Scanuppia: 20% gem. piek 45% de verslagen
In het blad CICLOTURISMO van april 09 verscheen een artikel over de Malga Palazzo. Ook Mauro Repetti (zie eerder in dit topic) geeft in dit artikel zijn commentaar op deze klim. Vrij vertaald zegt hij: "Het was één van de mooiste fietsdagen in mijn leven".
Ik heb hem om een korte vertaling gevraagd. Mocht ik die krijgen post ik die hier.
Het artikel.
Ik heb hem om een korte vertaling gevraagd. Mocht ik die krijgen post ik die hier.
Het artikel.
Leef! Fiets!
-
- Forum-lid
Buzz schreef: Hmm, wel jammer dat de Scanuppia verboden terrein geworden is. Was toch de ultieme sloper. Eerst verticaal omhoog, en vervolgens volop nagenieten tijdens de afdaling...
Nu begrijp ik hoe je druk op het achterwiel moet houden
Aaah, daar was ik vorig jaar vlakbij! Leuk klimmetje hoor, krijg meteen zin als ik die beelden zie, moet met een mtb met schijfremmen goed te doen zijn. Heb zelf ook wel van dat soort extreme hellingen en afdalingen gedaan, is met het juiste verzet en dito remmen haalbaar (al zal de gemiddelde snelheid inderdaad niet hoger dan 4 km liggen). Overigens ligt de snelheid bij echt extreme afdalingen over het algemeen ook niet al te hoog, vaak zijn die zo technisch en steil dat het onmogelijk is om even je remmen los te laten, maar wel super om te doen!
Gortdroog:
http://www.youtube.com/watch?v=62-ZFZ7d820
"Chiel, ik ben d'r aan begonnen!"
1:45 = priceless
http://www.youtube.com/watch?v=62-ZFZ7d820
"Chiel, ik ben d'r aan begonnen!"
1:45 = priceless
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid HC
Nou 45%, oke het is verhard, maar in de ardennen houd het bij mij toch echt op met 30% op de MTB off road. Dat heeft niets met verzet of kracht te maken (wellicht wel techniek) Maar de kunst is denk ik je voorwiel aan de grond houden.
En ja naar beneden. Als je je snelheid laag houd moet het geen probleem zijn, maar als je het teveel laat oplopen kom je niet meer tot stilstand ben ik bang...
En ja naar beneden. Als je je snelheid laag houd moet het geen probleem zijn, maar als je het teveel laat oplopen kom je niet meer tot stilstand ben ik bang...
-
- Forum-lid
Ik stond onlangs in het Velodrome eens rustig naar de bocht te kijken. Die stijging is als ik me niet vergis 42 a 43%.
Daar kun je niet eens tegenop lopen, laat staan fietsen. Die 45% zal wel ergens een klein stukkie in een binnenbocht zijn. Neemt niet weg dat het een meer dan indrukwekkende klim is maar die 45% ga je volgens mij niet tegenkomen.
Daar kun je niet eens tegenop lopen, laat staan fietsen. Die 45% zal wel ergens een klein stukkie in een binnenbocht zijn. Neemt niet weg dat het een meer dan indrukwekkende klim is maar die 45% ga je volgens mij niet tegenkomen.
@all. Yes, wiel aan de grond houden is heel lastig. En, inderdaad 45% is natuurlijk het ergste stukje ergens in het parcours. Maar, trust me, het is vreeslijk steil maar er is ook een aantal stukken slechts 15%. Het is lastig om balans te houden en concentratie als je benen echt niet meer willen. Maar.....zeker doen is een geweldige ervaring. Dalen vond ik persoonlijk niets aan. En, de klim is absoluut niet mooi of bijzonder (zelfs saai) maar alleen extreem, that's all. Ook al mag het wellicht officieel niet meer.....een heel bijzondere ervaring.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bottecchia schreef:Ik stond onlangs in het Velodrome eens rustig naar de bocht te kijken. Die stijging is als ik me niet vergis 42 a 43%.
Volgens mij haal je graden en percentages door elkaar heen