Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

De Rosa Merak

cdr100
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2010 20:31

cdr100 02 dec 2010 17:48

Hallo,

De afgelopen maanden heb een flinke tocht gemaakt zoekend naar de perfecte racefiets. De aankoop van een nieuwe racefiets is bijzonder, vooral als het de eerste nieuwe fiets betreft. Van Canyon tot Bianchi, Cervelo tot Haibike, ik denk dat ik alle types en configuraties al voorbij heb zien komen.

Toen, de De Rosa Merak.. Wat een fantastisch frame, vormgeving en kleurstelling. Alleen die prijs! De Merak leek echt buiten mijn bereik.. Toch bleef de fiets rondspoken in mijn hoofd.
Deze week kwam ik echter een super aanbieding tegen en ik heb besloten dat het toch een De Rosa Merak gaat worden. Ik heb niet voor niets bijna een jaar moeten sparen! Morgen laat ik mezelf opmeten en dan is het wachten totdat het frame geleverd gaat worden. Omdat het Italianen zijn heb ik niet al te hoge verwachtingen omtrent de afgesproken leverdatum, zolang hij maar komt!
De keuze voor deze fiets was echt puur met het hart. Cijfers en getallen hebben niet de doorslag kunnen geven.

Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met de Merak? Volgend mij is het een fiets die niet al te vaak over de toonbank gaat, er moet echter toch iemand zijn die er een bezit?

Configuratie:

De Rosa Merak
Campagnolo Chorus 11
Campagnolo Zonda wielset
Selle Italia SLX
3T Pro Stuurpen en stuur

Een foto van een soortgelijke Merak

Groetjes Cas.[img=http://italiaanseracefietsen.files.word ... c09405.jpg]

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 dec 2010 18:16

Mooi hoor die Merak, hoop wel voor je dat je de chorus 2011 hebt aangekocht!

Een De Rosa koop je ook met het hart :-)
YFood !!!

cdr100
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2010 20:31

cdr100 02 dec 2010 18:22

Dat ga ik morgen ook nog bepalen.

Wat zijn de voordelen van de 2011?

multiman
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2010 13:57

multiman 02 dec 2010 18:24

Zwarte remhoeven :)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 dec 2010 18:27

CdR100 schreef:Dat ga ik morgen ook nog bepalen.

Wat zijn de voordelen van de 2011?


2011 heeft zwarte remhoeven, die bij bovenstaande Merak net iets beter staat imho, Tevens is de AD ook geheel zwart.

Logo's zijn anders, staat nu ook overal 11 doorheen geschreven zoals bv. de shifters.
YFood !!!

visvanpim
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:10

visvanpim 02 dec 2010 18:35

Mooie fiets, mijn eerste nieuwe fiets was van een wat ander niveau..... gefeliciteerd.

Begrijp alleen niet zo goed waarom je wilt weten wat de ervaringen van anderen zijn (ik heb die overigens niet) als je al besloten hebt deze fiets te kopen. Ik hou het erop dat je hem graag laat zien en je heuglijk besluit wilt delen. En dat snap ik ik dan weer wel.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 dec 2010 18:40

Fraai...maar we willen natuurlijk zo snel mogelijk de echte zien ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

cdr100
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2010 20:31

cdr100 02 dec 2010 20:31

@visvanpim

De keuze is inderdaad gemaakt. Ik vind het gewoon interressant te horen wat de ervaringen van andere zijn, als deze er zijn.

De foto's gaan waarschijnlijk nog wel even duren. Naar verwachting komt het frame over een week of 4 binnen. Natuurlijk post ik ze dan.

Iemand wel De Rosa ervaring, in het algemeen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 dec 2010 20:49

Fantastisch toch.
Fietsen kijken, keuren, vergelijken.
En dan toch je hart volgen.
Je laten leiden door emotie.

En als je dan ook nog eens een erg mooie kwaliteitsfiets koopt is dat toch meegenomen.

Proficiat met je keuze.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 dec 2010 20:54

Kijk eens na mijn Avatar :-)))

De Rosa is nog tenminste een echt familie bedrijf....

Heb er 2 gehad, een King XLight die ik helaas met 35kmh tegen een stoeprand heb opgevouwen dwz een scheurtje bij het balhoofd en een scheurtje aan beide kanten van de diagonale buis.... Frame uiteindelijk na De Rosa gestuurd en onder coulance een nieuw frame gekregen :-) Daar ik al een ander frame had aangekocht deze verkocht aan forumlid Roger. Daarnaast had.ik nog een avant, beide frame's zijn niet extreem stijf misschien voor de zwaardere rijders onderons slap. Echter het rijdt fantastisch en het stuurt ongeloofelijk goed!

De King RS vindt ik zelf een fraai frame, waarschijnlijk komt ie de volgende keer aan de beurt geld is momenteel op!

Van deze Merak krijg je zeker geen spijt zou wel effe navragen of de Merak die je wilt hebben op voorraad is bij de importeur. Zo niet dan kun je 4 weken vergeten gaat veel langer duren en dat kan echt veel langer zijn lees misschien wel 4 maanden of nog langer!

Was pas geleden bij Salden en die had er veel 'hangen'.

Suc6 en alvast veel plezier.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 02 dec 2010 21:40

Proficiat! Je hebt m.i. een prima fiets gekozen met een heel fraaie afmontage. Hier zul je veel plezier van hebben lijkt mij. Ik zou me maar geen zorgen maken over Chorus 2010 of 2011. Dat is hoofdzakelijk cosmetisch (en een klein beetje lichter). En bovendien kun je i.v.m. de modelwijzigingen nu/binnenkort bijv. leuke aanbiedingen in zwarte Record 2010 remmen verwachten. Dan zou je dus 'voordelig' een upgrade uit kunnen voeren;).
60 x Ventoux

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 02 dec 2010 22:19

Gefeliciteerd! Erg mooie fiets hoor, weer een mooie Italiaan er bij op de weg!

Plaats reactie