Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look HSC 6 voorvork

sharkman
Forum-lid

sharkman 26 mei 2006 20:22

Heb wel wat gemeten, de stilletto bouwt ongeveer 0.5 tot 0.8 cm hoger op dan een geintegreerde vork (de bovonbuis loopt dan iets stijler af).
zie ook:

rene1
Forum-lid

rene1 29 mei 2006 23:28

Jongens bedankt voor de foto's en de moeite.
Ik heb gemailed met Veltec met de vraag wanneer de HSC 6 vork los geleverd gaat worden en of hij er dan hetzelfde uit gaan zien. (De L van Look staat nl op het balhoofd en "OOK" staat op de vork maar je ziet het bijna niet. Het frame + vork zou volgend seizoen leverbaar zijn, en de vork zal hoostwaarschijnlijk los leverbaar worden rond bike motion (ik weet niet wanneer dat plaatsvindt) Maar ze wisten er ook bij te vermelden dat de vork een 1 1/8 bovencup heeft en een 1 1/4 ondercup. Dus dat gaat niet in een scenario passen. Nu moet ik kiezen tussen de Stiletto en de HSC5 SL en aangezien ik de Stiletto alleen met aerokapje mooi vind en de prijs dan aardig boven €500 komt te liggen (via email;Vork excl. kapje bij Lenzen €445) ga ik voor de HSC5 SL. Alleen nu nog een winkel zien te vinden waar ze hem op voorraad hebben want via importeer duurt het momenteel minimaal 8 weken.

rene1
Forum-lid

rene1 07 jun 2006 00:05

Het heeft wat voeten in de aarde gehad want mijn bestelde 55cm frame bleek een 59 cm frame te zijn en daar kwam ik achter nadat ik hem volledig had opgebouwd! Mijn FM is geen Storck leverancier maar heeft hem voor mij besteld en opgehaald. Ik neem het hun niet kwalijk dat ze de grote niet nameten ook ik ben er van uitgegaan dat de maat juist was. Met lood in de schoenen terug naar de fietsenmaker (Bos Deventer) angstig dat ze "moeilijk" zouden doen maar ze reageerden vriendelijk als altijd en zeer coulant; ze vonden het niet mijn probleem en zonder morren werd er opnieuw een 55 cm frame besteld. De leverancier van mijn FM weigerde het frame overigens terug te nemen....die beweerde dat die maat, 59cm, besteld was! En dit had mijn FM ook tegen mij kunnen zeggen natuurlijk. Affijn de 55cm was niet op voorraad en dat resulteerde in 7-8 weken wachttijd.Het zelf opbouwen is me erg meegevallen dankzij veel lezen op dit forum en via links die in dit forum te vinden waren, waarvoor ik ieders bijdrage dank. Voordeel was nu natuurlijk dat ik 8 weken geleden ook al opgebouwd had...ik was dus nog enigzins geoefend en kon nog wat zaken verbeteren.Vervolgens zou de Look vork (Dank Sharkman voor het advies) weer minimaal 8 weken levertijd hebben maar deze kwam ik via via tegen bij Tom Schouten (Dennis in dit geval) in Scheveningen ook zij hebben zich behoorlijk voor mij ingespannen en konden de vork binnen 1 dag leveren!Verder zal ik nog wat zaken voor zijn; Niet mooi maar het levert mij enorm veel comfort het opzetstuurtje, bovendien zit daar mijn BBB loud en clear belletje redelijk weggewerkt en mijn batterij aan PC's; Polar met op het display cadans, power, HR en op de Ciclosport naarbehoefte snelheid, afstand, stijgingspercentage.Gewicht van opzetstuur,bel, computers en sensoren = 1020 gr!Gewicht van complete Storck zonder bovenstaande = 7,2 KG (Gewogen op simpele personenweegschaal)Ik heb gekozen voor Nokon kabels alleen voor de remmen vooral omdat ik ze bij Shimano niet mooi vind als ze gaan doorhangen of als ze in een scherpe bocht onder het stuurlint verdwijnen bovendien las ik dat de Dura Ace kabels een lichtere optie zijn....wel even vervangen voor zwarte kabels ipv de standaard grijze. Verder Dura Ace, spike racing zadel + crank (Had ik al), Ritchey stuurpen, Deda alu stuur (Omdat carbon pas voordeel heeft in hele hoge prijsklasse), Xentis wielen had ik al en die zitten er vooral onder omdat ik dat mooi vind, Koolstop zalm remblokjes, Deda carbon zadelpen, Time RXS carbon pedalen had ik ook al, Tune bidonhouders, Pro race2 banden, Bontrager xxxlite binenbandjes (53 gr/stuk-butyl). Als laatste moet ik bekennen dat ik normaal gesproken met een Topeak aero zadeltasje rondrij waarvan ik de inhoud eens zal showen. Of hij stijver is dan mijn (nu) winterfiets een Alu Bianchi ML3 betwijfel ik een beetje. Wat wel zeer duidelijk is is het schokabsorberend vermogen van carbon; veeeeel comfortabeler!

tlmm
Forum-lid

tlmm 04 apr 2007 22:54

Is het al duidelijk wanneer de hsc6 op de markt komt?
Ik had namelijk het idee dat de prijzen van de hsc5 sl aan het dalen zijn.
Triple is een bier...

sharkman
Forum-lid

sharkman 04 apr 2007 23:30

Dat zou best kunnen wat de HSC5 wordt niet meer als losse vork geleverd. (overigens is een ritchey wcs net zo licht en een heel stuk goedkoper)

rene1
Forum-lid

rene1 05 apr 2007 11:24

Quoten: Origineel geplaatst door TlMM op 04 April 2007

Is het al duidelijk wanneer de hsc6 op de markt komt?Ik had namelijk het idee dat de prijzen van de hsc5 sl aan het dalen zijn.

Huh? Hoe bedoel je? Ik heb de HSC 6 vorig jaar als losse vork gekocht. Dus hij is al een tijdje op de markt. (Zie foto boven)

Plaats reactie