onder de horizontale buis zat, dan lijkt het mij toch vrijwel onmogelijk dat het frame op deze manier scheurt en de zadelpen heel blijft! Zat de zadelpen tot halverwege de horizontale buis dan kan ik mij voorstellen dat de hefboom van de zadelpen zoveel kracht heeft uitgeoefend dat die het frame op die manier kon scheuren. Neemt niet weg dat dit NOOIT mag gebeuren bij een goed frame.
Marconi ik geef je helemaal gelijk!!! Wanneer de zadelpen ver genoeg in het het frame zit kan dit niet gebeuren!
Quoten: Origineel geplaatst door Fietslicht op 02 Juni 2006
Het zadelpen stak echt ver genoeg door in het frame, zeker voorbij het verbindingsstuk van de 2 buizen. Dit zou naar mij menining niet het probleem mogen zijn.
Ik vind het toch vreemd dat het frame scheurde op een plaats waar de zadelpen ook nog eens in zat. Indien de zadelpen tot onder de horizontale buis zat, dan lijkt het mij toch vrijwel onmogelijk dat het frame op deze manier scheurt en de zadelpen heel blijft! Zat de zadelpen tot halverwege de horizontale buis dan kan ik mij voorstellen dat de hefboom van de zadelpen zoveel kracht heeft uitgeoefend dat die het frame op die manier kon scheuren. Neemt niet weg dat dit NOOIT mag gebeuren bij een goed frame.
Marconi ik geef je helemaal gelijk!!! Wanneer de zadelpen ver genoeg in het het frame zit kan dit niet gebeuren!
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
De zadelpen zat hier tot ongeveer de staande achtervorken in het frame.
Inderdaad een van de gevaren van die futuristische materialen.
Magnesium is perfect tegen zweethanden maar niet als frame materiaal.
Inderdaad een van de gevaren van die futuristische materialen.
Magnesium is perfect tegen zweethanden maar niet als frame materiaal.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Vreemd! Er zat op die plek van de scheur dus de zadelpen als extra versteviging. Die pen had dus ook moeten scheuren. Veel scheuren kunnen echter ook ontstaan als na het lassen onvoldoende of te snel wordt afgekoeld waardoor de moleculaire structuur van het materiaal wordt aangetast. De las zelf is dan wel sterk genoeg maar in de naaste omgeving van de las(sen) bestaat de mogelijkheid tot scheuren later.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door campa=super op 05 Juni 2006
De zadelpen zat hier tot ongeveer de staande achtervorken in het frame.
Inderdaad een van de gevaren van die futuristische materialen.
Magnesium is perfect tegen zweethanden maar niet als frame materiaal.
Er is weinig futuristisch aan Magnesium, of beter gezegd legeringen waarin Magnesium het voornaamste bestanddeel vormt. Het wordt al decennia lang gebruikt in de automobielindustrie, lucht- en ruimtevaart, en andere toepassing waarin dingen sterk en licht moeten zijn.Wel heeft Magnesium een aantal qualiteiten die het moeilijker maken om goed te verwerken tot een eindproduct. Vooral als dat product lang mee moet gaan. Om die reden is het altijd relatief duur geweest, en weinig gebruikt voor producten waarvan de prijs een belangrijke rol speelt.Dat dit frame ter ziele is gegaan, komt niet door het gebruikte materiaal, maar door de wijze waarop het verwerkt is. Magnesiumlegeringen zijn net zo betrouwbaar als Aluminiumlegeringen, mits op de juiste wijze verwerkt en beschermd.
Citaat uit Wikipedia:
Magnesium, in its purest form, can be compared to aluminium, and is strong and light, so it is used in several high volume part manufacturing applications, including automotive and truck components. Specialty, high-grade car wheels of magnesium alloy are called " mag wheels." In 1957, a Corvette SS, designed for racing, was constructed, with completely magnesium body panels. Volkswagen has used magnesium in its engine components for many years. For a long time, Porsche used magnesium alloy for its engine blocks due to the weight advantage. However, there is renewed interest in magnesium engine blocks, as featured in the 2006 BMW 325i and 330i models. The award-winning BMW engine uses an aluminium alloy insert for the cylinder walls and cooling jackets surrounded by a high temperature magnesium alloy AJ62A. The application of magnesium AE44 alloy in the 2006 Corvette Z06 engine cradle has advanced the technology of designing robust automotive parts in magnesium. Both of these alloys are recent developments in high temperature low creep magnesium alloys. New alloy development and lower costs, which are becoming competitive to aluminium, will further the number of automotive applications
De zadelpen zat hier tot ongeveer de staande achtervorken in het frame.
Inderdaad een van de gevaren van die futuristische materialen.
Magnesium is perfect tegen zweethanden maar niet als frame materiaal.
Er is weinig futuristisch aan Magnesium, of beter gezegd legeringen waarin Magnesium het voornaamste bestanddeel vormt. Het wordt al decennia lang gebruikt in de automobielindustrie, lucht- en ruimtevaart, en andere toepassing waarin dingen sterk en licht moeten zijn.Wel heeft Magnesium een aantal qualiteiten die het moeilijker maken om goed te verwerken tot een eindproduct. Vooral als dat product lang mee moet gaan. Om die reden is het altijd relatief duur geweest, en weinig gebruikt voor producten waarvan de prijs een belangrijke rol speelt.Dat dit frame ter ziele is gegaan, komt niet door het gebruikte materiaal, maar door de wijze waarop het verwerkt is. Magnesiumlegeringen zijn net zo betrouwbaar als Aluminiumlegeringen, mits op de juiste wijze verwerkt en beschermd.
Citaat uit Wikipedia:
Magnesium, in its purest form, can be compared to aluminium, and is strong and light, so it is used in several high volume part manufacturing applications, including automotive and truck components. Specialty, high-grade car wheels of magnesium alloy are called " mag wheels." In 1957, a Corvette SS, designed for racing, was constructed, with completely magnesium body panels. Volkswagen has used magnesium in its engine components for many years. For a long time, Porsche used magnesium alloy for its engine blocks due to the weight advantage. However, there is renewed interest in magnesium engine blocks, as featured in the 2006 BMW 325i and 330i models. The award-winning BMW engine uses an aluminium alloy insert for the cylinder walls and cooling jackets surrounded by a high temperature magnesium alloy AJ62A. The application of magnesium AE44 alloy in the 2006 Corvette Z06 engine cradle has advanced the technology of designing robust automotive parts in magnesium. Both of these alloys are recent developments in high temperature low creep magnesium alloys. New alloy development and lower costs, which are becoming competitive to aluminium, will further the number of automotive applications
Harde wind is meestal tegen.