Hoi, ik ga binnenkort een wedstrijd wielsetje (voor tubes) samenstellen. Ik ga de set in nederland uitsluitend gebruiken voor criteriums en wat koersen. Ook zal ik de set van de zomer in de bergen gaan gebruiken. Trainen blijf ik voorlopig nog op bandjes doen.
Info: ik weeg 60 kg en ben 1.75m lang.
Ik heb al wat ideeën:
Naaf: DT Swiss 240S road
Spaken: DT revolution (of DT aerolite, maar zijn extreem duur en bieden weinig voordeel). 2e optie Sapim CX ray (duur,licht), veel voordeel tov DT revolution?
Velgen: Mavic reflex (32 gaats., ivm levertijden), of Ambrioso Crono (28 of 32 gaats). Iemand andere suggesties?
Prijs: rond de 500,-
Welke tubes raden jullie aan?
Wielset samenstellen
- martijntijn
- Forum-lid
-
- Forum-lid
van de naven kan ik enkel positief spreken. en die spaken (DT Aerolite) ik heb ze ook, ze kosten idd een bak geld, maar ik voel toch zeker de voordelen tegenover een gewone ronde butted spaak hoor. dan denk ik aan comfort(de banden/tuben hebben daar natuurlijk ook veel mee te maken), stijfheid,acceleratie,...Voor de velgen zou ik een Ambrosio crono velg monteren. licht en betrouwbaar.
Excuse me while I kiss the sky
- martijntijn
- Forum-lid
Revolution spaken zijn toch ook aerodynamisch?
En zijn er verder nog verschillen tussen de Ambrosio Crono en de Mavic Reflex velg? -behalve dat de Crono velg iets lichter is-.
En zijn er verder nog verschillen tussen de Ambrosio Crono en de Mavic Reflex velg? -behalve dat de Crono velg iets lichter is-.
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door martijntijn op 01 Juni 2006
Nee hoor, zijn rond maar heel dun. Aerolites zijn geloof ik wel wat sterker dan Revo's, heb zelf vroeger heel wat Revo's kapotgetrapt, voorlopig blijven mijn Aerolites heel...
Nee hoor, zijn rond maar heel dun. Aerolites zijn geloof ik wel wat sterker dan Revo's, heb zelf vroeger heel wat Revo's kapotgetrapt, voorlopig blijven mijn Aerolites heel...
- martijntijn
- Forum-lid
Dan ga ik kiezen uit de volgende spaken:
Aerolites (kosten zo'n 2,75 p.s.)
of
CX ray (kosten zo'n 1,80 p.s.)
Velgen zullen wrslk Mavic reflex worden.
Tubes Conti competition of veloflex.
Aerolites (kosten zo'n 2,75 p.s.)
of
CX ray (kosten zo'n 1,80 p.s.)
Velgen zullen wrslk Mavic reflex worden.
Tubes Conti competition of veloflex.
- martijntijn
- Forum-lid
Wie weet er welke spaken er sterker zijn:
Sapim CR Ray of DT Aerolite?
Sapim CR Ray of DT Aerolite?
-
- Forum-lid
Het enigste dat ik weet is dat de levertijd van de zwarte CX-Ray's op geen kl*ten trekt. Na 3 maanden wachten was 1 paketje spaken toegekomen en dat was dan voor het achterwiel aan de kant van de casette. Dan ben ik overgeschakeld naar de aerolite's en die waren in 1 week binnen.
Excuse me while I kiss the sky
Welke tubes raden jullie aan?
Ik zou gaan voor de Continental competition 22, ik denk dat de prijs zo rond 50 euro ligt, ik ben niet zeker, hangt er van af waar je ze koopt.
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>