De reacties op het forum heb ik nog even aan "ervaringsdeskundige" Mauro Repetti voorgelegd. Zijn reactie:
Tell that man that want to go in February 2009 (Gastheer G) that it will be probably impossible .....maybe it will be ok in the bottom but I really think that to the top (1600 mt) there will be some ice and snow......and then that part of the mountain is not on the sunny side, so shadow all the winter.....
About descent....it is hard but NOT impossible or very dangerous......maybe 'cos for me is a normal thing come down with a mtb in our steep roads and offroads............
but tell them that it is enough to come down slow....and stop every times for to rest the brakes.....
one thing......better disc-brakes !!!
my mechanic says that the actual disc-brakes could do all the descent (6,5 km) without stops.....but it is better to stop sometimes.... also because it is wonderful to stop to do photos....to look the steep road.....to observe the incredible hairpins.......to watch the panorama (only in the first 3 km of the climb).........to take really contact with this steep road.
I would be afraid instead to come down but a bike NO disc-brakes.......but slow slow I think no problem also with v-brakes .......
Ciau Mauro
Scanuppia: 20% gem. piek 45% de verslagen
Zoals een van de vele wielerliefhebbers droom ik steeds weg bij deze beklimmingen, ik zal hem de komende jaren niet opfietsen maar staat wel op m'n to-do-lijst. Alleen heb ik een vraagje. Als je op viamichelin kijkt houdt het pad op, net zoals als je de plug-in voor Google Earth van Climbbybike.com gebruikt zie:
Is het niet zo dat je vanaf het 6km punt naar het noordoosten moet het open weiland met de (witte) weg die de plug-in (paars) van Climbbybike niet gebruikt en dan naar het zuidoosten richting Malga Palazzo?
Het lijkt mij dat als je daar bent dat het voor zichzelf wijst, maar ik ben toch benieuwd hoe de weg daar verder loopt.
Is het niet zo dat je vanaf het 6km punt naar het noordoosten moet het open weiland met de (witte) weg die de plug-in (paars) van Climbbybike niet gebruikt en dan naar het zuidoosten richting Malga Palazzo?
Het lijkt mij dat als je daar bent dat het voor zichzelf wijst, maar ik ben toch benieuwd hoe de weg daar verder loopt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49
Ruim 6 km harken is geen kattendrek en ik wens een ieder die deze klim gaat beet pakken succes (vergeet je triple niet) en voor de afdaling goede remmen. De beklimming ligt op ca. 150 km van mij woonplaats en was mij, tot voor dit topic, onbekend. Echter, mij niet alleen. Bij navraag, zowel bij mijn club in Parma als die in de Marche, is dit fenomeen bij de gemiddelde Italiaanse wielerfanaat onbekend. Eindelijk een (dè)Nederlandse berg in Italie? Curiosity killed the cat, maar ik ga in de lente toch eens kijken.......met de mb wel te verstaan.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
To Tinn and Mauro Repetti ,
Been out of this forum during few months. Good job, and nice descripiton. I think you are right in all your commands. And congratulations, I am impressed: one of these days I will go again and try to finish without touching the ground once. And you wrote: that's very, very hard: not only power etc. but the balance thing (not falling) at 4 kmpu! Good picture!
And yes to anyone: going up don't even consider stopping to take a picture, (fake)do this on the way down. Much better.
Winter challenge: mmmmmhhh..... with snow I would rank it black-black (like Diamond noir...).
@Edwin 18
Beetje laat...
OK: ik was tijdens de klim zo moe en gefocused dat ik toch nog ergens een boerenerf opreed na kilm 3 (hun oprit was beter onderhouden dan het cement) en er is na een klim of 4-5 een passage die lijkt door een soot boerenhof te gaan (is ook min of meer zo) daar twijfel je nog even omdat er vlak daarvoor een aflsg naar links is die er ook uitziet als doorgaand. Je moet daar dus rechts houden, dus Oost, misschien zelf meer Zuid)
Je moet toch opletten. Eind van het beton is een heel logisch einde, dat wel. Daar staat (stond?) een slagboom een is een soort keerpunt. Dan wordt het verder onverhard en gaat de weg toch nog stukje door en na een 100 m. rechts (oost) verder omhoog (weer slagboom) met een recht pittig stuk. Dan kom je op een soort alm en slingert de weg langs een boederij (500 mtere, dit is niet het Malga Palazzo) en dan is er zelfs een stukje dalen (je denkt nu ik ben verkeerd, is dus niet zo) van 500 meter lengte. Dan zie je rechtboven voor je een soort groot herenhuis (O-Z denk ik) en dat is het huis Malga Palazzo.
Ik ben het helemaal met Tinn eens: waar het beton stopt is het eigenlijk geen gewone klim meer, maar je moet dit laatste stuk wel doen. Trouwens, na de ellende op het cemenet is het stuk na het einde van het cement een eitje (behalve het allereerste stukje dat is nog lastig balanceren en steil). vanuit Malga Palazzo is het enig punt (en dan moet je echt naast bijna naast het huis staan) dat er een beetje uitzicht is. De rest van de klim kun je maar op weinig plaatsen het dal inkijken, dat is ook vreemd en ook een reden om door te rijden tot Malga Palazzo zelf. Bij het einde van het cement kun je totaal nergens heen kijken.
Been out of this forum during few months. Good job, and nice descripiton. I think you are right in all your commands. And congratulations, I am impressed: one of these days I will go again and try to finish without touching the ground once. And you wrote: that's very, very hard: not only power etc. but the balance thing (not falling) at 4 kmpu! Good picture!
And yes to anyone: going up don't even consider stopping to take a picture, (fake)do this on the way down. Much better.
Winter challenge: mmmmmhhh..... with snow I would rank it black-black (like Diamond noir...).
@Edwin 18
Beetje laat...
OK: ik was tijdens de klim zo moe en gefocused dat ik toch nog ergens een boerenerf opreed na kilm 3 (hun oprit was beter onderhouden dan het cement) en er is na een klim of 4-5 een passage die lijkt door een soot boerenhof te gaan (is ook min of meer zo) daar twijfel je nog even omdat er vlak daarvoor een aflsg naar links is die er ook uitziet als doorgaand. Je moet daar dus rechts houden, dus Oost, misschien zelf meer Zuid)
Je moet toch opletten. Eind van het beton is een heel logisch einde, dat wel. Daar staat (stond?) een slagboom een is een soort keerpunt. Dan wordt het verder onverhard en gaat de weg toch nog stukje door en na een 100 m. rechts (oost) verder omhoog (weer slagboom) met een recht pittig stuk. Dan kom je op een soort alm en slingert de weg langs een boederij (500 mtere, dit is niet het Malga Palazzo) en dan is er zelfs een stukje dalen (je denkt nu ik ben verkeerd, is dus niet zo) van 500 meter lengte. Dan zie je rechtboven voor je een soort groot herenhuis (O-Z denk ik) en dat is het huis Malga Palazzo.
Ik ben het helemaal met Tinn eens: waar het beton stopt is het eigenlijk geen gewone klim meer, maar je moet dit laatste stuk wel doen. Trouwens, na de ellende op het cemenet is het stuk na het einde van het cement een eitje (behalve het allereerste stukje dat is nog lastig balanceren en steil). vanuit Malga Palazzo is het enig punt (en dan moet je echt naast bijna naast het huis staan) dat er een beetje uitzicht is. De rest van de klim kun je maar op weinig plaatsen het dal inkijken, dat is ook vreemd en ook een reden om door te rijden tot Malga Palazzo zelf. Bij het einde van het cement kun je totaal nergens heen kijken.
Voor allen die het ooit nog eens wilde proberen: Je kan gewoon thuis blijven.
De Scanuppia (Malga Palazzo) is n.l. tot verboden gebied verklaard voor fietsers.
Lees er meer over in dit artikel.
Ik ben er niet rouwig om want zag er als "een berg" tegenop! )
De Scanuppia (Malga Palazzo) is n.l. tot verboden gebied verklaard voor fietsers.
Lees er meer over in dit artikel.
Ik ben er niet rouwig om want zag er als "een berg" tegenop! )
Leef! Fiets!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Kijk eens aan, de weg naar 1000 BIG's ligt weer open!
Hmm, wel jammer dat de Scanuppia verboden terrein geworden is. Was toch de ultieme sloper. Eerst verticaal omhoog, en vervolgens volop nagenieten tijdens de afdaling...