Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen Cosmic Carbone SL

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 jun 2006 11:22

Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 31 Mei 2006
waar dan ?

De Cosmic Carbone velg is 'vierkanter' dwz de zijkanten lopen redelijk recht tov het remvlak (logisch, beter oppervlak op het carbon op te lijmen), terwijl de zij/bovenkant van de OP's meer rond loopt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

davey
Forum-lid

davey 04 jun 2006 13:35

cosmics zijn goede wielen,ik rijd gewoon bijna alle wedstrijden erop.
behalve als er heel veel kasseien in zitten,maar zelfs dat heb k al eens gedaan met cosmics, ik heb wel die andere versie ,met die grote stickers,ben van plan om die nieuwste versie te halen.maar die ik nu heb zijn heel stevig,

pjotr
Forum-lid

pjotr 04 jun 2006 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door Moraalridder op 31 Mei 2006

Ik begrijp dat er geen ervaringsdeskundigen zijn met een gefundeerd antwoord op mijn vraag in de openingspost?
Het hele gewicht-verhaal is voor mij van ondergeschikt belang trouwens. Die paar grammen lig ik echt niet wakker van zolang ik vlakke koersen rij waar de wind de voornaamste tegenstander is.
Moraalridder

Hoi,
Ik ken iemand die rijd/reed alle wedstrijden die had op die wielen.. kasseien etcc. En die woog 80/90kg.. En hij heeft nooit problemen mee gehad en hij vertelde dat het makkelijk ging. Het zijn volgens mij zoals je aangeeft net zoals de voorloper erg bombproof
Anti-Spacers!

daveke
Forum-lid

daveke 04 jun 2006 20:52

Mijn set komt deze week binnen en zal je dan laten weten hoe ze voelen tov de oude versie
Science of Performance!

elon
Forum-lid

elon 06 jun 2006 15:30

Hoe hoog is de velg van de Cosmic 2006?
http://www.owc-oldenzaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
OWC Oldenzaal Nieuweling

moraalridder
Forum-lid

moraalridder 06 jun 2006 17:04

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 04 Juni 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Moraalridder op 31 Mei 2006

Ik begrijp dat er geen ervaringsdeskundigen zijn met een gefundeerd antwoord op mijn vraag in de openingspost?
Het hele gewicht-verhaal is voor mij van ondergeschikt belang trouwens. Die paar grammen lig ik echt niet wakker van zolang ik vlakke koersen rij waar de wind de voornaamste tegenstander is.
Moraalridder

Hoi,
Ik ken iemand die rijd/reed alle wedstrijden die had op die wielen.. kasseien etcc. En die woog 80/90kg.. En hij heeft nooit problemen mee gehad en hij vertelde dat het makkelijk ging. Het zijn volgens mij zoals je aangeeft net zoals de voorloper erg bombproof

Ik heb de knoop maar doorgehakt en ze besteld. Nadat ik afgelopen zondag iemand in de ronde van Hoorn ermee heb zien rijden, heb ik er een gezonde dosis vertrouwen in dat ze een paar klinkertjes wel aankunnen. En mocht het niet zo zijn, dan is het een dure maar waardevolle les geweest en kan ik hier op het forum een gefundeerd advies geven als iemand naar de ervaringen met de Cosmics vraagt.
Moraalridder
Foei!

luukleeftink
Forum-lid

luukleeftink 06 jun 2006 18:38

Ik heb de knoop maar doorgehakt en ze besteld. Nadat ik afgelopen zondag iemand in de ronde van Hoorn ermee heb zien rijden, heb ik er een gezonde dosis vertrouwen in dat ze een paar klinkertjes wel aankunnen. En mocht het niet zo zijn, dan is het een dure maar waardevolle les geweest en kan ik hier op het forum een gefundeerd advies geven als iemand naar de ervaringen met de Cosmics vraagt.
Moraalridder

Zou je mischien je ervaringen op het forum willen zetten, ben er best wel nieuwschierig naar En mooi gesproken trouwens dat laatste stukje
greetz,
luuk

ironmon
Forum-lid

ironmon 06 jun 2006 19:00

- 'Bombproof' zijn ze wel. Je kan ze ze echt voor alledaags gebruik inzetten. Op die manier heb je wat meer plezier van je investering dan ze enkel voor wedstrijden voor te behouden.
- Ze hebben idd. een groter traagheidsmoment dan full carbon wielen (voor zover het over tubewielen gaat ), dus accelereren ze minder goed.
- Ik heb er nu Tilff-Bastogne-Tilff mee gereden (227 km) en ben met deze 'zware' wielen toch ook op de Wanne of de Redoute geraakt. Ik vraag me af of ik het verschil met wielen in de categorie 'sub 1500 gr' (oftewel een goede 300 gr lichter) gemerkt zou hebben.  Trouwens, ik had de indruk dat ik in de afdalingen duidelijk voordeel had met de betere aerodynamica van de wielen.

daveke
Forum-lid

daveke 06 jun 2006 22:43

Ik ben benieuwd hoe ze mij dan bevallen in Zuid-Limburg! Misschien een nieuw snelheidsrecord?
Science of Performance!

moraalridder
Forum-lid

moraalridder 07 jun 2006 14:48

@Luuk:
Ik zal aan je/jullie denken als ik wat ervaring met de wielen heb opgedaan. Da's namelijk toch ook een beetje de bedoeling van een forum als dit: uitwisseling van informatie en ervaringen.
Moraalridder
Foei!

moraalridder
Forum-lid

moraalridder 07 jun 2006 14:51

Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 06 Juni 2006

- 'Bombproof' zijn ze wel. Je kan ze ze echt voor alledaags gebruik inzetten. Op die manier heb je wat meer plezier van je investering dan ze enkel voor wedstrijden voor te behouden.
- Ze hebben idd. een groter traagheidsmoment dan full carbon wielen (voor zover het over tubewielen gaat ), dus accelereren ze minder goed.
- Ik heb er nu Tilff-Bastogne-Tilff mee gereden (227 km) en ben met deze 'zware' wielen toch ook op de Wanne of de Redoute geraakt. Ik vraag me af of ik het verschil met wielen in de categorie 'sub 1500 gr' (oftewel een goede 300 gr lichter) gemerkt zou hebben.  Trouwens, ik had de indruk dat ik in de afdalingen duidelijk voordeel had met de betere aerodynamica van de wielen.

IronMon,
Bedankt voor je bijdrage. Ik heb nu nog meer vertrouwen in de juistheid van m'n beslissing! :-)
Nu maar hopen dat ik ze gauw geleverd krijg...
Moraalridder

Foei!

daveke
Forum-lid

daveke 09 jun 2006 04:42

Heb mijn set vandaag binnen gekregen. Body is er vanaf gehaald en nu nog wachten op een Shimano body en de stickerset van Sharkman.. ik ben benieuwd.. Ze zien er in ieder geval errug strak uit en in combinatie met Bontrager XXX Lite binnenbanden en Conti GP4000 valt het gewicht me nog redelijk mee. Nu alleen nog Conti Supersonics bestellen voor de koers en dan doen ze naar alle waarschijnlijk qua gewicht niets onder voor mijn ksyriums met Bontrager SL binnenbanden en GP4000's
Science of Performance!

Plaats reactie