wat vinden we van de batavus am 400? (om als hoofdzakelijk stadsfiets te gebruiken met af en toe een offroad ritje)
specs:
Afmontage achter
SRAM X-7
Afmontage voor
SRAM
Banden
Michelin XC HT
Crank
Truvativ FiveD
Frame materiaal
Aluminium 7005
Handvatten
Miranda + bar-ends
Pedalen
Aluminium
Remmen
Hydraulische velgremmen Magura
Shifters
X-7 Twist
Spaken
Roestvaststaal
Stuur
Aluminium
Stuurpen
Aluminium A-head verstelbaar
Velgen
Aluminium ZAC 19
Voorvork
RST Omega met lock-out
Zadel
Selle Italia X2
Zadelpen
Aluminium
Gewicht
ca 14,4 kg
Batavus AM 400?
Voor gewoon gebruik lijkt me dit een leuk fietsje. Om te vergelijken met andere fietsen is het echter van belang welke prijs je er voor moet betalen. Misschien is er dan wel iets verkrijgbaar wat een betere prijs / kwaliteitsverhouding heeft.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Even een oud topic omhoog duwen:
Ik ben wielrenner en wil in de herst en winter over gaan stappen op een mountainbike. Omdat ik beginner daarmee ben wil ik eerst kijken of het wat voor me is voordat ik een echt dure en beter mountainbike ga kopen.
Nu kan ik voor 300euro een Batavus AM400 kopen van begin dit jaar. De fiets is niet vaak bereden en heeft voor de rest alleen maar in een schuur gestaan.
Is die prijs redelijk en heeft er iemand anders al ervaring met deze fiets?
Ik wil er wel het meest in het bos mee gaan rijden.
Ik ben wielrenner en wil in de herst en winter over gaan stappen op een mountainbike. Omdat ik beginner daarmee ben wil ik eerst kijken of het wat voor me is voordat ik een echt dure en beter mountainbike ga kopen.
Nu kan ik voor 300euro een Batavus AM400 kopen van begin dit jaar. De fiets is niet vaak bereden en heeft voor de rest alleen maar in een schuur gestaan.
Is die prijs redelijk en heeft er iemand anders al ervaring met deze fiets?
Ik wil er wel het meest in het bos mee gaan rijden.
Ik heb reeds enkele seizoenen ervaring met de Batavus AM400. Ik gebruik deze fiets in het winterseizoen en verder in de vakantie's. Binnenkort ga ik weer een weekje biken in Limburg. Tussentijds zit ik op de racefiets.
Ik gebruik deze fiets om echt heftig me te biken, zoals in de alpen in Zwitserland en Frankrijk bijvoorbeeld. Niet echt "zacht terrein" zal ik maar zeggen. Ik ontzie de fiets niet, onderhoud hem wel goed. Ik heb enkel zadelpen, stuurpen en stuur vervangen voor kwalitatief beter materiaal om, zoals hierboven aangegeven, wel veilig hard te keer te kunnen gaan. Verder zijn er voor deze prijsklasse goede onderdelen gemonteerd. Ik heb er enkel goede ervaringen mee en ben zeer tevreden over deze zeer degelijke fiets. Zie foto in voettekst.
Jammer overigens dat "Fiets" deze catagorie fietsen steevast overslaat.
Ik gebruik deze fiets om echt heftig me te biken, zoals in de alpen in Zwitserland en Frankrijk bijvoorbeeld. Niet echt "zacht terrein" zal ik maar zeggen. Ik ontzie de fiets niet, onderhoud hem wel goed. Ik heb enkel zadelpen, stuurpen en stuur vervangen voor kwalitatief beter materiaal om, zoals hierboven aangegeven, wel veilig hard te keer te kunnen gaan. Verder zijn er voor deze prijsklasse goede onderdelen gemonteerd. Ik heb er enkel goede ervaringen mee en ben zeer tevreden over deze zeer degelijke fiets. Zie foto in voettekst.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic
Quote: Origineel geplaatst door Cart op 17 September 2006
Ik heb reeds enkele seizoenen ervaring met de Batavus AM400. Ik gebruik deze fiets in het winterseizoen en verder in de vakantie's. Binnenkort ga ik weer een weekje biken in Limburg. Tussentijds zit ik op de racefiets.
Bedankt voor je reactie.
Er zal altijd beter materiaal beschikbaar zijn maar ik kijk vaak eerst naar het aantal euro's wat ik er aan kan besteden.
Bedankt voor je reactie.
Er zal altijd beter materiaal beschikbaar zijn maar ik kijk vaak eerst naar het aantal euro's wat ik er aan kan besteden.